som rubriken hur mycket kan ett extremt skitigt luftfilter strypa lufttillförseln till motorn? obs de är en diesel bil om de gör någon skilnad på saken
jo jag ska göra de men bilen är så extremt slö. och bilen är avställd för tillfäligt så jag har ingen bil att åka i nu:P så därför tänkte jag bara höra om någon visste hur mycket skilnad de kan göra:P men det måste juh kännas på efekten om jag tar bort filtret å provkör en liten sväng? har sport luftfilter på också så de kommer nog inte in så mycket skit på en liten tur.
Så nu har jag vare ute och provat tage bort filtret men inte vart de mycke skilnad när jag provade. Men den bluddrar även väldigt mycket när man har startat bilen? kan de vara diesel filtret som är helt kasst eller? hela pumpen vart bytt i sommras/ägaren innan mig som hade den då så jag vet inte vad som är gjort men jag tycker att dom borde har bytt filtret då. vad mer finns de som kan göra att bilen blir så slö? någon som vet vilket varvtal turbon brukar börja ladda på bmw tds-93? tacksam för all hjälp å ider jag kan få
förra ägaren kan ha gjort något fel när den instalerades. Jag vet inte hur pumparna på dom här funkar men de kan väll tänkas att det behövs ställas in pumpen lite?
jo de lär väl kanske kunna vara så. men man måste få reda på hur man gör de värkar inte finnas så många kunniga om dom här dieslarna här:P eller så är dom inte så hjälpsamma juhst nu när jag för en gångs skull behöve hjälp:P
klockan är ju inte så mycket heller vänta på att folk kommer hem från jobbet då kan du få mer hjälp. Annars så har du ju http://www.dieselclubsweden.com/ på deras forum lär du nog få bättre hjälp med just diesel
förra ägaren kan ha gjort något fel när den instalerades. Jag vet inte hur pumparna på dom här funkar men de kan väll tänkas att det behövs ställas in pumpen lite?
någon som vet hur man gör?=P eller om de kan vara nå annat