Du får ta och ställa upp i espl, db drag eller bassrace med kärran på mantorp.
neeee e ju en demo bil ...ingen db bil kommer prova senare vad den går för
Bassrace klarar t.o.m min v70 med orginalhögtalare av, beror helt vilken klass man kvalar in i. Demobil?? Kan inte sånna spela musik eller högt nog för att tävla?
Bassrace klarar t.o.m min v70 med orginalhögtalare av, beror helt vilken klass man kvalar in i. Demobil?? Kan inte sånna spela musik eller högt nog för att tävla?
baserace e ju tråkigt.. man vill ju veta hur högt man kan spela..
tycker dom kan fixa andra klasser i baserace..
149,9 kanske är lagom då Tänk på att det är snittet med musik under 30sekunder.
Annars så är väl din bil rätt solklar för t.ex espl för du har väl gjort en del med bilen, med matchande paneler osv. samt där är det bara att dra på för full mutter med öppna samt stängda dörrar.
tycker dom kan fixa andra klasser i baserace..
149,9 kanske är lagom då Tänk på att det är snittet med musik under 30sekunder.
Annars så är väl din bil rätt solklar för t.ex espl för du har väl gjort en del med bilen, med matchande paneler osv. samt där är det bara att dra på för full mutter med öppna samt stängda dörrar.
säkert en massa dumma regler som man iaf inte uppföljer.. hehe.
för min del så nöjer ja mig me att stå å dema.. så jobbigt å putta runt bilen..
visst kan dom spela högt inga problem alls men med demo bil MENAR jag att den inte byggs för att tävla i ljud, utan för att göra reklam för Brl & Jbl´s produkter = DEMO bil
...man demonstrerar ljudet för den * normala svensson* hur det kan låta med Jbl´s saker, inte att man kan basa skiten ur allt
Jag är inte intresserad allas av bass race eller db drag...bygger ljud för att det är kul....samt snygga byggen brukar inte spela direkt högt..jämnfört med proffs db...svårt att spela högt med rent ljud ...thats a fact
är ju inte alla som vill ha en bass bil å ska man köra i db race ska det följas vissa regler mm som man inte alltid uppfyller med en demobil ...TEX ibland får inga högtalare nå över ryggstödets höjd opsss mina sitter nästan i taket HAHA
.....så nog om detta nu detta är en projekt tråd & inget disskutions forum, men nu har jag besvarat min åsikt i fråga å där lämnar vi det Tack
gick upp 04:00 imorse så va i garaget 04:30 å fortsatte på bilen.....blev rätt mycket gjort så hemma nu (11:20) å duscha av skiten sen till jobbet å ut till garaget igen...fullfart
blev lite bilder från imorse oxå...men lägger upp det när jag hinner...första prio är att få bilen klar...every hour räknas ....snart mantorp
då va man hemma igen då ....varit vaken i 21 timmar nu varav 11 timmar totalt i garaget..
sen några timmar däri mellan så har jag jobbat lite......bilder e tagna men får lägga upp senare...börjar bli liiiite trött, men all inredning e på plats samt slutstegs racket är färdig byggt samt dom 6 stegen är monterade, batterierna är inmonterade mm..
Evil har börjat koppla in endel kablar...satan vad kabel det blir.....e *några* timmar kvar ännu .....men klar till mantorp lär den bli med lite svordomar å blod blåser på fingrarna
nu ska jag sova lite iallafall.....ny dag imorgon med mer meckande Tack som fan Evil för idag va en sjukt rolig dag
då var det dax å lägga en update från vad som hänt dom 3 sista hektiska dagarna med volvon ...27-29 Juli.
andra bakdörren kopplas iordning
2a framdörren görs klar
done
å går att stänga
andra dörren va probs å stänga men är nu fixat
alla stolp samt taklister utriva ---ska nu kläsmed samma tyg som allt annat...enheltligt
tomt på lister
endel av listerna som ska kläs om....ful plats ska bort
tyg + spraylim
före & efter ...viss skillnad
andra stolpen klar
provmontering
C stolparna kläs om oxå
mycket mickel med vinklar men gick till slut
aaaaaaaaaaaaj som fan va vasst det kan va
några taklister
done
vart lite å klä
dörrsidan fram monterad å inkopplad
båda klara
B stolpen kläd & monterad,,,...nu ser man lite av helheten på insidan med dörrarna
05:00 på morgonen monterade jag in taket....bajs vad knepigt när man va själv men det gick haha snyyyyggt
bakre breda taklisten på plats
andra tak listen på plats
alla paneler på plats samt golvmattan tillbaka mm
blåste av liiiite damm ...nu ser man huven igen
allt på taket är nu borta...nu ser man bilen som börjar bli en bil igen
golv mattan på plats bak
andra taklisten monterad
egenbyggda astolpe på plats med egenbyggd digital voltmätare med blå belysning i plexiglaset
spegel å solskydd monterade
mer list som ska kläs
lister inmonterade...snygg hel het
2a A stolpen monterad
kapade till krom koppar rör å lekte med mutter å gängstav som distanser till stegen
till våning 2
främre stagen monterade på övre steget
Evil började koppla all kabel å de blir inte liiiiiiiiiiiiite kabel nu
kablarna till dörrarna
batteri med massa feta kablar
mer batteri , kablar å strömblock
bara början..kommer bli MASSOR mer kabel här
Evil meckar kabel
fick lite snabb besök av Ellemark idag
lite bilder på nedel av kablarna som Evil dragit till slutstegen...fin fint
lite kabel...neeeeeeeeee
snyggt
blir lite som ska kopplas
väl behövd hjälp kom från killarna från BRL som dök upp som en suprice TACK SOM FAN
vi fick löda om till egna honor då tiden är tajt å det fattades lite delar så...MacGyver style
klart det blir massa dioder från sponsorn Blueride.se
mer lödning
alla gamla silver dekaler togs bort & ersattes med nya blåa sponsor dekaler
personliga garaget.org/PAIN dekaler monterades på oxå
Evil monterade in boxen till TV skämen bak vid slutstegs racket
Relä till remoten mm monterade denna BRL filur kung in
fullfart med bygget kan man säga
kl tickade iväg...bilden togs ca 00:30 inatt....kvällen innan dess vart kl ca 23:30 när viåkte hem.
tiden tog ut sin rätt på oss alla men fan va alla jobba på grymt ...TACK
kondingar monteras i panelerna
vilo skålar till kondingarna
3 av 6st kondningar samman kopplade fint
blir lite saker när man kopplar.
det va allt för nu...imorgon Torsdag är sista dagen innan den ska stå på Mantorp så då ska den bli klar... själv har jag tagit ledigt från jobbet för att hinna gör klart bilen.
Nu är kl ca 04:30 på torsdag morgon så dag å ta några timmars sömn för att sen dra till garaget igen.
Får se hur mycket vi hinner med update imorgon....om jaginte hinner uppdatera så finns den at se på Mantorp på fredag & lördag men som sagt vem vet kanske kommer en update imorrn
Vill även ge ett STORT TACK till Evilaudio samt grabbarna på BRL som rycker in när hjälpen behövs...TACK utan er hade jag aldrig hunnit
Där finns det ju kablar nog att göra ett trålarnät av, fy fan Fortsätt kämpa så få vi hålla tummarna för att det ger utdelning på mantorp & vidare. //Wallis