Rätta mig om jag har fel men jag tror det är oljepumparna på tvåhalvorna som var underdimensionerade och därav alla motorras.
Vad du ska kolla efter är väll vilket skick den är i, att den är servad som den ska ect. Oljebyte enl Subaru ska ske var 1200mil men många byter olja var 600mil och det är ju ett plus om detta är gjort, då kan man tänka sig att ägaren brydde sig om bilen lite extra
Jag vet inte hur vanligt det är att folk sätter Superchip på nya Imprezor, antagligen inte så vanligt eftersom det inte är så många tattare som har råd med så pass ny Impreza, men Superchip är big NONO!
Bucklor och repor skvallrar ju om att ägaren inte varit så jätte rädd om bilen, då kan man tänka sig att den har gått rätt hårt.
Stötdämparna bak är också en svag punkt, dom kan börja klunka och ha sig även om bilen inte har gått jättelångt. Annars är det väll inte så mycket mera, kolla hela bilen, invändigt, utvändigt, motor, underrede, är den sedan servad som den ska och inte tattartrimmad så är det väll bara att slå till

Ett tips är att fråga på impreza.nu nästa gång, där finns det enormt mycket större kunskap än hos alla 740 raggare på denna sidan