5686
Sök

Topp bultar i d24!

Lastbilschaufför
213 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Har en volvo d24 td. Har bytt toppackningen och ska dra åt toppen. kan man använda de toppbultar man hade i innan. har hört att det inte är bra på nyare mototer och att skruvarna kan gå av. Äldre motorer kunde man alltid anväda de gamla. men då pratar jag ÄLDRE big_smile Tack för era svar!

En rostfri bil är en bra bil! :)

1 562 Inlägg
19 januari 2009
danneda740 skrev:
Har en volvo d24 td. Har bytt toppackningen och ska dra åt toppen. kan man använda de toppbultar man hade i innan. har hört att det inte är bra på nyare mototer och att skruvarna kan gå av. Äldre motorer kunde man alltid anväda de gamla. men då pratar jag ÄLDRE big_smile Tack för era svar!

vet inte men de som körde 240 diesel, brukade då byta bultarna.du kan kanske mäta om dom sträckt sig.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 januari 2009
Det finns vanliga bultar och det finns sträckbultar. Du har helt vanliga i din.

Sträckbultar e de man ska och måste byta, vissa säger att ifall de inte töjt sig så går det att återanvända.. men jarje sträckbult jag sett har töjt sig en mm eller två. Medans vanliga topplocksbultar går (oftast, eller ibland beror på vem man frågar) att använda samma, om man vill och vågar chansa.

Jag byter alltid bultar. Det säkra före det osäkra.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (19 januari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök