Projekt Volvo 740 TURBO PROJEKT NERLAGT!

Spiike
22 januari 2009 · 1 196 Inlägg

mulleri skrev:
ser bra ut! jag får komma ut nån helg o kika

man tackar, jora det är bara att du hör av dej först

volvo244_rallycross
22 januari 2009 ·

varför inte köra me nyrenuverad underdel ? billigare:) och de håller bra för de pengarna smile

Spiike
22 januari 2009 · 1 196 Inlägg

volvo244_rallycross skrev:
varför inte köra me nyrenuverad underdel ? billigare:) och de håller bra för de pengarna smile

den är inte klar wink har precis börjat

volvo244_rallycross
22 januari 2009 ·

Spiike skrev:

volvo244_rallycross skrev:
varför inte köra me nyrenuverad underdel ? billigare:) och de håller bra för de pengarna smile

den är inte klar wink har precis börjat

hehe ne tänkte bara smile

Spiike
22 januari 2009 · 1 196 Inlägg

volvo244_rallycross skrev:

Spiike skrev:

volvo244_rallycross skrev:
varför inte köra me nyrenuverad underdel ? billigare:) och de håller bra för de pengarna smile

den är inte klar wink har precis börjat

hehe ne tänkte bara smile

har ju delar för lite över 40 tusen så, du ska nog få se att det händer lite saker hehe

volvo244_rallycross
22 januari 2009 ·

Spiike skrev:

volvo244_rallycross skrev:

Spiike skrev:

den är inte klar wink har precis börjat

hehe ne tänkte bara smile

har ju delar för lite över 40 tusen så, du ska nog få se att det händer lite saker hehe

ska bli kul o se när de blir klart smile

HermanTheHorror
22 januari 2009 · 101 Inlägg

Mummsfilibaba wink längtar tills du startat monstret big_smile

Varvstopp?
BMW 525i (1989)
Pan
22 januari 2009 ·

Blir det för sprut org med bränslechipp bara eller ska du byta eftemarknads? Skulle vara fint om du kunde pma ca pris på vad det går loss på att pilla i värre stakar tänkte mest på alla packningar och lager osv. Blir ju inte mindre sugen på att trimma när man kollar in den här tråden. Keep up the good work

MVH

TurbOla Reservdansk
23 januari 2009 · 6 271 Inlägg

Pan skrev:
Blir det för sprut org med bränslechipp bara eller ska du byta eftemarknads? Skulle vara fint om du kunde pma ca pris på vad det går loss på att pilla i värre stakar tänkte mest på alla packningar och lager osv. Blir ju inte mindre sugen på att trimma när man kollar in den här tråden. Keep up the good work

MVH

Att renovera en rödblockare är inte dyrt, inte på långa vägar jämfört med en vitmotor.
Så kostnaden är nog inte bekymret. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Spiike
23 januari 2009 · 1 196 Inlägg

Pan skrev:
Blir det för sprut org med bränslechipp bara eller ska du byta eftemarknads? Skulle vara fint om du kunde pma ca pris på vad det går loss på att pilla i värre stakar tänkte mest på alla packningar och lager osv. Blir ju inte mindre sugen på att trimma när man kollar in den här tråden. Keep up the good work

MVH

jag kommer köra med ms smile

Spiike
25 januari 2009 · 1 196 Inlägg

TurbOla skrev:

Pan skrev:
Blir det för sprut org med bränslechipp bara eller ska du byta eftemarknads? Skulle vara fint om du kunde pma ca pris på vad det går loss på att pilla i värre stakar tänkte mest på alla packningar och lager osv. Blir ju inte mindre sugen på att trimma när man kollar in den här tråden. Keep up the good work

MVH

Att renovera en rödblockare är inte dyrt, inte på långa vägar jämfört med en vitmotor.
Så kostnaden är nog inte bekymret. tongue

tycker faktis det är både bättre och billigare med rödblockare med tanke på att jag fortfarande går i skolan hehe, så det är inte att det kommer in pengar på kontot hela tiden, så jag är rätt nöjd över det jag har än så länge

TurbOla Reservdansk
25 januari 2009 · 6 271 Inlägg

Spiike skrev:
tycker faktis det är både bättre och billigare med rödblockare med tanke på att jag fortfarande går i skolan hehe, så det är inte att det kommer in pengar på kontot hela tiden, så jag är rätt nöjd över det jag har än så länge

Rödblockare är ju hållbarare på det viset att de har stora marginaler, tål massa stryk och så. smile
Och att renovera en rödblockare kostar inte mer än en 3000-4000kr, med alla nya lager och packningar, slitdelar, o.s.v.
Dock krävs det ju desto mer jobb för att få upp effekten på motorn, då den är ganska ineffektiv med sin uråldriga design.

En vitblockare går länge om man sköter all service väl.
Å andra sidan kostar det utan problem en 10-12000kr att renovera en vitmotor med alla lager, packningar, slitdelar, hydrauliska lyftare, o.s.v.

Men sen behöver man ju inte göra mycket mer än att byta turbo från 15G/16T till 19T, downpipe, spridare och LMM-hus samt chip/mappning för att spotta ut en 350hk+. smile
Håller man sig under 1,2bars ladd så kommer vevstakarna att klara sig, och då kan man ändå få ut en hel del kul. smile

Så en rödblockare är ju nog ett bra alternativ att börja på, speciellt om man går i skolan som du säger. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Pan
25 januari 2009 ·

Hehe själv jobbar man ju men. Har inte mycket erfarenhet av att pilla i motorn tongue Måste vara lättare att pilla med en rödblockare för en nybörjare eller?. + Går det åt helvete så kostar inte grejerna allt för mkt= man vågar sig på mer grejer big_smile Känns som en bra ekvation för mig iaf.

Spiike
26 januari 2009 · 1 196 Inlägg

TurbOla skrev:

Spiike skrev:
tycker faktis det är både bättre och billigare med rödblockare med tanke på att jag fortfarande går i skolan hehe, så det är inte att det kommer in pengar på kontot hela tiden, så jag är rätt nöjd över det jag har än så länge

Rödblockare är ju hållbarare på det viset att de har stora marginaler, tål massa stryk och så. smile
Och att renovera en rödblockare kostar inte mer än en 3000-4000kr, med alla nya lager och packningar, slitdelar, o.s.v.
Dock krävs det ju desto mer jobb för att få upp effekten på motorn, då den är ganska ineffektiv med sin uråldriga design.

En vitblockare går länge om man sköter all service väl.
Å andra sidan kostar det utan problem en 10-12000kr att renovera en vitmotor med alla lager, packningar, slitdelar, hydrauliska lyftare, o.s.v.

Men sen behöver man ju inte göra mycket mer än att byta turbo från 15G/16T till 19T, downpipe, spridare och LMM-hus samt chip/mappning för att spotta ut en 350hk+. smile
Håller man sig under 1,2bars ladd så kommer vevstakarna att klara sig, och då kan man ändå få ut en hel del kul. smile

Så en rödblockare är ju nog ett bra alternativ att börja på, speciellt om man går i skolan som du säger. tongue

jo det är ju sant, har en polare som ska renovera sin vitmotor, man märker på en gång att allt blir så mkt dyrare, men jag har ju som sgat satt målet på 400 hk tongue kommer bilder snart på saker som ska monteras, men det här verkar inte direkt bli någon tråd som folk är intresserade av sad

pwnsowns
26 januari 2009 · 87 Inlägg

jag är sjukt intreserad av denna tråd. Den kommer nog gå satan. Bara du göra alla inställningar rätt så wink
Och det tror jag med stor sannolikhet att du gör tongue .

Kommer FETT följas
Lycka till wink

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE
Spiike
26 januari 2009 · 1 196 Inlägg

pwnsowns skrev:
jag är sjukt intreserad av denna tråd. Den kommer nog gå satan. Bara du göra alla inställningar rätt så wink
Och det tror jag med stor sannolikhet att du gör tongue .

Kommer FETT följas
Lycka till wink

hehe jo jag hoppas det smile imorgon kommer det roliga bilder smile

pwnsowns
26 januari 2009 · 87 Inlägg

Spiike skrev:

pwnsowns skrev:
jag är sjukt intreserad av denna tråd. Den kommer nog gå satan. Bara du göra alla inställningar rätt så wink
Och det tror jag med stor sannolikhet att du gör tongue .

Kommer FETT följas
Lycka till wink

hehe jo jag hoppas det smile imorgon kommer det roliga bilder smile

längtar fett asså big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE
Spiike
27 januari 2009 · 1 196 Inlägg

Nu kommer uppdateringen jag lovade.
Började med att jag skulle linda in grenröret.

Bild på grenröret med wg
http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/P270109_212001.jpg

Men orkade inte göra något när jag hittade det här
http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/P270109_2120.jpg

Men här kommer bilder på vad jag redan har gjort + saker som ska monteras smile

Portad 531, inte klar håller på och portar själv så
http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/P270109_2142.jpg

Mitt egna Intercooler kitt, dålig bild
http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/P270109_2140.jpg

Soppa pumpen, walbro 255L/H
http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/P270109_213701.jpg

Kam KG2T
http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/P270109_2139.jpg

Ställbart kamdrev från NUKE
http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/P270109_213801.jpg

Och det gulliga monstret Garrett GT37
http://i369.photobucket.com/albums/oo137/spiike-08/P270109_2137.jpg

Det var allt för idag

rehborG Driftmeister
28 januari 2009 · 218 Inlägg

mäktiga vevstakar må jag säga tongue när börjas monteringen av det nya godiset då ? big_smile

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Spiike
28 januari 2009 · 1 196 Inlägg

rehborG skrev:
mäktiga vevstakar må jag säga tongue när börjas monteringen av det nya godiset då ? big_smile

när man får pengar och kan köpa alla lager och packningar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang