4853
Sök

Xbox live information.. Kan nån hjälpa mig???

Mollllgan
12 januari 2009
Trådstartare
Tjenna har haft ett xbox 360 nu ett bra tag ca 3 år dock så har jag aldrig använt mig av xbox live funktionen... Vad är skillnaden på guld och silver medlemskap??? Vilka spel är mest populära?

Jag vill veta så mkt som möjligt om xbox live... tänkte skaffa mig det imon isåfall..smile Kan nämna att boxen inte är moddad/flashad.

Mvh

Mollllgan
12 januari 2009
Trådstartare
Plzzzz sitter o kollar på siba, onoff osv vill ha snabba svar..

Mvh

Varför visas du inte trådjäve- mad
Senast redigerat av _S40_ (12 januari 2009)

...!!!???
257 Inlägg
12 januari 2009
Med Silver kan du väl i princip inte göra så mycket... ladda ner uppdateringar och diverse tillägg till dina spel är väl ungefär det... Men det är gratis!

Det är med Guld det roliga börjar! big_smile Då kan du spela online mot annat folk, grymt kul! Vilka spel har du? T.ex. Call of duty 4 är sjukt kul på live, och även andra. Så Guld tycker jag du ska köpa, kolla Tradera efter fynd.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
12 januari 2009
Webhallen ligger annars billigast på 12 månaders abonnemangen. Får du en kod du fyller i på xboxen. 400 för ett år där

Mollllgan
12 januari 2009
Trådstartare
Jag har 20 gigs hdd:n jag köpte detta begagnat.. Men det finns mick o allt men kan man köra live med detta eller måste jag köpa ny konsoll med???

Mvh

209 Inlägg
12 januari 2009
Du kan köra xbox live på den  ja

892 Inlägg
12 januari 2009
Den sista frågan känns lite luddig, du vet att LIVE är online va? big_smile
Måste bara kolla...

Du kan köra LIVE på alla Xbox360, du behöver bara koppla upp den mot internet. Utrustning spelar ingen roll, fast det är nog värt att ha minst en handkontroll... wink

Med silver kan du som sagt inte använda LIVE fullt ut. Du kan tanka ner uppdateringar till spel och de flesta spel demon, dock så är det gratis. Med gold kan du spela mot/med andra, men då kostar det ca. 60:- i månaden, alternativt som någon sa skaffa 12 mån från webhallen för 400:-.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

627 Inlägg
13 januari 2009
En annan viktig fråga... kör du brända spel? Isåfall bör du nog uppdatera mjukvaran i ditt xbox (själva "chippet" eller "flashningen" som det heter) så du inte blir bannad... alltså avstängd från Xbox Live. Då kommer du aldrig mer kunna köra Xbox Live med din konsol.

Peace out

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Mollllgan
13 januari 2009
Trådstartare
Hejhej.

Nu har jag fått igång mitt lirande.. Dock så skickas jag ut ur xbox live och återgår till singleplayer.
Testade "Xboxlive" och fick någon felrapport om Nat och moderate...

Ringde då Microsoft och dem förklarade att det hela handlade om portöppning i modem sk portforwarding.

Okej ringer då till BBB (Bredbandsbolaget)  och ingen hjälp kan ges då dem säger att mjukvaran i modemet är dåligt.. Så nån dag nu i vecka drar jag iväg o köper mig en trådlös d-link router och testar igen..

Någon som har en aning om vilken router???
Eller spelar det ingen roll??

Mvh

627 Inlägg
13 januari 2009
_S40_ skrev:
Hejhej.

Nu har jag fått igång mitt lirande.. Dock så skickas jag ut ur xbox live och återgår till singleplayer.

Ringde då Microsoft och dem förklarade att det hela handlade om portöppning i modem sk portforwarding.

Okej ringer då till BBB (Bredbandsbolaget)  och ingen hjälp kan ges då dem säger att mjukvaran i modemet är dåligt.. Så nån dag nu i vecka drar jag iväg o köper mig en trådlös d-link router och testar igen..

Mvh

Spelar ingen roll, se bara till att den har möjlighet till portöppning!

Mollllgan
13 januari 2009
Trådstartare
mastrovious skrev:
_S40_ skrev:
Hejhej.

Mvh

Spelar ingen roll, se bara till att den har möjlighet till portöppning!

Okej så det räcker då...?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 januari 2009
Dlink DIR-635 och DIR-655 är bra stabila routers för hemmanätverk. Haft jävligt bra erfarenheter av dem, fick en defekt, upptäcktes just för att den hängde sig tongue, men fick en ny direkt av D-link. De andra ja haft har bara gått å gått å gått...

Mollllgan
14 januari 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Dlink DIR-635 och DIR-655 är bra stabila routers för hemmanätverk. Haft jävligt bra erfarenheter av dem, fick en defekt, upptäcktes just för att den hängde sig tongue, men fick en ny direkt av D-link. De andra ja haft har bara gått å gått å gått...

Okej nu har jag en d-link men dock kan jag ej använda den för mitt modem klarar ej av routern...
Enl Bredbandsexperten vilket kostar 19:-/min max 285:-/samtal.
Men enligt xbox support så ska det finnas en liten kladd på routerns kartong där det ska stå typ att den är kompatibel med xboxlive...
Dock så ringde jag både siba och onoff och detta hade dem ingen aning om alls..

Mvh

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 januari 2009
dir 635 och 655 vet jag fungerar med både bbbs modem och live, iom att jag har haft både och wink behövde inte öppna nåt själv, bara funka direkt
Senast redigerat av Mortalis (14 januari 2009)

...!!!???
257 Inlägg
14 januari 2009
Jag använder en D-link Dir-100, funkar kanon för mig. Inte speciellt dyr är den heller, finns t.ex. på SIBA.

Och det där med att det ska stå att routern är kompatibel med xbox live... Har för mig att det räcker att det står "Works with Windows Vista". Funkar den med Vista, funkar den med live.

Mollllgan
14 januari 2009
Trådstartare
håll tummarna för imorgon åker jag o köper mig en ny router... men jag återkommer när jag lyckats få igång skiten=)

Sen en annan fråga... till gta iv fick jag 1 mån gratis live silver.. men om jag köper guld imorgon kan jag installera det ist??? eller måste jag vänta tills ssilver har gått ut??

Tusen tack för hjälpen...

Mvh

627 Inlägg
14 januari 2009
Du kan uppgradera till Guld närsom.. Lycka till !

Mollllgan
14 januari 2009
Trådstartare
mastrovious skrev:
Du kan uppgradera till Guld närsom.. Lycka till !

Fasen vad snabbt svar=) älskar o ha egen xbox support=)
Då köper jag ett guld imon..
Vilka spel ligger på top 5 vad gäller online då??
trodde gta iv var ett av dem men de e ju bara en massa småttingar som gapar motherfucker och bitch osv osv..

Kanske köper dem sk top 5 spelen med då=)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 januari 2009
_S40_ skrev:
håll tummarna för imorgon åker jag o köper mig en ny router... men jag återkommer när jag lyckats få igång skiten=)

Sen en annan fråga... till gta iv fick jag 1 mån gratis live silver.. men om jag köper guld imorgon kan jag installera det ist??? eller måste jag vänta tills ssilver har gått ut??

Tusen tack för hjälpen...

Mvh

Du fick en månads gratis guld snarare, gratis silver har man alltid.
Kör de abonnemanget tills det gått ut innan du skriver in den nya koden, får massor med mail som berättar när din prenumeration börjar ta slut, och så kommer du bli tilltalad det när du startar xboxen och det gått ut..
Men du kan ju ha de nya 12 månaders koden hemma redan och bara fylla i den då.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
15 januari 2009
spelar mkt Farcry2 på live just nu smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Sök