"Renovatio" - Audi Coupe Gt ´86 - I trafik och helt godkänd för första gången sedan ´98! // Update med vinterbilder!

Kitty Audifrälst
19 januari 2009 · 173 Inlägg

Jimmen skrev:
Nedre grova eller nedre tunna?

Den grova, långa. Lämna gärna ett mess på msn om du har nån till övers. smile

Senast redigerat av Kitty (19 januari 2009)

TLO
19 januari 2009 · 1 062 Inlägg

Häftigt!!  Gamla GT Coupe är tuffa bilar!

"You Go, we go!"
zlobo Audiholic
20 januari 2009 · 485 Inlägg

kannon Kitty att du kommit igång, ser framm emot updateringar..  tongue

Audi SportQuattro replika "quicksilver" (1986)
Audi ABT C5R "Nurburgring Edition" (1991)
Kitty Audifrälst
20 januari 2009 · 173 Inlägg

TLO skrev:
Häftigt!!  Gamla GT Coupe är tuffa bilar!

Visst är dom det, o att se dom i riktigt fint skick börjar bli mer o mer sällsynt ändå.


zlobo skrev:
kannon Kitty att du kommit igång, ser framm emot updateringar.. tongue

Följ gärna tråden, jag kommer uppdatera en del på Gt-forumet också! cool

racefan
20 januari 2009 · 1 059 Inlägg

kul o se att du kämpar på trots jobb strul mm.,
Du hojtar väl när du behöver hjälp eller?
Kanske en 1,8t motor o lite mer modds så ska den nog gå o bes som ombyggd fordon med lite chassie modds också

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
te_wik Forummoderator
20 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Okay, låter fint detta.

Hojjta till ifall du behöver motor/broms delar. Har en del audi saker som ligger och skräpar i garaget.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Henk3
20 januari 2009 · 369 Inlägg

Intressant projekt gillar gamla gtn smile

BMW 740 ia "Hamann M7" (1995)
Kitty Audifrälst
20 januari 2009 · 173 Inlägg

racefan skrev:
kul o se att du kämpar på trots jobb strul mm.,
Du hojtar väl när du behöver hjälp eller?
Kanske en 1,8t motor o lite mer modds så ska den nog gå o bes som ombyggd fordon med lite chassie modds också

Tack Kaj, det vet du att jag gör om nåt strular. smile
Ang motor har jag hittat en turbo från en gammal 200, tydligen i fint skick o till rätt pris, så jag går lite i tankarna att köpa den.. Det forskas för fullt i den biten.. wink
Jag har nämligen sett en gt med mkt trevliga papper en gång.. roll


te_wik skrev:
Hojjta till ifall du behöver motor/broms delar. Har en del audi saker som ligger och skräpar i garaget.

Vad snällt, jag det ska jag allt göra ifall jag behöver ngt! smile

stork3n
20 januari 2009 · 84 Inlägg

Kitty skrev:

stork3n skrev:
ser bra ut:D
en fåga bara skall den bli i orginal skick eller kommer det bli lite modds så att säga?

hur som helst så skall det bli intressant att se big_smile

Utseendemässigt vill jag gärna behålla den så nära original som möjligt, det är ju en bil som är absolut tillräckligt snygg som den är. En grupp-B vinge är planerad så småningom, men utöver det ska den nog bara sänkas en bit och lite smådetaljer kommer bytas ut eller göras om. Det ska hållas stilrent, jag tror på att bilens "naturliga" utstrålning och puts kommer räcka långt... smile

Invändigt får det bli en uppfräschning och en del smådetaljer bara, eventuellt blir inredningen ett projekt för nästa vinter. Mkt av inredningen är ute redan, så det känns som att det är lika bra att se över allting på en gång, men mkt mer än så har jag varken tid eller ork med i år. tongue

Prestandan däremot är en högt prioriterad del i det här projeket, men där kan jag inte ge så mkt info än... wink

nu vill jag höra.  sugtrimmat eller med en liten snigel? tongue

Audi GT "a dream came true" (1988)
Kitty Audifrälst
20 januari 2009 · 173 Inlägg

stork3n skrev:
nu vill jag höra.  sugtrimmat eller med en liten snigel? tongue

Det kan vara helt underbart med riktigt vältrimmade sugmotorer, men det där turboknuffet kan man väl inte leva utan..? roll

MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
21 januari 2009 · 559 Inlägg

Kitty skrev:

stork3n skrev:
nu vill jag höra.  sugtrimmat eller med en liten snigel? tongue

Det kan vara helt underbart med riktigt vältrimmade sugmotorer, men det där turboknuffet kan man väl inte leva utan..? roll

Gå imot strömmen å turbo, kör kompressor istället smile Är nog inte många som gjort de i en gt coupé smile hehe
När kommer det bilder? Mvh

Senast redigerat av Volvo_Thomas (21 januari 2009)

Mvh Thomas
Kitty Audifrälst
21 januari 2009 · 173 Inlägg

Nja, har funderat över alla möjliga alternativ, men det enda rätta är ju turbofemma i en gt.. tongue
Bilder kommer upp ikväll, jag ska förbi det lilla garaget en sväng idag, kameran är redan nerpackad..! smile

Senast redigerat av Kitty (21 januari 2009)

Baloo79
21 januari 2009 · 148 Inlägg

väntar mig en massa bilder i natt när ja kommer hem då smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen
Audi 90 10v quattro "MEBA Racing" (1988)
zlobo Audiholic
21 januari 2009 · 485 Inlägg

Kitty skrev:
Nja, har funderat över alla möjliga alternativ, men det enda rätta är ju turbofemma i en gt.. tongue
Bilder kommer upp ikväll, jag ska förbi det lilla garaget en sväng idag, kameran är redan nerpackad..! smile

helt rätt Kitty wink

Audi ABT C5R "Nurburgring Edition" (1991)
Audi SportQuattro replika "quicksilver" (1986)
Kitty Audifrälst
21 januari 2009 · 173 Inlägg

Det blev bara en snabb sväng till garaget idag, men några bilder blev det på den senaste veckans jobb.. Det är inget vidare att skruva i ett trångt litet garage, men tillfälligt får det funka. tongue

Såhär ser frontplåten ut nu iaf. Det finns en del ytrost på andra ställen runt om, så det blir en del jobb innan rutan åker i igen..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/550522_83m3sm.jpg

Här blev det tomt.. den gamla kylaren åkte ur..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/550527_9g1z5r.jpg

"Nya" kylaren står och väntar fortfarande.. Den gamla smulades sönder mer eller mindre, men nu ska den här i snart.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/550532_i9yh47.jpg


Såhär ser den ut invändigt just nu.. Förarstolen sitter löst, skitigt, mkt saknas.. Men det var lika bra, nu kan man passa på att göra sig av med det som fanns i rostväg och städa ur ordentligt.. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/550543_kkp6ga.jpg


Så, det var nog allt för idag.. Inget nytt under solen dom senaste dagarna, just nu är jag på jakt efter en fin nedre kylarslang så arbetet kan fortsätta. Så fort nya kylaren är på plats är det dags att köra hem "racern" äntligen, och då kommer det börja hända grejer i lite högre tempo.. big_smile

Rallytobbe
22 januari 2009 · 34 Inlägg

Ser att du har lite att göra Kitty hehe ....har du stor planer eller ska du bara göra den i brukskick?
att turbokonventeran kan nog bara bli problem med besiktningen antar jag,hade tanke på det med först så i stället så blev det att trimma det man hade ist....

Kitty Audifrälst
22 januari 2009 · 173 Inlägg

Just nu är målet att få den körbar och i hyfsat bruksskick, men det kommer inte stanna där riktigt.. smile
Tanken är att satsa endast på motorbyte, går den inte igenom så får det bli mera ombyggnad.. Men det är planer som ligger rätt så långt fram, inget jag hade tänk ha färdigt till våren/sommaren, mest pga platsbrist i garaget, så just nu finns det inte alternativ till att lämna den där några längre perioder, och dels pga ekonomin.. hmm

Senast redigerat av Kitty (22 januari 2009)

Nemooo
22 januari 2009 · 93 Inlägg

Tja!

Roligt att du renoverar upp en klassiker! big_smile Ska själv renovera min Audi 90 quattro från 85 till sommaren. Blir lite rostlagning och lacken ska bli inspirerad Audi 90 IMSA bilarna! Finns lite dåligt bilder på min sida!

Lycka till!

//Mathias

Baloo79
22 januari 2009 · 148 Inlägg

Köp våran motor som besiktings motor smile du hänger ju av vissa S40 T4or med den iaf smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen
Audi 90 10v quattro "MEBA Racing" (1988)
Kitty Audifrälst
23 januari 2009 · 173 Inlägg

Nemooo skrev:
Tja!

Roligt att du renoverar upp en klassiker! big_smile Ska själv renovera min Audi 90 quattro från 85 till sommaren. Blir lite rostlagning och lacken ska bli inspirerad Audi 90 IMSA bilarna! Finns lite dåligt bilder på min sida!

Lycka till!

//Mathias

Tittade lite snabbt där, på det lilla man såg.. tongue En Gt är ju en bil, precis som din, som ska bevaras tycker jag.. smile Får önska dig lycka till också, vi hoppas på lite mera bilder..!



Baloo79 skrev:
Köp våran motor som besiktings motor smile du hänger ju av vissa S40 T4or med den iaf smile

Tanken är att slippa ha en besiktningsmotor.. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang