"Renovatio" - Audi Coupe Gt ´86 - I trafik och helt godkänd för första gången sedan ´98! // Update med vinterbilder!

Henk3
31 mars 2009 · 369 Inlägg

Den ljusa lösa ska nog till plus då den har en säkringshållare wink

BMW 740 ia "Hamann M7" (1995)
Kitty Audifrälst
31 mars 2009 · 173 Inlägg

Blandade svar jag har fått om den, inte lätt det här! tongue

Baloo79
1 april 2009 · 148 Inlägg

hörde att du varit ute å bränt däck med pulkan idag?smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen
Audi 90 10v quattro "MEBA Racing" (1988)
Kitty Audifrälst
1 april 2009 · 173 Inlägg

Baloo79 skrev:
hörde att du varit ute å bränt däck med pulkan idag?smile

Lite kassa däck bara, hade inte mkt grepp när jag gasade på lite. tongue
Men nu går den som den ska iaf! smile

Baloo79
1 april 2009 · 148 Inlägg

Skönt de smile Du får höra av dig när du ska ut nästa gång så man kanske får se den i solljus smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen
Audi 90 10v quattro "MEBA Racing" (1988)
Kitty Audifrälst
20 april 2009 · 173 Inlägg

Snabb update med få bilder, inte mkt har hunnit bli gjort med bilen det sista, men alltid ngt.. roll

När jag äntligen fick igång bilen lämnades den till Tommy i Skövde igen för en liten korrigering då jag inte var helt nöjd med jobbet han hade gjort med frontplåten och den dåligt inpassade huven och dörren på förarsidan.
Efter att det var fixat blev det påsk o massa annat att tänka på, veckan efter påsk hade vi långväga gäster så tiden bara försvann o inget blev gjort.. hmm

Jag kom också in en period då det blev svårt att motiveras, strul med garaget, ekonomin o i det privata livet gjorde att jag tappade orken med bilen också. Utan dig Philip hade jag aldrig orkat hålla humöret uppe, tack för för all hjälp o att du aldrig låter mig ge upp. Stort tack även till er andra som kommer med uppmuntrande ord o goda råd, dom är uppskattade. smile

Nu börjar det iaf ljusna lite, hela bilsäsongen 2009 ska inte spenderas bara i garaget, så nu ska det jobbas!



Framskivorna anlände för några veckor sen, äntligen! Kommer nog bli snyggt det här. big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/631590_i6weqh.jpg


Börjat riva ner bromsarna i bak. Oken är numera renslipade o uppfräschade, kommer bli kanon sen med nya skivor o belägg där. Tyvärr är det bråttom att få ihop bilen, den måste ut ur garaget till helgen, så resten där får vänta lite..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/631592_9uzq37.jpg


Philip fortsatte med frontplåten medan jag höll på med bromsar. Blev mkt bättre efter korrigeringen, helt annan passform nu. Snart klara med den biten också, då ska det bokas tid för ny ruta. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/631593_cfdeq6.jpg

zlobo Audiholic
20 april 2009 · 485 Inlägg

nice me zimerman skivor

Audi SportQuattro replika "quicksilver" (1986)
Audi ABT C5R "Nurburgring Edition" (1991)
Kitty Audifrälst
20 april 2009 · 173 Inlägg

zlobo skrev:
nice me zimerman skivor

Kommer se snyggt ut o jag hoppas att dom ska vara bra också. fick riktigt bra pris på hela paketet med skivor o belägg runt om, det kunde man ju inte tacka nej till. smile

Henk3
20 april 2009 · 369 Inlägg

Såg lite smårostigt ut på fjädrarna och fjäderbena, ska det fixas till?

MVH

BMW 740 ia "Hamann M7" (1995)
Kitty Audifrälst
20 april 2009 · 173 Inlägg

Henk3 skrev:
Såg lite smårostigt ut på fjädrarna och fjäderbena, ska det fixas till?

MVH

Ja, dom är ju inte i världens bästa skick, kommer väl troligtvis bytas ut, men inte nu direkt pga att bilen måste ut ur garaget för att göra plats för en annan audi som behöver lite vård..

Klabbbbe
5 maj 2009 · 17 Inlägg

köpte du den möjligen i karlstad ?
tror de är min gammla bil nämligen big_smile

Audi S2 avant "under konstruktion" (1993)
Volvo V70 "family car" (1999)
joakim1972
12 maj 2009 · 3 Inlägg

Tjena Maja kul att du har fått igång renoveringen på allvar.Vi se och hörs. Moholm på Lördag eller?? Jocke Volvo

Kitty Audifrälst
12 maj 2009 · 173 Inlägg

Klabbbbe skrev:
köpte du den möjligen i karlstad ?
tror de är min gammla bil nämligen big_smile

Inte Karlstad tyvärr... Köpte den utanför Lidköping, mitt ute i ingenstans (no offense Thomas, men det var fan inte lätt att hitta wink ) Dock vet jag faktiskt inte var den har bott innan..

Senast redigerat av Kitty (12 maj 2009)

Kitty Audifrälst
12 maj 2009 · 173 Inlägg

joakim1972 skrev:
Tjena Maja kul att du har fått igång renoveringen på allvar.Vi se och hörs. Moholm på Lördag eller?? Jocke Volvo

Nemen Jocke! Kul att du har hittat hit iaf, så har du lite koll på vad jag håller på med.. tongue
Hmm, på lördag är det faktiskt Emmaboda också, så vi drar nog dit om vädret är okej. Annars blir det väl Moholm. Synd att 3 av 4 körningar på Moholm iår krockar med ngt annat.. sad

Kitty Audifrälst
12 maj 2009 · 173 Inlägg

Dags för update!

Som vanligt har både privata saker kommit ivägen såväl som mera problem med bilen. Jag har hunnit flytta sedan sist o bli sambo, o massa tid o nerver hade besparats om man felsökte problem med bilen i rätt ordning.. tongue
Men nu börjar det äntligen kännas som att besiktningen inte alls är långt bort, o ju varmare det blir desto mer motiverad blir jag till att göra klart det sista som behövs nu innan den är klar för ett första försök!



Inredningen är sakta men säkert på väg att sättas ihop, började med dörren..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/654346_f7hcx9.jpg


Innan det gick att fortsätta med instrumentpanelen var jag tvungen att riva ut allt vad gamla kablar hette.. Det blev en del över, dom här är bara det som gick till larmet en gång i tiden. Massa jobb, men jag har iaf kunnat konstatera att min strömtjuv är borta sedan allt det här slets ut! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/654364_8upzhg.jpg


Frontplåten o rutramen äntligen klara, kanske inte världens bästa jobb, men tanken är att bilen ändå ska lackas om med tiden. Nu är den iaf rostfri där! smile Rutan är numera på plats också, men den är sprucken tvärs över så en ny ska i snart..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/654350_s3g4tl.jpg


Behövde lite motivation så jag satte dit mina svarta sidoblinkers.. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/654353_xj2p2n.jpg


Ett skepp kom lastat med godis till gt:n.. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/654369_5b7yjy.jpg


Och sista bilden för idag är mina nya 6*9or, inflyttningspresent från min sambo! Tacka vet jag killar som köper vettiga saker istället för blommor.. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/large/654365_fue2wn.jpg



Förutom allt det där har vi sysselsatt oss med att byta generator till en ngt fräschare, Magnus donerade en bättre begagnad från sitt gamla skepp.. smile Passade på att byta generator- och servorem i samma veva också, och lacka kamremskåpan när vi är hade fritt med plats där innanför.. Tyvärr fastnade det inte med på bild innan kåpan hamnade på plats igen, men det blev snyggt! smile
Ett "nytt" batteri inhandlades, då Biltemas splitternya gav upp.. Där lärde vi oss en sak också, vi ska inte köpa skit på Feltema längre.. tongue
Nu väntas det en bättre begagnad tomgångsmotor vilken dag som helst, då jag inte lyckas få ordning på tomgången helt. Bilen är fullt körbar men den ska ju helst vara helt felfri.. cool
En tur förbi närmaste VAG blir det också, det ska beställas lite o-ringar till spridarna mm, o så ska vi se när dom kan ha tid för rutbyte.
En liten motivationshöjare är på väg hem från England snart, gt:n ska få riktiga dimljus istället för dummies.. big_smile

Henk3
12 maj 2009 · 369 Inlägg

Nice med nya fjäderben såg ut att behövas big_smile

lagningen vid rutn blev bra smile

Senast redigerat av Henk3 (12 maj 2009)

BMW 740 ia "Hamann M7" (1995)
Kitty Audifrälst
12 maj 2009 · 173 Inlägg

Henk3 skrev:
Nice med nya fjäderben såg ut att behövas big_smile

lagningen vid rutn blev bra smile

I know.. roll
Både stötdämparna o fjädrarna ska vara av ngn eftermarknadstyp, dock osäker tyvärr på märke då jag köpte dom begagnade av en bekant, men jag forskar i detta.  Fjädrarna sänker 35mm, vilket jag hoppas ska räcka. smile

te_wik Forummoderator
12 maj 2009 · 12 813 Inlägg

Ser bra ut! Inne i hjulhusen såg det dock inte så trevligt ut, men det ska de ju bli ordning på smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Kitty Audifrälst
12 maj 2009 · 173 Inlägg

te_wik skrev:
Ser bra ut! Inne i hjulhusen såg det dock inte så trevligt ut, men det ska de ju bli ordning på smile


Mvh Tommy

Ja, jag hade ju lite panik med att få på bromsarna i bak o flytta ut bilen över den helgen, men det är planerat att få ordning på det också. Målet är att ha den så gott som rostfri när den är klar. smile

Senast redigerat av Kitty (12 maj 2009)

Kitty Audifrälst
13 maj 2009 · 173 Inlägg

Tid för rutbyte bokad! smile
Den 19/5 ska den in o som tur är gick det att ta det på försäkringen.. När jag får hem bilen efter det ska den tvättas ordentligt, nya bilder kommer då!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang