5696
Sök

Prosport mätare Realcar

Toyaddict
241 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Nån som har erfarenhet av dom? Har sökt forumet men hittar inget.. Gillar att dom har en bredbandslambda-mätare i samma serie då jag ska ha en sån tillsammans med turbo och oljetemp.. Snygga oxå smile

Men man läser ju så mycket om mätare som visar fel så jag vill gärna höra här innan jag beställer! Annars blir det Autometer..

Så.. Nån som vet om dom är bra?

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P

dARKiE
5 031 Inlägg
16 januari 2009
Har själv Prosport mätare till bmwn, har dock ej hunnit att montera dem än. Men kan bara säga såhär långt att det är grym finish på dem, har haft voltmätaren igång snabb mot batteriet och den visa rätt ialf wink

Sen har dem gjort massa tester på dessa mätare i USA så tror inte det ska vara några problem! smile

/mvh skog

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Najs
16 januari 2009
jag vet ivf att mina "black panel" mätare från Realcar la av efter en stund. jag vet dock inte någe om den serien

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6437/545672_9x8sro.jpg
Senast redigerat av Najs (16 januari 2009)

1 072 Inlägg
16 januari 2009
Kör med prosport, beställ direkt på deras hemsida och spara några slantar på ditt köp. + att de har introduktions pris på sin BB..

Toyaddict
241 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
sik skrev:
Kör med prosport, beställ direkt på deras hemsida och spara några slantar på ditt köp. + att de har introduktions pris på sin BB..

Har du prosport-mätare? Eller vet du av nån vän att dom är bra? Kanske är överdrivet nojjig men wankelmotorn är ganska känslig och värdena är viktiga!

Mazda RX7 Turbo II -88

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 januari 2009
Realcars prosport-mätare är tillverkade av autogauge = skitkvalitet.

Ska du ha vettiga mätare som visar rätt och ser bra ut så är det Auto Meter, Defí, HKS, Greddy osv som gäller.

Ett exempel på Auto Gauges kassa kvalitet är tex att den svarta grejen som sitter över mätarnålens centrum, på alla tre eller fyra mätare jag har så är den plastbiten "sönder".

Och tom på deras reklambilder kan man se att det ser ut så på deras mätare, dom tillverkas helt enkelt med detta fula kvalitetsfel.

Som sagt, ska man ha kvalitet ska man *inte* ha Auto Gauge och AG tillverkar nästan alla realcars mätare, alla ifrån hova.com, alla på xtremt.se osv osv.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Toyaddict
241 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

Ska du ha vettiga mätare som visar rätt och ser bra ut så är det Auto Meter, Defí, HKS, Greddy osv som gäller.

Ett exempel på Auto Gauges kassa kvalitet är tex att den svarta grejen som sitter över mätarnålens centrum, på alla tre eller fyra mätare jag har så är den plastbiten "sönder".

Och tom på deras reklambilder kan man se att det ser ut så på deras mätare, dom tillverkas helt enkelt med detta fula kvalitetsfel.

Som sagt, ska man ha kvalitet ska man *inte* ha Auto Gauge och AG tillverkar nästan alla realcars mätare, alla ifrån hova.com, alla på xtremt.se osv osv.

Jo vet att autogauge är skit, biltema osv.. Men enligt texten på deras sida lät det som ett eget märke.. Dom har ju bredbandslambda också, det har jag inte sett på nån annan autogauge sida..
Men om det finns tveksamheter köper jag autometer ist.. Skiljer inte mycket i pris..

Mazda RX7 Turbo II -88

Toyaddict
241 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
supratjejen skrev:
TBOC_Razor skrev:

Jo vet att autogauge är skit, biltema osv.. Men enligt texten på deras sida lät det som ett eget märke.. Dom har ju bredbandslambda också, det har jag inte sett på nån annan autogauge sida..
Men om det finns tveksamheter köper jag autometer ist.. Skiljer inte mycket i pris..

Prosport Wins Global Media
Award for our Wideband AFR
Gauge at the 2008 SEMA show

Tyder inte på skit..

Hämtat från deras sida: http://prosportgauges.com/

Nån som testat dom?

Mazda RX7 Turbo II -88

1 072 Inlägg
16 januari 2009
supratjejen skrev:
sik skrev:

Har du prosport-mätare? Eller vet du av nån vän att dom är bra? Kanske är överdrivet nojjig men wankelmotorn är ganska känslig och värdena är viktiga!

Ja jag kör med deras då jag ville testa, och mätarna verkar stämma. Jag är nöjd, och man kan kanske inte jämföra med de riktigt dyra som kostar 2000:- st men de sköter sitt jobb..

6 170 Inlägg
16 januari 2009
Jo jag la med märke till det där med BB-L men sen såg jag att dom hade xenon-kit från AG med och då funderar man ju lite på vad mer dom tillverkar som man inte vet om.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

Toyaddict
241 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
sik skrev:
supratjejen skrev:
sik skrev:

Ja jag kör med deras då jag ville testa, och mätarna verkar stämma. Jag är nöjd, och man kan kanske inte jämföra med de riktigt dyra som kostar 2000:- st men de sköter sitt jobb..

Hade inte tänkt köpa svindyra så dom duger nog. Bara värdena inte visar jättemycket fel som vissa andra..

Mazda RX7 Turbo II -88

Toyaddict
241 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Jo jag la med märke till det där med BB-L men sen såg jag att dom hade xenon-kit från AG med och då funderar man ju lite på vad mer dom tillverkar som man inte vet om.

Menar du realcar eller prosport har ag xenon?
Beställer nog direkt från prosport isf, blir nog billigare!

Mazda RX7 Turbo II -88

1 072 Inlägg
16 januari 2009
supratjejen skrev:
sik skrev:
supratjejen skrev:

Hade inte tänkt köpa svindyra så dom duger nog. Bara värdena inte visar jättemycket fel som vissa andra..

Asså de mätarna ja har, En oiltemp och press.. Utgåt man från vad de visar så stämmer dom mycket bra.
Ja har min mätare direkt efter oljekylet och man ser direkt när kylaren släpper in ny kall olja i motorn.
Jag rekomenderar dessa men å andra sidan har jag aldrig haft en Defi mätare heller..

6 170 Inlägg
16 januari 2009
Tror ärligt talat att det faktum att dom vunnit det där "media award" inte har särskilt mycket med kvaliteten på deras grejor att göra utan snarare att dom är bra på att marknadsföra sig.

Men som sagt, AG tillverkar mätare av sämre kvalitet än tex dom andra jag nämnde innan men sen så får man ju vad man betalar för också.

Men hur är det med Auto Gage ?

Har inte dom något som skulle passa dig ??

Auto Gage är en billigare mätarserie ifrån Auto Meter och det är även det namnet som Auto Gauge försöker sno åt sig lättlurade kunder med.

Toyaddict
241 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Tror ärligt talat att det faktum att dom vunnit det där "media award" inte har särskilt mycket med kvaliteten på deras grejor att göra utan snarare att dom är bra på att marknadsföra sig.

Men som sagt, AG tillverkar mätare av sämre kvalitet än tex dom andra jag nämnde innan men sen så får man ju vad man betalar för också.

Auto Gage är en billigare mätarserie ifrån Auto Meter och det är även det namnet som Auto Gauge försöker sno åt sig lättlurade kunder med.

Du är alltså 100 på att dessa är tillverkade av autogauge? Behöver inte köpa det billigaste men inte så lätt att hitta bbl och mätare i samma stil till medelpris, dvs typ 3000 för bbl och 700-1000 för oljetemp och turbo-mätare..

Mazda RX7 Turbo II -88

6 170 Inlägg
16 januari 2009
supratjejen skrev:
TBOC_Razor skrev:

Du är alltså 100 på att dessa är tillverkade av autogauge? Behöver inte köpa det billigaste men inte så lätt att hitta bbl och mätare i samma stil till medelpris, dvs typ 3000 för bbl och 700-1000 för oljetemp och turbo-mätare..

Jag är väldigt säker på att prosport tillverkas av AG ja.

Och jag menade att realcar har xenon-kit och dom tillverkas av AG.

Men det var som jag sa, bara kolla på prosport-mätarna, kolla i mitten av mätaren där nålen sitter fast.

Ser du hur man ser en bit av nålen där i mitten ?

Exakt det fabrikationsfelet har alla mina mätare jag köpte ifrån xtremt.se och när jag fick hem mätarna stod det hova.com på förpackningen för varje mätare plus att xtremt.se säger att deras mätare tillverkas av AG.

Allt detta låter kanske lite rörigt men i grund och botten så anser jag att det skulle ett mirakel till för att prosport-mätarna *inte* skulle vara från AG.

Sök