Styla min Fiesta (Första bil)

Peete
19 januari 2009 · 134 Inlägg

Jag tycker du ska hålla dig till en bil för det är nog svårt att ha 2 projekt från början, tycker du ska satsa helhjärtat på fiestan smile

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Jag får ju köpa en helt fungerande Mer eller mindre Mondeo för 500kr. Det är ju som hittat. Kommer köpa den och låta den stå då och göra lite saker då och då då. Blev mycket då.. xD

falkn
19 januari 2009 · 76 Inlägg

En snabb fråga bara. Har du körkort? För det blir svårt för dig att äga och köra en bil om du bara har 350kr i månaden.

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Nej det har jag inte...
Tycker ni det är värt att sälja domhära (13") för 1200kr ?
http://www.geting.se/image.php/146457-PB120768.JPG

Senast redigerat av DaNi8331 (19 januari 2009)

SoL Eigenbrötler
19 januari 2009 · 1 237 Inlägg

ja! om du kan få 1200 så tycker jag det är asbra, för jag skulle inte ens ge 600 för dem, inte för att det var nåt fel på dem, men jag är snål big_smile lycka till med fiestan, neonet och tärningarna, och strunta i alla negativa människor.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Okej, Då blire inge mer Fiesta bygge tror jag, inte utan dom.
Behöver för kjolpaket till mondeon.
sad Kommer sakna min fiesta :'(

Rlundgren Långtradarchaffis
19 januari 2009 · 224 Inlägg

DaNi8331 skrev:
Okej, Då blire inge mer Fiesta bygge tror jag, inte utan dom.
Behöver för kjolpaket till mondeon.
sad Kommer sakna min fiesta :'(

Varför? tycker du ska köra stenhårt på Fiestan, ovanlig bil som man inte ser stylade allt för ofta.


Tror den kommer bli tuff när den är klar smile Satsa på fälgar, lite sänkning, omlackering (om de nu verkligen är jätte brådskande och nödvändigt), ett par schyssta dimljus samt lite hemtrevligt invändigt i bilen cool

Skit i att massa andra säger att det inte går o göra den snygg o allt annat skit snack.  Gillar du bilen, är bredd på att lägga ner pengar och jobb på att göra den snygg, så gör det smile

Go for it ! cool

Den som påstår att sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Navkapsel
19 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Fiestan är tuffast tycker jag! Måla plåtfälgarna vita? Dessutom är det din förstabil, alltid skoj att ha kvar. Börja bygg på den lite smått så kanske det blir en hobbybil i många år. Vita fälgar kanske kan bli bra om bilen blir svart med vita ränder. Och så ett scoop på det, rätt fränt på en liten bil! Eller måla fälgarna i samma färg som de är nu så de blir rostfria så tar de inte för mycket uppmärksamhet ifrån ränderna som vita fälgar kanske gör. Måla är bra lösning tills du har pengar till fälgar sedan är det bara att hålla koll på Blocket!

Detta är det mest spännande projektet just nu!

Senast redigerat av EmilHammarlund (19 januari 2009)

ErnadG
19 januari 2009 · 212 Inlägg

köp en vr6 eller en e36, bättre än ford

Android
19 januari 2009 · 892 Inlägg

Ballt! Ska följa projektet. Ge bara inte upp, det finns många som tycker man har "fel bil"...jobba på med Fiestan som du vill ha det, och börja göra märkbara saker som inte kostar så mycket. smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
20 januari 2009 · 296 Inlägg

DaNi8331 skrev:
Okej, Då blire inge mer Fiesta bygge tror jag, inte utan dom.
Behöver för kjolpaket till mondeon.
sad Kommer sakna min fiesta :'(

Lägg ner de där med projekt , du har för de första inte pengar att köpa grejer för .
Sälj fiestan och spara undan de 2000kr du får för den , köp inte mondeon , vänta tills sommaren kommer och jobba , sen kanske du ska fundera ut vad du ska ha för bil som projektbil. Och kanske när du väl har en bil som du har tänkt att bygga om . Skapa då en projekttråd så att vi andra kan få se vad som händer och inte läsa om att du har 350kr i månaden osv .

Helt onödig tråd !

Det blir som det blir!
snoddas
20 januari 2009 · 1 142 Inlägg

men om du bygger ett 2.5"s system så sätter du ju ljuddämpare på de... du kör ju inte med raka rör då låter de ju bara grötigt

DaNi8331
20 januari 2009 · 121 Inlägg

Jag ska absolut inte ha en 740 ialfall.., Och jag hade den faktiskt i Styling innan en mod flyttade den.

Snoddas: Okej, jag kommer sätta dig ett 2.5"s system på den smile

Nån som vet var man kan köpa kjolpaket som passar på fiestan ? Kanske breddare också..

DaNi8331
20 januari 2009 · 121 Inlägg

Vad heter min bil ?? Är det xr2,Mk1,Mk2 eller ?
Måste veta det så jag inte köper fel kjolpaket.. hmm
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
FIE202 XR2 Body kit : 4 arches, front spoiler, 1 pr side skirts, rear skirt, edging trim

OUR PRICE £319.95 

Översättning ??neutral

DaNi8331
20 januari 2009 · 121 Inlägg

Jag tror faktiskt jag kommer att tröttna på fiestan efter ett litet tag, Men utan kjolpaket är Mondeon inte så mycket heller.., Vad jag tycker iallafall

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
20 januari 2009 · 296 Inlägg

DaNi8331 skrev:
Jag tror faktiskt jag kommer att tröttna på fiestan efter ett litet tag, Men utan kjolpaket är Mondeon inte så mycket heller.., Vad jag tycker iallafall

Hallå ? Skriftliga uppdateringar , när får vi se om du gör något ?
Lägg ner projektet .

Det blir som det blir!
Ejdersund
20 januari 2009 · 619 Inlägg

För fan! Sluta hacka på han. Inte fan trodde jag att det skulle finnas så jävligt negativa personer på Garaget.
Killen vill ju bara ha lite hjälp , alla har vatt nybörjare på nått.
Varför inte hjälpa han och stötta han ?  ska jag hoppa in i en tråd och säga Fy fan vad ful volvo! skrota skiten ?

Jag tycker att det låter som ett roligt och fräckt projekt.
Mvh jocke.

BMW E30 320i "Postbilen" (1986)
Gulmun * Klåpare
20 januari 2009 · 1 718 Inlägg

Oj! Här var det livat... yikes

Jag vill iaf se fiestan. Förstabilen brukar de flesta (mig inräknad) hänga på en massa grejer. Även om det har stuckit i mångas ögon så har man lärt sig en del om styling under vägen gång, och nästa bil blir snyggare moddad (läs mer accepterad) med hjälp av erfarenheten förstabilen gav. smile
Väntar med spänning på bilder.

Du kan ju som även desperat försök att lugna ner din omgivning fläska dit en dekal i bakrutan: INOVATÖR - INTE IMITATÖR
big_smile

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Peete
20 januari 2009 · 134 Inlägg

Håller med Snowpuppy helt!
första bilen är ju till för att ha kul och lära sig saker, man ska inte ha som mål att bygga världens showbil direkt. Man lär sig ju mer på resans gång så att ha en fiesta som första projekt tycker jag låter som en bra idé smile

Sen så tycker jag alla borde kunna visa den här killen lite respekt trots att han inte har tänkt att lägga ner tiotusentals kronor direkt.
När och om du startar ett projekt av fiestan så har du garanterat en prenumerant om du ser till att hålla igång med uppdateringar smile
Mvh Peete
Tror på det här!

DaNi8331
20 januari 2009 · 121 Inlägg

Okej smile Tack för alla positiva svar smile
Ska jag behålla fälgarna jag har nu eller sälja ? Jag tycker sälja dom. Men kan man få tag i några fina sen runt 2000kr kanske? Helst breda. Jag tänker göra som Rlundgren sa. Sänka den, Lackering, Breda däck, Kanske bredda den lite grann.. Sen en trevlig inredning med Sportstolar och Störtbåge. Vad tror ni om det ? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang