5293
Sök

Frågor angående gokarts, delar osv

646 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Hej

Göra en historia kort, så blev jag nyligen uppsagd sad. Tänkte då passa på att göra ett litet projekt emellan jobbsökanden!

Projekt kommer att bestå av lite gokart delar därav denna tråd!

Mina frågor är:
Någon som vet vad man kan få tag på billiga delar, såsom på skroten eller nåt har sökt runt men hittar inget direkt billigt sad då budgeten kommer att bli ganska tajt!

Eller är det så att någon här sitter på en gammal chassie som dom skulle vilja bli av med för en billig peng smile?

Vad krävs för motor om fordonet skall framdrivas i typ 30 - 45 km/h räcker en 60 cc eller 80 cc tror ni?
Räknar med en samma vikt som en gokart typ + förare, kommer dock att bli ganska mycket lättare smile

Mvh Mikael
Senast redigerat av Camitz (19 januari 2009)

196 Inlägg
19 januari 2009
Några år sen ja höll på me gokart nu men Kartson i Eskilstuna har mycket
Sen nån firma i stockholm.

En beg kart (tex en gammal ICA kart) kan man nog få för några tusenlappar helt komplett
Tävlingskartar har inga priser efter nått år

http://www.blocket.se/vi/19615765.htm?c … amp;last=1

Köp ingen mini lr micro bara

en mini / micro har 85cc (har ja för mej) och når väll 100 sträcket om rätt drevade

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
20 januari 2009
mini = kort chassie, så är du över 150 så ta ett större.

Motorn däremot duger utmärkt. 85cc, lång driftstid (ICA m.fl. ska helst renoveras ca var 6e körtimma så ej rekommenderat)  ca 8hk.

På de 110kg vi skulle väga när jag körde mini kom vi upp i 106km/h som mest den dag polisen var ute på örebro motorstadion.
Vill du ha lite mer klipp så satsa på en f yamaha motor, de har fungerat mååånga år och är den vettigaste leksaken om man ser budget.

Sök på google så finner du en del, annars finns ju de stora handlarna, men de vet hur de tar betalt. Mitt tips är att söka reda på en komplett yamaha och sen leka. big_smile

Den vikt du kan sikta på, och kommer du under den är det bara bra för dig tongue, är 140kg inkl förare.

646 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
Tackar för infon, det verkar som att det får bli nån form av komplett chassi. smile

Mvh Mikael

Sök