3968
Sök

Evil-Pain Garage (Pain´s garage) BMW -MDS showcar 2012. BILD update 10 Nov s.224

16 197 Inlägg
24 december 2009
JockeT skrev:
exakt! smile många på garaget som missat den biten tongue

jo ja har märkt de..   fast ja ska väl inte sticka under stol me att ja gör av me rätt mycke spackel på mina byggen oxå.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

205 Inlägg
24 december 2009
Vad är det för tyg du använder dig av när du bygger upp formerna?

16 197 Inlägg
24 december 2009
NismoP11 skrev:

vanligt fleectyg

2 103 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
eplamojje skrev:
Men vad händer med pain´s bil ???

Har just nu fullt upp på annat håll....bla min tattoo shop...jobbar själv där för tillfället.....

Jag tröttnade på allt annat folk jag hade jobbandes där, så jag sparkade allihopa ....men ska in med nytt fräscht kunnigt folk senare ...renoverade även studion...fixade ny hemsida...tillverkning av stickers....e massa saker med egen firma wink

Så bilen har inte prio 1 just nu ....cash in....buffert upp...sen bygga bil.

Men rivit ut det mesta....planerna hur det ska byggas med skisser mm e klart....även planerna på nya lacken + nya fälgarna är klara med också.

Ljud delen kommer inte vara Brl framöver...har blivit lite ändring på den delen av olika PRIVATA anledningar SOM JAG INTE KOMMER GÅ IN PÅ...SÅ FRÅGA INTE VARFÖR folks wink
.....men kommer framöver bli ljud från en sponsor jag arbetat med tidigare.

Dom gamla Brl sakerna kommer gå tillbaka så SKICKA INTE PM Å FRÅGA OM DET wink
redan fått massor av frågor om dom gamla sakerna redan när bilderna på rivningen las upp i tråden.

så mitt bygge kommer ligga lågt ett tag men saker kommer hända inom sin tid wink

Peace out cool //Pain

2 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
JockeT skrev:

jo ja har märkt de..   fast ja ska väl inte sticka under stol me att ja gör av me rätt mycke spackel på mina byggen oxå.

Du kan ju börja göra lite filmer som Paintworx gjorde me Kolfiber draperingen? så folk gör rätt

God jul & Gott nytt år på er..

2 103 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
less skrev:
evilaudio skrev:
JockeT skrev:

Du kan ju börja göra lite filmer som Paintworx gjorde me Kolfiber draperingen? så folk gör rätt

var meningen förra säsongen att vi skulle göra det, men vi hann inte ...hade fullt upp med att bli klara istället wink
får se om vi hinner några filmer iår.

16 197 Inlägg
24 december 2009
less skrev:
evilaudio skrev:
JockeT skrev:

nej nej inga filmer för min del..

lite får väl folk lära sig på egen hand.  dom kan ju inte få allt serverat.

744 Inlägg
24 december 2009
de är bra evil inga gratis lektioner här inte hehe

www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114490
Jag stödjer LOADED BMW i satsningen på 24h på Nordschleife. Gör det du med, och sätt DITT namn på Loaded här!
http://volvocustomclub.forum24.se/volvocustomclub.html

16 197 Inlägg
24 december 2009
Heavymetalvan skrev:
de är bra evil inga gratis lektioner här inte hehe

de har kostat mig MASSOR med pengar för att lära mig allt ja kan. å de mesta e självlärt.

så varför ska andra "få" de gratis??

folk tycker säkert att ja e dryg när ja skriver de här men lite måste man ju kämpa å betala oxå.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
NismoP11 skrev:

vanligt fleectyg

man kan köpe fliecefiltar på jula för 20kr, dem ligger på 2mx1.5m, jag köpte 10 sådana smile finns hur mycket som helst, för dem pengaran så är det ju så himla värt det big_smile

16 197 Inlägg
24 december 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:
NismoP11 skrev:

vanligt fleectyg

man kan köpe fliecefiltar på jula för 20kr, dem ligger på 2mx1.5m, jag köpte 10 sådana smile finns hur mycket som helst, för dem pengaran så är det ju så himla värt det big_smile

ja köpte ett helt gång me "filtar" på ikea sist.. big_smile

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:

men plasta e inte så svårt som många har fått för sig, saken e ju den att folk plastar på så galet vis så att dom fårå såååååå sjukt mycke slipjobb.

aha ahh , men det är ju just de , hur mycket ska man lägga på igentligen ?? inte dränka tyget va ???

jo ja brukar dränka tyget tills polyesterna rinner ut på insidan.  ju tjockare tyg man kör me ju mindre behöver man ju använda glasfiberväv.

men kan man inte bara göra så att man gör en färdig baslåda annpassad till ett specifikt baselement, kam man inte bara göra ett skal genom att bara dränka fliecetygen, låta det torka lite, grovslipa alla ojjämnheter och sedan dra på med tyg, var ju någon här på gorg som gjorde det på sin golf 2:a smile????

16 197 Inlägg
24 december 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:

aha ahh , men det är ju just de , hur mycket ska man lägga på igentligen ?? inte dränka tyget va ???

jo ja brukar dränka tyget tills polyesterna rinner ut på insidan.  ju tjockare tyg man kör me ju mindre behöver man ju använda glasfiberväv.

men kan man inte bara göra så att man gör en färdig baslåda annpassad till ett specifikt baselement, kam man inte bara göra ett skal genom att bara dränka fliecetygen, låta det torka lite, grovslipa alla ojjämnheter och sedan dra på med tyg, var ju någon här på gorg som gjorde det på sin golf 2:a smile????

jo visst kan man göra de. smile   dock brukar de ta MYCKE mer plats..  du menar att man ska göra en Cover runt baslådan.

dock om de e en stor  yta så måste man plasta annars finns de risk att de spricker.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:

jo visst kan man göra de. smile   dock brukar de ta MYCKE mer plats..  du menar att man ska göra en Cover runt baslådan.

dock om de e en stor  yta så måste man plasta annars finns de risk att de spricker.

ahh precis bara en cover, haa så man måste ha glasfiberväv oxo när man plastan menar du ???
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (24 december 2009)

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:

vanligt fleectyg

ja köpte ett helt gång me "filtar" på ikea sist.. big_smile

haha ahh eller hur, så himla billigt det är, vad kostade dem där då ? men 20 kr för 2x2.5 m är inte så dummt ändå smile

16 197 Inlägg
24 december 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:

ahh precis bara en cover, haa så man måste ha glasfiberväv oxo när man plastan menar du ???

jepp om de e stora ytor så måste man de.. även små ytor som utsätts för tryck.  typ baslådor elle dörrsidor.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:

jepp om de e stora ytor så måste man de.. även små ytor som utsätts för tryck.  typ baslådor elle dörrsidor.

jag kanske förklarade lite dåligt, här är en nice bild jag gjorde snabbt haha ^^, basarna ska sitta i bafflar som går ner till lådan, och covern ska inte ha något med baslådan(bastryket) i sig att göra utan den ska bara vara där för att se snyggt ut smile, bara fleicetyg dränkt i polyester, sedan grovslipnnig och limning utav tyg smile? utan spackel eller glasfiberväv.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/105576/824795_jxo2u5.jpg
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (24 december 2009)

16 197 Inlägg
24 december 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:

jag kanske förklarade lite dåligt, här är en nice bild jag gjorde snabbt haha ^^, basarna ska sitta i bafflar som går ner till lådan, och covern ska inte ha något med baslådan(bastryket) i sig att göra utan den ska bara vara där för att se snyggt ut smile, bara fleicetyg dränkt i polyester, sedan grovslipnnig och limning utav tyg smile? utan spackel eller glasfiberväv.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/105576/824795_jxo2u5.jpg

själv hade ja då spacklat ett lager glasfiberspackel för att få de lite styvare.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
24 december 2009
evilaudio skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:
evilaudio skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/105576/824795_jxo2u5.jpg

själv hade ja då spacklat ett lager glasfiberspackel för att få de lite styvare.

okej, lite spackel skadar väl inte, eller så tar man bara ett lager med glasfiberväv ändå tongue, haha tack för hjälpten smile, Och God Hjul föresten (lite ironi, skadar inte) big_smile

2 914 Inlägg
24 december 2009
hej, en aluminiumroller, använder man det för att få ut luftfickorna och för att få jämnare yta eller? jag har inte förstått det fina i den. (bara en fråga)

Sök