1573
Sök

Evil-Pain Garage (Pain´s garage) BMW -MDS showcar 2012. BILD update 10 Nov s.224

63 Inlägg
21 juli 2009
Fint jobbat, kul med lite hjälp också:D
Kul att se att det är igång igen, Hade gött

22 Inlägg
21 juli 2009
Looking good mannen, håll ut nu så ses vi på vallis smile

Loud pipes saves lives !

2 103 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Ellex skrev:
Looking good mannen, håll ut nu så ses vi på vallis smile

absolut mannen big_smile

4 693 Inlägg
21 juli 2009
Vore extremt kul att få hjälpa till någon gång. Kul att lära sig och kul att få jobba lite med proffs smile

Booyakasha!

2 103 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
Vore extremt kul att få hjälpa till någon gång. Kul att lära sig och kul att få jobba lite med proffs smile

jag e amatör tongue e ju Evil som e proffs wink

16 197 Inlägg
21 juli 2009
PAIN skrev:
Softis skrev:

jag e amatör tongue e ju Evil som e proffs wink

hehe.. tackar för de big_smile  å snart e man ju verkligen proffs för snart jobbar man ju me de på heltid..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

744 Inlägg
21 juli 2009
jasså starta eget ?

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

_______mr street design________
141 Inlägg
21 juli 2009
nä hel spons på sätt och vis:P

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Street-design.se
PSC/Pure Street Custom

16 197 Inlägg
21 juli 2009
Heavymetalvan skrev:
jasså starta eget ?

nej nej.. börjar jobba på BRL den 3e augusti.

smile

744 Inlägg
21 juli 2009
oki sweet

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

1 997 Inlägg
21 juli 2009
Ser läckert ut de ni gör! Härligt med mycke bilder osv!

Evil eller pain... Har en liten fundering till er när ni får lite tid över!

Håller på bygga ljud i min jetta, har plastat egna dörrsidor och montat 4x 6.5" per dörr, så de är typ 960w i dörrarna sen en bas till de.
Ja har dubbla batterier (fräscha) och en 1F kondning.

Men jag undrar varför ljudet klipper då man drar på. Det är ju rätt självklart att det är för lite ström men... Är det bara att monta fler batterier eller? Om kablaget är för klent kan det bli flaskhals effekt då?

Det är ju 90A generator i jettan, hur långt räcker den egentligen? Skulle va tacksam för svar, för ja håller på grubbla mig grå över detta. Vad göra?

16 197 Inlägg
21 juli 2009
Galad8 skrev:

Håller på bygga ljud i min jetta, har plastat egna dörrsidor och montat 4x 6.5" per dörr, så de är typ 960w i dörrarna sen en bas till de.

Men jag undrar varför ljudet klipper då man drar på. Det är ju rätt självklart att det är för lite ström men... Är det bara att monta fler batterier eller? Om kablaget är för klent kan det bli flaskhals effekt då?

Det är ju 90A generator i jettan, hur långt räcker den egentligen? Skulle va tacksam för svar, för ja håller på grubbla mig grå över detta. Vad göra?

har du mätt upp va du har för batterispänning när de "klipper"??  mät vid stegen,batterierna å på ISOt bakom stereon.

ja körde me min orginal generator i nästan 3 säsonger å då hade ja 5st 65Ah batterier i bilen.

själv har ja 2 rätt stora monoblock å 1 4kanals steg i min bruksbil (som oxå e en jetta) å de klipper inte.. dock sjunker spänningen rätt mycke när ja spelar fullt å ja har endast 1 batteri i den å ingen konding.

1 997 Inlägg
21 juli 2009
evilaudio skrev:
Galad8 skrev:

har du mätt upp va du har för batterispänning när de "klipper"??  mät vid stegen,batterierna å på ISOt bakom stereon.

ja körde me min orginal generator i nästan 3 säsonger å då hade ja 5st 65Ah batterier i bilen.

själv har ja 2 rätt stora monoblock å 1 4kanals steg i min bruksbil (som oxå e en jetta) å de klipper inte.. dock sjunker spänningen rätt mycke när ja spelar fullt å ja har endast 1 batteri i den å ingen konding.

När det "klipper" :

12.4 på frambatterit.
12.3 på bakre batterit.

12.3 på kondning
12.3 på steget och den biten.

Jag vet att strömkabeln är lite klen, men kan det påverka att det klipper tidigare? den blir inte varm eller nåt...

Steget är på 400w så de är kanske lite klent också, men jag tycker att det borde inte klippa så tidigt ändå.

...De är väl va ja kan komma fram till nu iallafall. Har du nåt förslag förutom fixa kraftigare steg typ?

Designer.
1 260 Inlägg
22 juli 2009
Galad8 skrev:
evilaudio skrev:
Galad8 skrev:

När det "klipper" :

12.4 på frambatterit.
12.3 på bakre batterit.

12.3 på kondning
12.3 på steget och den biten.

Jag vet att strömkabeln är lite klen, men kan det påverka att det klipper tidigare? den blir inte varm eller nåt...

Steget är på 400w så de är kanske lite klent också, men jag tycker att det borde inte klippa så tidigt ändå.

...De är väl va ja kan komma fram till nu iallafall. Har du nåt förslag förutom fixa kraftigare steg typ?

Nu heter jag inte Evil men har du så klen jord och ström som på bilden i ditt galleri så är det antagligen därför. 12.3 är inte så jätte farligt när man poppar på, men se över kabelbiten så ska du se att det löser sig.

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

2 103 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
Imorgon torsdag blir det så gott som heldag i garaget med start runt 9-10 fram till ca 18 big_smile
work work work tongue

Masterworks
22 juli 2009
PAIN skrev:
Imorgon torsdag blir det så gott som heldag i garaget med start runt 9-10 fram till ca 18 big_smile
work work work tongue

Härligt Matte! Har pulsen gått ner än då?  cool

Avstängd
141 Inlägg
22 juli 2009
PAIN skrev:
work work work tongue

yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeey big_smile big_smile big_smile  big_smile smile smile

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
22 juli 2009
PAIN skrev:
work work work tongue

En heldag i garaget är ju minst 12 timmar. wink

2 103 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Futopia skrev:
PAIN skrev:
work work work tongue

En heldag i garaget är ju minst 12 timmar. wink

precis därför jag skrev : så gott som heldag  wink

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
23 juli 2009
fy fan va nice bilen blir, hoppas de låter lika bra som det kommer att se ut

Sök