"Renovatio" - Audi Coupe Gt ´86 - I trafik och helt godkänd för första gången sedan ´98! // Update med vinterbilder!

Lilja04
15 maj 2009 · 1 Inlägg

KUL att följa! Ska leta upp en svart om jag hittar ett garage. Jag har en taklucka kvar som ett minne av min... Inte helt ovanligt med rost på A stolpen tyvärr, där slutar väl det galvade om jag inte miss helt fel. Jag gjorde en guide för att klä om dörrsidorna på min Gt om du är nyfiken, klädde om till svart skinn, blev mkt nöjd.

Saab 95 2.3T "Miss Nasty" (2001)
Legenden74
15 maj 2009 · 34 Inlägg

Kul med tjejer som inte räds lite skit under naglarna. Hoppas allt går vägen med din renovering, stålomspunna soppaslangar är lite tricky att kapa även ifall man köper svindyra:)

Lycka till och keep up the good work.

Kitty Audifrälst
15 maj 2009 · 173 Inlägg

Lilja04 skrev:
KUL att följa! Ska leta upp en svart om jag hittar ett garage. Jag har en taklucka kvar som ett minne av min... Inte helt ovanligt med rost på A stolpen tyvärr, där slutar väl det galvade om jag inte miss helt fel. Jag gjorde en guide för att klä om dörrsidorna på min Gt om du är nyfiken, klädde om till svart skinn, blev mkt nöjd.

Vad trevligt, det är ju kanonbilar som bara blir ovanligare.. Klä om dörrsidorna kommer jag nog troligtvis göra, hade iofs helst behållit originalinredningen, men tyvärr är allt så slitet så det får offras. Går lite i tankarna att använda mocka, men har hört att den är svår att hålla ren. Ngn som vet?

Guiden skulle jag nog ha nytta av, var hittar jag den? smile

Kitty Audifrälst
15 maj 2009 · 173 Inlägg

Legenden74 skrev:
Kul med tjejer som inte räds lite skit under naglarna. Hoppas allt går vägen med din renovering, stålomspunna soppaslangar är lite tricky att kapa även ifall man köper svindyra:)

Lycka till och keep up the good work.

Tack! smile

Ja det har jag allt både hört och sett, men tydligen ska dom hålla ihop lite bättre i ändarna om dom är av bättre kvalité.. Men bättre kanske att prova sig fram med biltemas skit än svindyra slangar i vilket fal.. tongue

Nomad a.k.a. lemonhead
20 maj 2009 · 22 Inlägg

Rolig tråd, men lite fler bilder hade ju inte varit fel wink

daNNe_maN
20 maj 2009 · 225 Inlägg

Kul med lite bilar från trakten big_smile
Får se om man ser och hör bilen komma vrålandes här utanför sen då big_smile

Lycka till med renoveringen!

Kitty Audifrälst
20 maj 2009 · 173 Inlägg

lemonhead skrev:
Rolig tråd, men lite fler bilder hade ju inte varit fel wink

Då får vi väl ladda upp mera bilder..! smile
Tyvärr mobilkamera, min Nikon blev bortglömd som vanligt.. tongue




Inredningen på väg in dagen innan den skulle lämnas in för vindrutebyte. Börjar likna bil igen. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/662993_ntxiar.jpg


Tvättade den idag, kanske första tvätten sen den ställdes av ´98? Såhär ser den iaf ut i dagsläget. Notera den fina nya rutan. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/662988_hows7r.jpg


Sprickfria baklampor och ramp, guld värt.. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/662991_hc71ba.jpg


En Skyline R32 gtr var på besök idag.. Det blev trångt i garaget!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/662989_j0zkb6.jpg

Baloo79
20 maj 2009 · 148 Inlägg

Grill fest där i mörra då smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen
Audi 90 10v quattro "MEBA Racing" (1988)
Kitty Audifrälst
20 maj 2009 · 173 Inlägg

daNNe_maN skrev:
Kul med lite bilar från trakten big_smile
Får se om man ser och hör bilen komma vrålandes här utanför sen då big_smile

Lycka till med renoveringen!

Tack!

Den har redan vrålat i Tibro, det avskräcker inte mig att den är obesiktigad o oskattad.. wink
Men den kommer synas mera snart!

Kitty Audifrälst
20 maj 2009 · 173 Inlägg

Baloo79 skrev:
Grill fest där i mörra då smile

Yes, o bilen är självklart på plats.. wink Ni kommer väl?

camerafutura
23 maj 2009 · 14 Inlägg

Jättekul att titta på dina projektbilder. Men det bästa av allt är din presentation! Man får vara både vacker och intelligent!!!! Visa killarna (och tjejerna) vad du går för. Du kan vara en bra förebild. (Och det är tllåtet att ta hjälp av andra). Lycka till med bygget! Jag kommer att följa det. Ha det bra!!!!

Kitty Audifrälst
23 maj 2009 · 173 Inlägg

camerafutura skrev:
Jättekul att titta på dina projektbilder. Men det bästa av allt är din presentation! Man får vara både vacker och intelligent!!!! Visa killarna (och tjejerna) vad du går för. Du kan vara en bra förebild. (Och det är tllåtet att ta hjälp av andra). Lycka till med bygget! Jag kommer att följa det. Ha det bra!!!!

Tack så mkt både för "lycka till" o för lite uppfriskande tankar där, det värmer alltid att få höra att folk gillar det man gör! smile

DusanMandick Random Hero
23 maj 2009 · 4 047 Inlägg

jasså du håller till bakom gärekiosken ? trodde de va utländska killar som höll på där tongue de ser ut o bli fint med audin big_smile va har hänt med damasken till växelspaken ? tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Kitty Audifrälst
23 maj 2009 · 173 Inlägg

DusanMandick skrev:
jasså du håller till bakom gärekiosken ? trodde de va utländska killar som höll på där tongue de ser ut o bli fint med audin big_smile va har hänt med damasken till växelspaken ? tongue

Jamen, i det lilla garaget på hörnet! smile
Damask till både växelspak o handbroms är borta för att dom ska bytas ut. Bilden är tagen precis efter att jag fått in det mesta av inredningen. Lite saknas där fortfarande, allt i mittkonsolen är inte på plats och hatthyllan är borta för att kläs om. Jagar passande tyg till rätt pris för tillfället.. tongue
Ser att du är Tibrobo, besök är välkomna om du har vägarna förbi. smile

Kitty Audifrälst
28 maj 2009 · 173 Inlägg

Lite nytt på fronten idag..


Lite mera av mittkonsolen är på plats nu. Ratten är borta för att jag väntar på glödlampor o lamphållare till instrumentbelysningen. Fläkten testad med mkt gott resultat - en sak mindre att oroa sig för.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/670584_1gieu9.jpg


Dimljusknappar har hittat till sina platser.. Nu ska bara dimljusen på plats också.. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/670585_iuqqvp.jpg


Lite nytt behövdes till avgassystemet, det fick bli en provisorisk lösning till besiktningen då jag har beslutsångest - Simons 2,5" eller skulle man kanske ha rostfritt..? roll
Det kommer pusslas ihop ngt snyggt ändrör där, sådär kan ju inte riktigt se ut tills jag bestämmer mig.. tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/11639/670586_ajfj3e.jpg


Lite lampor blev utbytta, lite inredning fräschades upp i veckan, massa problem med el hittades, felsöktes och löstes och det blev även en mindre trevlig överraskning - bakom instrumentpanelen hittades det ett bo.. o två mumifierade möss. sad
Mycket småpyssel i veckan, men viktigaste av allt är att bilen är påställd och redo för besiktning! big_smile
Nu jagar vi första lediga besiktningstid.. wink

Kitty Audifrälst
29 maj 2009 · 173 Inlägg

Besiktning idag, håll tummarna! smile

Darkie dARKiE
29 maj 2009 · 5 031 Inlägg

Håller tummarna ! : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
29 maj 2009 · 559 Inlägg

Kitty skrev:

Klabbbbe skrev:
köpte du den möjligen i karlstad ?
tror de är min gammla bil nämligen big_smile

Inte Karlstad tyvärr... Köpte den utanför Lidköping, mitt ute i ingenstans (no offense Thomas, men det var fan inte lätt att hitta wink ) Dock vet jag faktiskt inte var den har bott innan..

Haha smile Det är bra att bo som man gör! Inte många som hittar hit nej wink
Jag hämtade den bilen strax utanför Tidaholm faktiskt hehe...

Hoppas det gick/går bra med besiktningen idag!

Mvh Thomas

Senast redigerat av Volvo_Thomas (29 maj 2009)

Mvh Thomas
Kitty Audifrälst
29 maj 2009 · 173 Inlägg

Det blev besiktning idag, o vi är i trafik för första gången sen ´98! big_smile

Senast redigerat av Kitty (29 maj 2009)

perniklas
29 maj 2009 · 9 Inlägg

Man får grattulera! Trevligt att din klassiker äntligen är i trafik smile Följer med spänning fortsättningen! Lycka till! smile

/Perniklas

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang