6227
Sök

Hur mycke kan ett skitigt luftfilter strypa motorn?

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
som rubriken hur mycket kan ett extremt skitigt luftfilter strypa lufttillförseln till motorn?
obs de är en diesel bil om de gör någon skilnad på saken

1 150 Inlägg
14 januari 2009
de kan nog kännas om du sätter i ett nytt frächt om de är extremt skitigt ,de är ju inte lätt att räkna på wink

835 Inlägg
14 januari 2009
Tänk inte. Byt filter.

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
jo jag ska göra de men bilen är så extremt slö.
och bilen är avställd för tillfäligt så jag har ingen bil att åka i nu:P så därför tänkte jag bara höra om någon visste hur mycket skilnad de kan göra:P
men det måste juh kännas på efekten om jag tar bort filtret å provkör en liten sväng? har sport luftfilter på också så de kommer nog inte in så mycket skit på en liten tur.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
14 januari 2009
sätt en tygbit över insugsröret sen spänn fast det med ett buntband smile
funkar fin fint

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
hehe ja går juh att pröva iaf=)

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Så nu har jag vare ute och provat tage bort filtret men inte vart de mycke skilnad när jag provade.
Men den bluddrar även väldigt mycket när man har startat bilen? kan de vara diesel filtret som är helt kasst eller? hela pumpen vart bytt i sommras/ägaren innan mig som hade den då så jag vet inte vad som är gjort men jag tycker att dom borde har bytt filtret då. vad mer finns de som kan göra att bilen blir så slö? någon som vet vilket varvtal turbon brukar börja ladda på bmw tds-93? tacksam för all hjälp å ider jag kan få

5 710 Inlägg
14 januari 2009
Team-Adolfsson skrev:
sätt en tygbit över insugsröret sen spänn fast det med ett buntband smile
funkar fin fint

I vilket avseende?
Att bilen startar eller att du har bra luftrening och högt flöde?

MVH Jonas
..............

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
för reningen skulle jag tro att han mena

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
kan någon ge tipps på varför bilen bluddrar när man startar den?sen så brukar den fladdra på tomgången lite gran också
va fan kan de vara för fel?

1 418 Inlägg
14 januari 2009
kass dieselpump?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
den ser ny ut och förra ägaren sa att den va ny bytt?:S

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
14 januari 2009
förra ägaren kan ha gjort något fel när den instalerades. Jag vet inte hur pumparna på dom här funkar men de kan väll tänkas att det behövs ställas in pumpen lite?

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
jo de lär väl kanske kunna vara så. men man måste få reda på hur man gör de värkar inte finnas så många kunniga om dom här dieslarna här:P eller så är dom inte så hjälpsamma juhst nu när jag för en gångs skull behöve hjälp:P

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
14 januari 2009
klockan är ju inte så mycket heller vänta på att folk kommer hem från jobbet då kan du få mer hjälp. Annars så har du ju http://www.dieselclubsweden.com/ på deras forum lär du nog få bättre hjälp med just diesel

198 Inlägg
198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
man behövde juh vara medlem på den sidan å de kostar juh:P

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
Stoorn skrev:
förra ägaren kan ha gjort något fel när den instalerades. Jag vet inte hur pumparna på dom här funkar men de kan väll tänkas att det behövs ställas in pumpen lite?

någon som vet hur man gör?=P
eller om de kan vara nå annat

Driifter;)
1 630 Inlägg
14 januari 2009
den suger inte luft nånstans då? eller några andra vaccumläckor?

annars borde väl folket på bmw´s forum veta lite mer? kommer inte på vad de heter just nu bara men de måste de va ju va nån som vet här

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

198 Inlägg
14 januari 2009
Trådstartare
jo har kollat på autopower men inte fått nå svar=(
jag har juh inte hittat nån läcka och sånt men jag får väll ta en titt till=P

Sök