Att bo i lägenhet suger?

Mitsubishi3000GT
16 januari 2009 · 224 Inlägg

Nu låter det DUNK! DUNK! där nerifrån igen sad
Det är trummisen i Dragonforce som fått grannen att bli skogstokig

Man blir faen lite less på att bo i lägenhet om man är lite av en nattuggla.
Det underbara ljudet av en dubbelkagge måste stängas av och kolla på film är ju bara att glömma sad

Nån mer än jag som är trött på att bo i lägenhet så skriv.
Skriv gärna nåt kul för jag har tråkigt


Kunde ha blivit en blogg men den ligger ju offtopic så va fasen.

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
leksak Kanon..
16 januari 2009 · 1 473 Inlägg

Sätt på dig lurar...

Jag stör mig på min jävla granne som verkar tro att hans lägenhet är nån jävla musikstudio där han o hans polare kan stå o sjunga o spela..de gick väl an när de bara va sång o gitarr men nu har de släpat dit ett trumset me.. okey att han är arbetslös o de flesta andra kanske jobbar på dagarna men jag jobbar fanimej på natten o vill sova på dan!

Mitsubishi3000GT
16 januari 2009 · 224 Inlägg

leksak skrev:
Sätt på dig lurar...

Jag stör mig på min jävla granne som verkar tro att hans lägenhet är nån jävla musikstudio där han o hans polare kan stå o sjunga o spela..de gick väl an när de bara va sång o gitarr men nu har de släpat dit ett trumset me.. okey att han är arbetslös o de flesta andra kanske jobbar på dagarna men jag jobbar fanimej på natten o vill sova på dan!

Jag har ett par trådlösa men dom är paj.
Men jag får nog köpa ett par nya så grannarna blir glada.

Hade man haft ett trevligt litet hus så hade jag inte behövt köpa några lurar.
Hus är dessvärre inte billigt:-(

Edit: Förövrigt vet jag hur det känns att inte kunna sova på dagen.
       Jag jobbade natt förut och slutate vid 06:00 och kom hem vid 06:50 och skulle sova.
       07:00 började dom med renovering av husfasaden och detta höll på i 6 månader FYFAEN

Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (16 januari 2009)

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
Norde fotointresserad
16 januari 2009 · 2 307 Inlägg

Kan bara instämma.. Varför är det så svårt att bygga lägenheter som är lite bättre ljudisolerade? (dagens i-lands problem?)

Hör ofta grannens bas slå och han hör även min ganska bra så har inte vågat koppla in alla högtalare ännu.. Grannen berättade att han fick sälja sin ljudanläggning just pga att han inte kunde lira musik som han ville då det hörs ganska väl..

Men det värsta av allt är att behöva vakna upp av att grannen ovanför har sex så att det gnisslar och smäller tokhögt i min lägenhet!

sirmiro Double-Unicorn Rider
16 januari 2009 · 2 486 Inlägg

trött på lgh. vill ha hus på landet.

det är inte kul när grannen festar till kl 7 när man börjar 8. Det är inte kul att lägga sig 2 och somna till granntantens stön. sad jag är trött på det, och då är ändå min lgh bra ljudisolerad. (jag kan föra oväsen och folk tror jag är borta :S)

Mitsubishi3000GT
16 januari 2009 · 224 Inlägg

Norde skrev:
Kan bara instämma.. Varför är det så svårt att bygga lägenheter som är lite bättre ljudisolerade? (dagens i-lands problem?)

Hör ofta grannens bas slå och han hör även min ganska bra så har inte vågat koppla in alla högtalare ännu.. Grannen berättade att han fick sälja sin ljudanläggning just pga att han inte kunde lira musik som han ville då det hörs ganska väl..

Men det värsta av allt är att behöva vakna upp av att grannen ovanför har sex så att det gnisslar och smäller tokhögt i min lägenhet!

Hehe har en polare som bor under ett par sexgalningar.
Dom brukar dunka på varandra rätt bra.

Tur i oturen.
Du ska vara glad över att dom inte är gay lol

För säkerhets skull så får jag väl lägga in en sån här:

Obs; Har inget emot folk med annan läggning..

Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (16 januari 2009)

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
leksak Kanon..
16 januari 2009 · 1 473 Inlägg

Norde skrev:
Kan bara instämma.. Varför är det så svårt att bygga lägenheter som är lite bättre ljudisolerade? (dagens i-lands problem?)

Hör ofta grannens bas slå och han hör även min ganska bra så har inte vågat koppla in alla högtalare ännu.. Grannen berättade att han fick sälja sin ljudanläggning just pga att han inte kunde lira musik som han ville då det hörs ganska väl..

Men det värsta av allt är att behöva vakna upp av att grannen ovanför har sex så att det gnisslar och smäller tokhögt i min lägenhet!

Basen finns inte mkt att göra åt om man ska få plats med mer än 2 lägenheter i ett hus big_smile
Färdas förjävla bra i väggarna dedär dånet.

Som tur e så är det ganska så väl ljudisolerat där jag bor, hör inte mkt mer än när grannen ovanför står o skrålar eller när nån har fest, allt annat vardagsgrejs som att folk har sex o sånt hör man inte ett dyft om.
Man har ju varit i lägenheter där man fan hör när grannen sitter o skiter...

Norde fotointresserad
16 januari 2009 · 2 307 Inlägg

leksak skrev:

Norde skrev:
Kan bara instämma.. Varför är det så svårt att bygga lägenheter som är lite bättre ljudisolerade? (dagens i-lands problem?)

Hör ofta grannens bas slå och han hör även min ganska bra så har inte vågat koppla in alla högtalare ännu.. Grannen berättade att han fick sälja sin ljudanläggning just pga att han inte kunde lira musik som han ville då det hörs ganska väl..

Men det värsta av allt är att behöva vakna upp av att grannen ovanför har sex så att det gnisslar och smäller tokhögt i min lägenhet!

Basen finns inte mkt att göra åt om man ska få plats med mer än 2 lägenheter i ett hus big_smile
Färdas förjävla bra i väggarna dedär dånet.

Som tur e så är det ganska så väl ljudisolerat där jag bor, hör inte mkt mer än när grannen ovanför står o skrålar eller när nån har fest, allt annat vardagsgrejs som att folk har sex o sånt hör man inte ett dyft om.
Man har ju varit i lägenheter där man fan hör när grannen sitter o skiter...

Har märkt det tongue Finns det inget vettigt sätt man kan dämpa ner vibrationerna på?

Tur för dig! Här kan man ju nästa höra personerna på andra sidan prata om de talar med lite högre röst för att överrösta sin musik..

I förrgår fick jag somna till gamla dängor av Spice Girls.. Yeeeey!

leksak Kanon..
16 januari 2009 · 1 473 Inlägg

Norde skrev:

leksak skrev:

Norde skrev:
Kan bara instämma.. Varför är det så svårt att bygga lägenheter som är lite bättre ljudisolerade? (dagens i-lands problem?)

Hör ofta grannens bas slå och han hör även min ganska bra så har inte vågat koppla in alla högtalare ännu.. Grannen berättade att han fick sälja sin ljudanläggning just pga att han inte kunde lira musik som han ville då det hörs ganska väl..

Men det värsta av allt är att behöva vakna upp av att grannen ovanför har sex så att det gnisslar och smäller tokhögt i min lägenhet!

Basen finns inte mkt att göra åt om man ska få plats med mer än 2 lägenheter i ett hus big_smile
Färdas förjävla bra i väggarna dedär dånet.

Som tur e så är det ganska så väl ljudisolerat där jag bor, hör inte mkt mer än när grannen ovanför står o skrålar eller när nån har fest, allt annat vardagsgrejs som att folk har sex o sånt hör man inte ett dyft om.
Man har ju varit i lägenheter där man fan hör när grannen sitter o skiter...

Har märkt det tongue Finns det inget vettigt sätt man kan dämpa ner vibrationerna på?

Tur för dig! Här kan man ju nästa höra personerna på andra sidan prata om de talar med lite högre röst för att överrösta sin musik..

I förrgår fick jag somna till gamla dängor av Spice Girls.. Yeeeey!

För att både förbättra ljudet och skona grannarna från lite vibrationer så kan man ställa högtalarna på spikes, kuddar eller gärna både och.
De lär finnas att köpa tillome på biltema big_smile

Mitsubishi3000GT
16 januari 2009 · 224 Inlägg

Jag har mina högtalare på spikes samt en slät betongplatta under.
Plattan hjälper till att förhindra att basen fortplantar sig.

/miskek

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
leksak Kanon..
16 januari 2009 · 1 473 Inlägg

http://www.biltema.se/products/product. … emId=86193

Haha, va tvungen att kolla efter, o nog fan hade biltema det..
De har fanimej allt big_smile

leksak Kanon..
16 januari 2009 · 1 473 Inlägg

googlade lite me..
http://www.sonicdesign.se/sdfot.html dedär ska tydligen va rätt bra..

Norde fotointresserad
16 januari 2009 · 2 307 Inlägg

Mitsubishi3000GT skrev:
Jag har mina högtalare på spikes samt en slät betongplatta under.
Plattan hjälper till att förhindra att basen fortplantar sig.

/miskek

Ser det snyggt ut att ha en betongplatta på golvet? tongue


leksak skrev:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=86193

Haha, va tvungen att kolla efter, o nog fan hade biltema det..
De har fanimej allt big_smile

Haha se där, jag slår till! ;D

Mitsubishi3000GT
16 januari 2009 · 224 Inlägg

Norde skrev:

Mitsubishi3000GT skrev:
Jag har mina högtalare på spikes samt en slät betongplatta under.
Plattan hjälper till att förhindra att basen fortplantar sig.

/miskek

Ser det snyggt ut att ha en betongplatta på golvet? tongue


leksak skrev:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=86193

Haha, va tvungen att kolla efter, o nog fan hade biltema det..
De har fanimej allt big_smile

Haha se där, jag slår till! ;D

Den är lackad, så ja det ser rätt bra ut.

Edit:; Eller nja det ser ju bättre ut utan men nu ligger dom där dom ligger.

Senast redigerat av Mitsubishi3000GT (16 januari 2009)

Ge fan i TexasBoB!
Mitsubishi 3000GT "3000GTS" (1992)
Germax
16 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag låter nog mest i hela trappuppgången för jag har inte hört ett pip från någon granne på snart 2 år tongue

Mortalis VW-nörd?
16 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Har betongväggar till varje granne så hör inte vafan de gör å de hör inte mig tongue Förutom när de borrar i typ sina badrum då de går nån ventilgrejs där...
Men de där me o sova på dan, de kan ju inte alla andra egentligen ta hänsyn till. Isf får man ju varken göra nåt på dagarna eller på kvällarna i sin bostad för då stör man kanske nån..därför ni har OB tillägg på kvällarna, för de e just obekväm arbetstid tongue

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
16 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Hm. Jag föredrar nog att bo i lägenhet. Jag skulle nog aldrig få för mig att köpa ett hus eller liknande.
Dock finns det ju bättre och sämre lägenheter. Jag flyttade den 1:e December förra året.. och ja..
det är minst sagt mycket sämre nu. I min förra lägenhet var det riktigt bra isolerat (betongväggar
och allt också). Även om jag spelade en del musik lät det på grannarna som att dom knappt trodde att
någon bodde där, att jag var så lugn, tyst och trevlig. Så det är ju bra.

Nu har jag dock flyttat till stadens "slum", så att säga. Här utanför är det turk-ungar som springer och
vrålar som apor och skjuter fyrverkerier dygnet runt - året runt, jag har väl halva stans missbrukare
och psykfall som grannar också, så man kan oftast räkna med ett jävla liv om nätterna, samt att man
inte är säker på om man ska våga sig ut när det är mörkt. Och minst av allt; ha bilen ute. Men det
måste jag, för det är kö på garage... trots att det är en sprillans ny bil. :S

FireTraXX DFFL
16 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Ja, fy fan.
Lägenhet är skit jämfört med hus på alla sätt.

Har börjat leta smått efter tomt för nybygge av hus eftersom att jag inte vill bo i lägenhet.
Vill kunna snubbla hem mitt i natten en onsdag dyngrak när jag har semester utan att få en lapp i brevinkastet om hur blåst jag är från nån flottig hyresvärd.
(Bara skäll från min flickvän smile)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MilleN
16 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Här är det lugnt, har någon raggare ovanför mig som brukar ha efterfest några gånger om året så då kan man bli lite förbannad men så länge det inte är oftare skiter jag i det, det sura är att det är så FRUKTANSVÄRT dålig musik han spelar big_smile Grannen vägg i vägg har en sjujävla bas men han spelar aldrig på kvällen och har aldrig haft fest så det är lugnt.

Blir att flytta till hus när man har råd smile

DanThor Lagerhjon
16 januari 2009 · 178 Inlägg

Bor i en relativt ny lägenhet..Verkar vara bra ljudisolering för jag hör aldrig några grannar...Personen under mig är handikappad och behöver tillsyn hela tiden. Det enda som stör är när vårdare kommer till han och öppnar dörren, för då aktiveras en dörröppnare som ekar i trappuppgången..Detta sker ca 5 ggr per natt. Men det tänker jag endast på om jag e vaken. Fördelen är ju att jag kan poppa ganska bra för han kan ju inte komma upp å klaga smile
Jag skulle nog inte kunna ha det bättre i villa, för när man har småkids så kan man ju inte poppa som man vill på nätterna ändå. DÅ saknar jag nog villan mera pga att man alltid hade något att fixa med å det e ju inte fallet i en lägenhet sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang