hej, en aluminiumroller, använder man det för att få ut luftfickorna och för att få jämnare yta eller? jag har inte förstått det fina i den. (bara en fråga)
både jag å evil kör bara med pensel ....e ju ett helvete å göra rent en alu roller å dyrt blir det i längden ...e ju inge svårt å dutts ur luften med en pensel
hej, en aluminiumroller, använder man det för att få ut luftfickorna och för att få jämnare yta eller? jag har inte förstått det fina i den. (bara en fråga)
både jag å evil kör bara med pensel ....e ju ett helvete å göra rent en alu roller å dyrt blir det i längden ...e ju inge svårt å dutts ur luften med en pensel
fast e de stora "raka" ytor man ska plasta så e ju aluroller att föredra, typ som när ja gjöt min motorhuv till GAS-jettan å även bakbreddningen.. men ska man gjuta småprylar så e pensel lättare å hålla på me,.
hej, en aluminiumroller, använder man det för att få ut luftfickorna och för att få jämnare yta eller? jag har inte förstått det fina i den. (bara en fråga)
både jag å evil kör bara med pensel ....e ju ett helvete å göra rent en alu roller å dyrt blir det i längden ...e ju inge svårt å dutts ur luften med en pensel
fast e de stora "raka" ytor man ska plasta så e ju aluroller att föredra, typ som när ja gjöt min motorhuv till GAS-jettan å även bakbreddningen.. men ska man gjuta småprylar så e pensel lättare å hålla på me,.
haha självklart men tänkte mest eftersom folk bygger *mindre* ljudbyggen så penslar man
både jag å evil kör bara med pensel ....e ju ett helvete å göra rent en alu roller å dyrt blir det i längden ...e ju inge svårt å dutts ur luften med en pensel
fast e de stora "raka" ytor man ska plasta så e ju aluroller att föredra, typ som när ja gjöt min motorhuv till GAS-jettan å även bakbreddningen.. men ska man gjuta småprylar så e pensel lättare å hålla på me,.
haha självklart men tänkte mest eftersom folk bygger *mindre* ljudbyggen så penslar man
så jag behöver inte bry mig om alu rollern om jag ska plasta min hatthylla i sevenfårtin? perfekt
tackar för svaret
Senast redigerat av kalle_kalle (25 december 2009)
fast e de stora "raka" ytor man ska plasta så e ju aluroller att föredra, typ som när ja gjöt min motorhuv till GAS-jettan å även bakbreddningen.. men ska man gjuta småprylar så e pensel lättare å hålla på me,.
haha självklart men tänkte mest eftersom folk bygger *mindre* ljudbyggen så penslar man
så jag behöver inte bry mig om alu rollern om jag ska plasta min hatthylla i sevenfårtin? perfekt
tackar för svaret
nee de behöver du inte... å plasta från insidan så slipper du en massa extra slipjobb.
Nu har jag suttit i ett antal dagar o läst igenom varenda inlägg på alla 101 sidor.. GÄÄÄSP!!! Dock inte hela tiden såklart.. Har ju haft ett par sovpauser också . Men herre jä*lar vilka byggen ni har där .
Nu har jag suttit i ett antal dagar o läst igenom varenda inlägg på alla 101 sidor.. GÄÄÄSP!!! Dock inte hela tiden såklart.. Har ju haft ett par sovpauser också . Men herre jä*lar vilka byggen ni har där .
Väldigt lärorik tråd. Tackar för att ni tar er tid att visa lite tips ock trix. Måste bara fråga, är det svårt att få bort dämpmattorna om man skulle få för sig att återställa bilen?
Väldigt lärorik tråd. Tackar för att ni tar er tid att visa lite tips ock trix. Måste bara fråga, är det svårt att få bort dämpmattorna om man skulle få för sig att återställa bilen?
kan säga att de e INGET man gör.. har man väl dämpat bilen me M1 matta så tar man inte bort den..
M1 mattan går ju att få bort men det tar en stund och man kan inte använda den som matta sen igen, men "det svart kletet" funkar då ypperligt att täta hål med eller bygga på med i gropar innan man sätter på matta.
M1 mattan går ju att få bort men det tar en stund och man kan inte använda den som matta sen igen, men "det svart kletet" funkar då ypperligt att täta hål med eller bygga på med i gropar innan man sätter på matta.
klart att de går att få bort de men varför??
själv har man ju 3 lager översallt i hela GAS-jettan.. skulle inte ens fundera på att ta bort de om ja skulle sälja en bil. folk ska väl va glada om dom får köpa en bil som är väldämpad
M1 mattan går ju att få bort men det tar en stund och man kan inte använda den som matta sen igen, men "det svart kletet" funkar då ypperligt att täta hål med eller bygga på med i gropar innan man sätter på matta.
klart att de går att få bort de men varför??
själv har man ju 3 lager översallt i hela GAS-jettan.. skulle inte ens fundera på att ta bort de om ja skulle sälja en bil. folk ska väl va glada om dom får köpa en bil som är väldämpad
Nä jag ser inte heller nån vits med att ta bort dämpmattan, men Lemmy_Kilmister undrade ju så. Jag har själv testat att ta bort från några täckkåpor som blev lite fel och det går, men det är inge kul.
Gott nytt år på er iaf! Längtar efter att få se Jettorna den här säsongen.
M1 mattan går ju att få bort men det tar en stund och man kan inte använda den som matta sen igen, men "det svart kletet" funkar då ypperligt att täta hål med eller bygga på med i gropar innan man sätter på matta.
klart att de går att få bort de men varför??
själv har man ju 3 lager översallt i hela GAS-jettan.. skulle inte ens fundera på att ta bort de om ja skulle sälja en bil. folk ska väl va glada om dom får köpa en bil som är väldämpad
Nä jag ser inte heller nån vits med att ta bort dämpmattan, men Lemmy_Kilmister undrade ju så. Jag har själv testat att ta bort från några täckkåpor som blev lite fel och det går, men det är inge kul.
Gott nytt år på er iaf! Längtar efter att få se Jettorna den här säsongen.
ja har själv plockat bort typ all dämpmatta i ena dörren på min VR6 då elhissen pajja.. INGE kul alls.
men de gick.. hehe.
god fortsättning du me
jo bilarna ska väl rulla för egen maskin nästa år så.