1709
Sök

Volvo 142 Turbo projekt

Larssa91
5 mars 2009
Pan skrev:
Kan inte mkt om oljereturer men. Vad jag vet är att returen ska gå över oljenivån i tråget sen är det ju inget tryck när oljan rinner tillbaka så blir inte bra om det ska rinna uppåt. Tänkte bara framföra min åsikt smile Ser skit bra ut i övrigt big_smile

mvh

tänkte på samma sak. sen så ska de vell helst inte va någon större vinkel på den. oljan ska kunna rinna rakt ner i tråget utan motstånd.
mvh

45 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
born_rebell skrev:
finnvolvo skrev:
born_rebell skrev:

hehe tongue Ja det är ingen ideé att stressa, kan bli så möe fel då tongue
jasså är det nått speciellt den 1:a maj eller ? smile

Näe inget speciellt den 1:a maj, annat än vi brukar börna bort gamla däck tongue en slags inledning på säsongen så att säg wink

Haha jasså ?, det kanske inte är en dum ideé att införa här med ^^

här firas 1:a maj iaf. vet ej hur ni har det? typ alla har ledit från skolan å jobbet den daan tongue fint väder å inga snutar så kan man nästan me gott samvete släppa loss ''bettan'' på asfalten big_smile

45 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
Pan skrev:
Kan inte mkt om oljereturer men. Vad jag vet är att returen ska gå över oljenivån i tråget sen är det ju inget tryck när oljan rinner tillbaka så blir inte bra om det ska rinna uppåt. Tänkte bara framföra min åsikt smile Ser skit bra ut i övrigt big_smile

mvh

det låter vettit iaf big_smile vafaan, lär ju visa sig om det inte funkkar tongue de e ju bara å göra om den ifall de skiter sig cool
Senast redigerat av finnvolvo (5 mars 2009)

45 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
händer inte så mycke me volvon nåmera den här veckan eftersom ja inte fick tag i silikonkrökar sad passade på att tvätta cäddyläccen nu när de va plus grader tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43467/585697_ep0cuu.jpg
nytvättad å fin smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43467/585698_znd0ry.jpg
lite att göra i garaget, polerade volvo texten i 1½timme smile

Larssa91
5 mars 2009
finnvolvo skrev:
Pan skrev:

mvh

det låter vettit iaf big_smile vafaan, lär ju visa sig om det inte funkkar tongue de e ju bara å göra om den ifall de skiter sig cool

chansa på ett turboras? nja. inget jag skulle chansa på. bättre att göra de bra direkt.

45 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
ska lägga olja i den å kolla ifall den kom för lågt ner... borde ju inte vaa större problem å flytta returen... har ju en massa tid nu i heljen när man int behövs till jobbet tongue

45 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
nåjaa, har inga bilder å sätta upp men nu har ja tagit bort oljereturen å svetsat igen hålet eftersom den kom för lågt ner... borde flytta den högre upp men de blir krånglit att svetsa kring röret ordentlit eftersom det är så trångt... ide'er?

Bags are for bitches
296 Inlägg
19 april 2009
finnvolvo skrev:
nåjaa, har inga bilder å sätta upp men nu har ja tagit bort oljereturen å svetsat igen hålet eftersom den kom för lågt ner... borde flytta den högre upp men de blir krånglit att svetsa kring röret ordentlit eftersom det är så trångt... ide'er?

Händer det ingenting längre eller? big_smile

Eller har jag fel igen?

4 682 Inlägg
23 maj 2009
hur går det med projektet?
såg förresten att din volvo kommer upp på första sidan då man googlar på volvo 142 turbo big_smile .
https://www1.garaget.org/gallery/archive/56051/665309_vsl13k.jpg

Dieselpower!
534 Inlägg
23 maj 2009
Gör oljereturen i blocket som dom flesta gör? funkar ju bra (;

Sök