Galad8 skrev:
evilaudio skrev:
Galad8 skrev:
Ser läckert ut de ni gör! Härligt med mycke bilder osv!
Evil eller pain... Har en liten fundering till er när ni får lite tid över!
Håller på bygga ljud i min jetta, har plastat egna dörrsidor och montat 4x 6.5" per dörr, så de är typ 960w i dörrarna sen en bas till de.
Ja har dubbla batterier (fräscha) och en 1F kondning.
Men jag undrar varför ljudet klipper då man drar på. Det är ju rätt självklart att det är för lite ström men... Är det bara att monta fler batterier eller? Om kablaget är för klent kan det bli flaskhals effekt då?
Det är ju 90A generator i jettan, hur långt räcker den egentligen? Skulle va tacksam för svar, för ja håller på grubbla mig grå över detta. Vad göra?
har du mätt upp va du har för batterispänning när de "klipper"?? mät vid stegen,batterierna å på ISOt bakom stereon.
ja körde me min orginal generator i nästan 3 säsonger å då hade ja 5st 65Ah batterier i bilen.
själv har ja 2 rätt stora monoblock å 1 4kanals steg i min bruksbil (som oxå e en jetta) å de klipper inte.. dock sjunker spänningen rätt mycke när ja spelar fullt å ja har endast 1 batteri i den å ingen konding.
När det "klipper" :
12.4 på frambatterit.
12.3 på bakre batterit.
12.3 på kondning
12.3 på steget och den biten.
Jag vet att strömkabeln är lite klen, men kan det påverka att det klipper tidigare? den blir inte varm eller nåt...
Steget är på 400w så de är kanske lite klent också, men jag tycker att det borde inte klippa så tidigt ändå.
...De är väl va ja kan komma fram till nu iallafall. Har du nåt förslag förutom fixa kraftigare steg typ?
Nu heter jag inte Evil men har du så klen jord och ström som på bilden i ditt galleri så är det antagligen därför. 12.3 är inte så jätte farligt när man poppar på, men se över kabelbiten så ska du se att det löser sig.
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot