1846
Sök

760 tic "terror machine" breddas och bygger om till 2dr T5R uppdate 20100303 mini uppdate: börjat bygga motorn

1 270 Inlägg
25 januari 2009
Kul bygge det här, kommer klart att följas. Så jobba på och uppdatera mycket nu big_smile
Sen så kanske man ser den rulla i kumla tillslut wink

3 059 Inlägg
25 januari 2009
Kommer de inte att se/bli lite märkligt med sätena om du har så stora dörrar?
Annars får du ju flytta bak allt.. stolar, ratt, pedaler, växelspak o handbroms..

1 562 Inlägg
25 januari 2009
142R skrev:
pimpad740 skrev:
142R skrev:
har sj haft planer på att bygga 2dr av min men väntar tills nästa år smile

det tycker jag att du ska göra smile bygga om till 2dr alltså tongue går fort som fan när man väl sätter igång smile

funderar på vad besiktningen säger?

blir väl en regbes. bland annat ställer de upp ett hjul i taget på en kloss och ser så att karossen inte viker ihop sig.

812 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
142R skrev:
pimpad740 skrev:
142R skrev:
har sj haft planer på att bygga 2dr av min men väntar tills nästa år smile

det tycker jag att du ska göra smile bygga om till 2dr alltså tongue går fort som fan när man väl sätter igång smile

dom ska inte säga så mkt efftersom att alla förstärkningar finns kvar + att de kommer byggas extra tongue

man lever bara en gång..

812 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
J_Erixzzon skrev:
Kul bygge det här, kommer klart att följas. Så jobba på och uppdatera mycket nu big_smile
Sen så kanske man ser den rulla i kumla tillslut wink

ja de kommer du säkert tongue förhoppningsvis redan i sommar tongue blir en uppdate snart ska bara svara på dom andras inlägg oxå tongue

man lever bara en gång..

812 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Smajly skrev:
Kommer de inte att se/bli lite märkligt med sätena om du har så stora dörrar?
Annars får du ju flytta bak allt.. stolar, ratt, pedaler, växelspak o handbroms..

har inte tänkt så mkt på de men visst bhar det slagit mig men efftersom att de bara blir 2 stolar å sen bur tror jag inte de kommer se så konstigt ut iaf smile

man lever bara en gång..

812 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
mange_240 skrev:
142R skrev:
pimpad740 skrev:

blir väl en regbes. bland annat ställer de upp ett hjul i taget på en kloss och ser så att karossen inte viker ihop sig.

ja de blir väl nå sånt men efftersom att den inte gav vika när stolpen va borta så tror jag det är rätt så lungt tongue

man lever bara en gång..

812 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
liten uppdate igen tongue
flyttade andra b-stolpen idag och svetsade igen "tom rummet" vid b-stolpen där gång järnen till bakdörren satt.. men glömde ju tyvärr kameran idag men vart några kort med mobilen som får duga så länge iaf tongue

komentera mkt nu...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/553149_6hnuss.jpg
typ så kommer de att se ut tongue har bara hängt på dörren så man ser hur det blir och så att stolpen vart bra och den sitter perfekt tongue ingen som har 2st framdörrar ligger dom vill bli av med?? ^^

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/553151_uwzx20.jpg
inpassnig lr va kallas de tongue ska bara in till noll 5 plåt och hämta ut bockade plåtar så jag kan bygga en rutram till bakrutorna sen oxå tongue för övrigt så är nog fan den sidan snärt klar... big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/36962/553153_6eyciz.jpg
nästan klart.. lite svetsjobb återstår men de går ju fort tongue

det var allt för idag..  glöm inte att komentera big_smile

man lever bara en gång..

300 Inlägg
25 januari 2009
tänkte mer på vad som gäller för att bygga om? jag brukar ju köpa en bil som ska bes i mellan sep-dec besa den å bygga om den som jag vill ha den å så går den hela sommer efter utan problem så slipper man regga å skit smile men om man blir stannad med en 2dr 740 så börjar ju polisen undra wink

personers avundsjuka är en annans drivkraft
150 Inlägg
25 januari 2009
Blir ruskigt nice. hur mycke ska du bredda?

Vadå körkort?

812 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
142R skrev:
tänkte mer på vad som gäller för att bygga om? jag brukar ju köpa en bil som ska bes i mellan sep-dec besa den å bygga om den som jag vill ha den å så går den hela sommer efter utan problem så slipper man regga å skit smile men om man blir stannad med en 2dr 740 så börjar ju polisen undra wink

haha ja men själva reggningen ska nog gå bra tror ja tongue den ska ju in igen första februari å framåt tongue men hoppas på att få den färdig innan sommaren så man får den reggad å klar innan vallåkra tongue

man lever bara en gång..

812 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
MickeHjort skrev:
Blir ruskigt nice. hur mycke ska du bredda?

vet faktist inte om jag ska vara ärlig tongue jag mätte lite fel tydligen jag mätte nere vid tröskeln och dör är de 5cm iaf tongue

man lever bara en gång..

130 Inlägg
25 januari 2009
brett ska det va:)

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

812 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
eriico skrev:
brett ska det va:)

hehe..  aaah men inte för mkt så de blir väck tongue lr så den ser rund ut tongue

man lever bara en gång..

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 januari 2009
Ser mycket bra ut mårten smile  keep up the good work smile

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Volvoskadad
6 017 Inlägg
26 januari 2009
kommer bli fett tror jag, då får du inte snåla in på fälgar. Så bara att beställa Superstar fälgar! wink

Jonas

Lights out.
124 Inlägg
26 januari 2009
pimpad740 skrev:
142R skrev:

haha ja men själva reggningen ska nog gå bra tror ja tongue den ska ju in igen första februari å framåt tongue men hoppas på att få den färdig innan sommaren så man får den reggad å klar innan vallåkra tongue

Det står att du ska i med 5a, bur och du har byggt om den till 2 dörrars. En regbes på SBP är bara att glömma...

SFRO är det isof... och det kostar ju en slant + att man måste bygga om framvagn och bakaxel för att få den till amatörbyggt fordon cool

Det finns ju en anledning till att många rejält ombyggda bilar inte är besiktigade..
Senast redigerat av Snajdarn (26 januari 2009)

812 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Snajdarn skrev:
pimpad740 skrev:
142R skrev:

Det står att du ska i med 5a, bur och du har byggt om den till 2 dörrars. En regbes på SBP är bara att glömma...

SFRO är det isof... och det kostar ju en slant + att man måste bygga om framvagn och bakaxel för att få den till amatörbyggt fordon cool

Det finns ju en anledning till att många rejält ombyggda bilar inte är besiktigade..

har redan tänkt på de där.. gör inte all bes på än gång..  till en början blir de ft´n från min 940 när jag reggar den som ombyggt fordon den till nästa år får motorn ta plats..  lättare att regga en bil med utbytt motor när det står ombyggt fordon i papprena tongue   men ska inte du regga din lr?

man lever bara en gång..

812 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
kommer bli fett tror jag, då får du inte snåla in på fälgar. Så bara att beställa Superstar fälgar! wink

hehe visst skulle de vara fint men plånboken säger ifrån hmm + att de kosta ju lite att burna sönder sånna fälgar/ däck..

man lever bara en gång..

812 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Klorin_Elvis skrev:
Ser mycket bra ut mårten smile  keep up the good work smile

tack emil smile

man lever bara en gång..

Sök