4380
Sök

Evil-Pain Garage (Pain´s garage) BMW -MDS showcar 2012. BILD update 10 Nov s.224

2 103 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
hej, en aluminiumroller, använder man det för att få ut luftfickorna och för att få jämnare yta eller? jag har inte förstått det fina i den. (bara en fråga)

både jag å evil kör bara med pensel ....e ju ett helvete å göra rent en alu roller å dyrt blir det i längden ...e ju inge svårt å dutts ur luften med en pensel wink

16 197 Inlägg
25 december 2009
PAIN skrev:
kalle_kalle skrev:
hej, en aluminiumroller, använder man det för att få ut luftfickorna och för att få jämnare yta eller? jag har inte förstått det fina i den. (bara en fråga)

både jag å evil kör bara med pensel ....e ju ett helvete å göra rent en alu roller å dyrt blir det i längden ...e ju inge svårt å dutts ur luften med en pensel wink

fast e de stora "raka" ytor man ska plasta så e ju aluroller att föredra,  typ som när ja gjöt min motorhuv till GAS-jettan å även bakbreddningen..    men ska man gjuta småprylar så e pensel lättare å hålla på me,.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 103 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
PAIN skrev:
kalle_kalle skrev:

fast e de stora "raka" ytor man ska plasta så e ju aluroller att föredra,  typ som när ja gjöt min motorhuv till GAS-jettan å även bakbreddningen..    men ska man gjuta småprylar så e pensel lättare å hålla på me,.

haha självklart wink men tänkte mest eftersom folk bygger *mindre* ljudbyggen så penslar man tongue

2 914 Inlägg
25 december 2009
PAIN skrev:
evilaudio skrev:
PAIN skrev:

haha självklart wink men tänkte mest eftersom folk bygger *mindre* ljudbyggen så penslar man tongue

så jag behöver inte bry mig om alu rollern om jag ska plasta min hatthylla i sevenfårtin? tongue
perfekt smile

tackar för svaret smile
Senast redigerat av kalle_kalle (25 december 2009)

16 197 Inlägg
25 december 2009
kalle_kalle skrev:
PAIN skrev:
evilaudio skrev:

så jag behöver inte bry mig om alu rollern om jag ska plasta min hatthylla i sevenfårtin? tongue
perfekt smile

tackar för svaret smile

nee de behöver du inte... å plasta från insidan så slipper du en massa extra slipjobb.

86 Inlägg
25 december 2009
För att gå tillbaka till dämpningen, hur mycket väger ett ark?

16 197 Inlägg
25 december 2009
tetepeb skrev:

ingen aning.   har aldrig tyckt att vikten varit intressent på en ljudbil.. de ska bara va stumt big_smile

86 Inlägg
26 december 2009
evilaudio skrev:
tetepeb skrev:

ingen aning.   har aldrig tyckt att vikten varit intressent på en ljudbil.. de ska bara va stumt big_smile

Nej det är klart, men om man vill ha det i en "normal" bil för att den ska bli tystare i kupén.

Vad skulle du gissa på? 500g? 1000g?

60 Inlägg
26 december 2009
tetepeb skrev:
evilaudio skrev:
tetepeb skrev:

Nej det är klart, men om man vill ha det i en "normal" bil för att den ska bli tystare i kupén.

Vad skulle du gissa på? 500g? 1000g?

Kan väl berätta att 40st M1 mattor väger 10,6 kg smile. Iofs när dom ligger i förpackningen men skulle inte tro att de gör särskilt stor skillnad smile

Edit: Dvs ca 265 gram/ark med förpackning. Räkna sen bort förpackningen så skulle ja gissa på 250 gram/ark
Senast redigerat av _Jeppe_ (26 december 2009)

Samarbetspartner 2012: Autohifi.se, Åhus solskyddscenter
http://www.autohifi.se/ http://www.solskyddscenter.com/
SVENSK MÄSTARE DBL EXTREME 2010
EUROPEAN MASTER DBL EXTREME 2010

86 Inlägg
26 december 2009
Ok, tack!

Självlärd
3 083 Inlägg
27 december 2009
Nu har jag suttit i ett antal dagar o läst igenom varenda inlägg på alla 101 sidor.. GÄÄÄSP!!! Dock inte hela tiden såklart.. Har ju haft ett par sovpauser också wink. Men herre jä*lar vilka byggen ni har där big_smile.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

16 197 Inlägg
29 december 2009
Volvo142_73a skrev:
Nu har jag suttit i ett antal dagar o läst igenom varenda inlägg på alla 101 sidor.. GÄÄÄSP!!! Dock inte hela tiden såklart.. Har ju haft ett par sovpauser också wink. Men herre jä*lar vilka byggen ni har där big_smile.

tackar för att du orka me att låsa tråden smile

jo lite roliga bilar finns de allt i garaget.

535 Inlägg
30 december 2009
Väldigt lärorik tråd. Tackar för att ni tar er tid att visa lite tips ock trix. smile
Måste bara fråga, är det svårt att få bort dämpmattorna om man skulle få för sig att återställa bilen?

Motorer utan turbo.....suger!

16 197 Inlägg
30 december 2009
Lemmy_Kilmister skrev:
Väldigt lärorik tråd. Tackar för att ni tar er tid att visa lite tips ock trix. smile
Måste bara fråga, är det svårt att få bort dämpmattorna om man skulle få för sig att återställa bilen?

kan säga att de e  INGET  man gör.. har man väl dämpat bilen me M1 matta så tar man inte bort den..tongue

för den sitter som faaaaaaan.

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
30 december 2009
M1 mattan går ju att få bort men det tar en stund och man kan inte använda den som matta sen igen, men "det svart kletet" funkar då ypperligt att täta hål med eller bygga på med i gropar innan man sätter på matta. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
31 december 2009
ChriZtoffer skrev:
M1 mattan går ju att få bort men det tar en stund och man kan inte använda den som matta sen igen, men "det svart kletet" funkar då ypperligt att täta hål med eller bygga på med i gropar innan man sätter på matta. smile

klart att de går att få bort de men varför??

själv har man ju 3 lager översallt i hela GAS-jettan..wink   skulle inte ens fundera på att ta bort de om ja skulle sälja en bil.     folk ska väl va glada om dom får köpa en bil som är väldämpad big_smile

4 074 Inlägg
31 december 2009
Gott nytt år på er grabbar!
Fan vilket imponerande jobb ni lägger ner asså...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

I love 20Hz !
1 327 Inlägg
31 december 2009
säger samma sak som BJ smile Gott nytt år smile

Kolla in Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=212774/
#hemåsänk
Team VA!?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
1 januari 2010
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:

själv har man ju 3 lager översallt i hela GAS-jettan..wink   skulle inte ens fundera på att ta bort de om ja skulle sälja en bil.     folk ska väl va glada om dom får köpa en bil som är väldämpad big_smile

Nä jag ser inte heller nån vits med att ta bort dämpmattan, men Lemmy_Kilmister undrade ju så. Jag har själv testat att ta bort från några täckkåpor som blev lite fel och det går, men det är inge kul. tongue

Gott nytt år på er iaf! Längtar efter att få se Jettorna den här säsongen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

16 197 Inlägg
1 januari 2010
ChriZtoffer skrev:
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:

Nä jag ser inte heller nån vits med att ta bort dämpmattan, men Lemmy_Kilmister undrade ju så. Jag har själv testat att ta bort från några täckkåpor som blev lite fel och det går, men det är inge kul. tongue

Gott nytt år på er iaf! Längtar efter att få se Jettorna den här säsongen.

ja har själv plockat bort typ all dämpmatta i ena dörren på min VR6 då elhissen pajja.. INGE kul alls. 

men de gick.. hehe.

god fortsättning du me smile   

jo bilarna ska väl rulla för egen maskin nästa år så. smile

Sök