Vilken är den värsta trafikförseelsen du har sett / varit med om??

ajka
22 januari 2009 · 194 Inlägg

Förseelse och förseelse, körde en gång på jobbet av vägen med en minitraktor (typ en sådan fast med ordentlig hytt http://www.tractor-canopies.com/images/ … zed_1_.jpg ) en vinter på en lång raksträcka på 45:an. Var ordentlig vinter och var ordentliga plogkarmar. Hade ett jättestort plogblad på som egentligen var till för en betydligt större traktor och hade det självklart vinklat åt fel håll. Behöver jag säga nåt mer om hur det gick till när jag hamnade i diket? tongue

Höll mig lite närmare kanten för jag såg att en bil kom bakifrån och ville köra om. Kollade i spegeln för att se hur pass långt bak han var, då hips vips högg mitt plogblad fast i plogkanten och den lilla traktorn jag hade kastades tvärt i en 90 gradig vinkel så just och pass båda bakhjulen stod kvar på vägen tongue


Då blev de till att bjuda på tårta på jobbet smile

BJonsson
22 januari 2009 · 4 074 Inlägg

Eiiiiik skrev:

BJonsson skrev:
Jag va i vår grann stad Mora en torsdag 1994 och skulle köra upp för körkort. Allt gick bra och jag fick kortet. Glad i hågen begav jag mig hemåt med bussen. När jag kommer hem så spatserar jag i väg till farsans jobb (bil firma) och visar stolt upp lappen jag varit så duktig och fått. Lånar en bil av farsan och åker hem och tar det lugnt. Morgonen efter riger en kompis och frågar om jag ska med till sälen över helgen å festa,visst säger jag och rafsar ihop lite kläder i en väska och beger mig tillbaka mot mora  i farsans sprillans opel omega. Kompisen ringer och ber mig skynda på så jag öppnar spjällen på omegan och sätter iväg. När jag närmar mig garsås så slår tanken mig att där brukar polisen stå har farsan sagt ett antal gånger,men inte kan dom väl stå där en fredag förmiddag? äh,så jag trampar på och kommer fram till garsås och mycket riktgt där står dom jävlarna... det gick 113kmh för fort på 70sträcka! sen dess har jag tröttnat på körkort så jag kör nu enligt Eddie Meduzas karaktär "eleganten" i stället. Inte haft nåt körkort sen dess och inte blivit stoppad så många gånger heller på 15år.


Edit-----> för er som ej vet vem "eleganten" är! http://se.youtube.com/watch?v=cUBPyPMoKQI

Idioti....  Att du kan köra betvivlar jag inte. Boka ny tid å ta om kortet...
För övrigt är avslagen öl ett ord på din presentation

aha.... tack! ska du bli svenska lärare? smile jo jag ska boka tid för nytt kort har bara inte orkat!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Mollllgan
22 januari 2009 ·

Såg en mamma med sina barn (antar att det var hennes barn) när jag och min sambo skulle köra hem en eftermiddag...
Körde på E4:an och hux flux så har hennes ungar klättrat upp på en avsats  och mamman stod mitt i ytterfilen med kameran o fotograferade sina barn... det var säkerligen 60 bilar framför mig och vi alla tutade och skrek att hon inte kunde stå där och fotografera... Men hon vinkade så glatt till oss andra och fortsatte ta kort på sina barn...

Men lite creds ska hon ha för hon hade satt igång sin blinkers iaf....

Psykbrytet kallar jag henne.....

trippelturbo Trucker
22 januari 2009 · 2 710 Inlägg

_S40_ skrev:
Den värsta Trafikförseelsen jag vatt med om är att gubben från vägverket gav mig körkort...

*IRONI*

Den va bra big_smilebig_smile

Fart missbrukare
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
22 januari 2009 · 1 874 Inlägg

_S40_ skrev:
Såg en mamma med sina barn (antar att det var hennes barn) när jag och min sambo skulle köra hem en eftermiddag...
Körde på E4:an och hux flux så har hennes ungar klättrat upp på en avsats  och mamman stod mitt i ytterfilen med kameran o fotograferade sina barn... det var säkerligen 60 bilar framför mig och vi alla tutade och skrek att hon inte kunde stå där och fotografera... Men hon vinkade så glatt till oss andra och fortsatte ta kort på sina barn...

Men lite creds ska hon ha för hon hade satt igång sin blinkers iaf....

Psykbrytet kallar jag henne.....

Haha, tjenare. Det finns verkligen folk som aldrig har hört talas om sunt förnuft... suck.
"Åh, jag stannar mitt på motorvägen och tar kort på mina barn.. jaaa!"

M103
22 januari 2009 · 1 570 Inlägg

Jag körde på en 50väg i ett bostadsområde en sommarnatt och så skulle en tjej över övergångsstället och jag stannade till och då körde bilen bakom om mig och körde nästan på tjejens barnvagn.

Blodpudding
22 januari 2009 · 29 Inlägg

BJonsson skrev:
Jag va i vår grann stad Mora en torsdag 1994 och skulle köra upp för körkort. Allt gick bra och jag fick kortet. Glad i hågen begav jag mig hemåt med bussen. När jag kommer hem så spatserar jag i väg till farsans jobb (bil firma) och visar stolt upp lappen jag varit så duktig och fått. Lånar en bil av farsan och åker hem och tar det lugnt. Morgonen efter riger en kompis och frågar om jag ska med till sälen över helgen å festa,visst säger jag och rafsar ihop lite kläder i en väska och beger mig tillbaka mot mora  i farsans sprillans opel omega. Kompisen ringer och ber mig skynda på så jag öppnar spjällen på omegan och sätter iväg. När jag närmar mig garsås så slår tanken mig att där brukar polisen stå har farsan sagt ett antal gånger,men inte kan dom väl stå där en fredag förmiddag? äh,så jag trampar på och kommer fram till garsås och mycket riktgt där står dom jävlarna... det gick 113kmh för fort på 70sträcka! sen dess har jag tröttnat på körkort så jag kör nu enligt Eddie Meduzas karaktär "eleganten" i stället. Inte haft nåt körkort sen dess och inte blivit stoppad så många gånger heller på 15år.


Edit-----> för er som ej vet vem "eleganten" är! http://se.youtube.com/watch?v=cUBPyPMoKQI

Blir billigt när du smäller med något/någon när försäkringen inte gäller...yikes

Mercedes C300de "EQ Power" (2020)
Eiiiiik
22 januari 2009 · 337 Inlägg

BJonsson skrev:

Eiiiiik skrev:

BJonsson skrev:
Jag va i vår grann stad Mora en torsdag 1994 och skulle köra upp för körkort. Allt gick bra och jag fick kortet. Glad i hågen begav jag mig hemåt med bussen. När jag kommer hem så spatserar jag i väg till farsans jobb (bil firma) och visar stolt upp lappen jag varit så duktig och fått. Lånar en bil av farsan och åker hem och tar det lugnt. Morgonen efter riger en kompis och frågar om jag ska med till sälen över helgen å festa,visst säger jag och rafsar ihop lite kläder i en väska och beger mig tillbaka mot mora  i farsans sprillans opel omega. Kompisen ringer och ber mig skynda på så jag öppnar spjällen på omegan och sätter iväg. När jag närmar mig garsås så slår tanken mig att där brukar polisen stå har farsan sagt ett antal gånger,men inte kan dom väl stå där en fredag förmiddag? äh,så jag trampar på och kommer fram till garsås och mycket riktgt där står dom jävlarna... det gick 113kmh för fort på 70sträcka! sen dess har jag tröttnat på körkort så jag kör nu enligt Eddie Meduzas karaktär "eleganten" i stället. Inte haft nåt körkort sen dess och inte blivit stoppad så många gånger heller på 15år.


Edit-----> för er som ej vet vem "eleganten" är! http://se.youtube.com/watch?v=cUBPyPMoKQI

Idioti....  Att du kan köra betvivlar jag inte. Boka ny tid å ta om kortet...
För övrigt är avslagen öl ett ord på din presentation

aha.... tack! ska du bli svenska lärare? smile jo jag ska boka tid för nytt kort har bara inte orkat!

Haha! nae, så himla roligt tycker jag inte sånt är wink
Vad bra! Lycka till smile

Bostrom RS
22 januari 2009 · 886 Inlägg

Gillar dom här som ska tränga sig in på landsväg från en mindre väg när man kommer i 70, och är cirka 40 meter ifrån dom. Då blir man hyfsat elak!

Focus RS
FireTraXX DFFL
22 januari 2009 · 9 020 Inlägg

BJonsson skrev:

Eiiiiik skrev:

BJonsson skrev:
Jag va i vår grann stad Mora en torsdag 1994 och skulle köra upp för körkort. Allt gick bra och jag fick kortet. Glad i hågen begav jag mig hemåt med bussen. När jag kommer hem så spatserar jag i väg till farsans jobb (bil firma) och visar stolt upp lappen jag varit så duktig och fått. Lånar en bil av farsan och åker hem och tar det lugnt. Morgonen efter riger en kompis och frågar om jag ska med till sälen över helgen å festa,visst säger jag och rafsar ihop lite kläder i en väska och beger mig tillbaka mot mora  i farsans sprillans opel omega. Kompisen ringer och ber mig skynda på så jag öppnar spjällen på omegan och sätter iväg. När jag närmar mig garsås så slår tanken mig att där brukar polisen stå har farsan sagt ett antal gånger,men inte kan dom väl stå där en fredag förmiddag? äh,så jag trampar på och kommer fram till garsås och mycket riktgt där står dom jävlarna... det gick 113kmh för fort på 70sträcka! sen dess har jag tröttnat på körkort så jag kör nu enligt Eddie Meduzas karaktär "eleganten" i stället. Inte haft nåt körkort sen dess och inte blivit stoppad så många gånger heller på 15år.


Edit-----> för er som ej vet vem "eleganten" är! http://se.youtube.com/watch?v=cUBPyPMoKQI

Idioti....  Att du kan köra betvivlar jag inte. Boka ny tid å ta om kortet...
För övrigt är avslagen öl ett ord på din presentation

aha.... tack! ska du bli svenska lärare? smile jo jag ska boka tid för nytt kort har bara inte orkat!

Svensklärare är ordet du letar efter. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 januari 2009 · 8 197 Inlägg

FireTraXX skrev:
Svensklärare är ordet du letar efter. big_smile

Hihi... XD

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BJonsson
22 januari 2009 · 4 074 Inlägg

FireTraXX skrev:

BJonsson skrev:

Eiiiiik skrev:

Idioti....  Att du kan köra betvivlar jag inte. Boka ny tid å ta om kortet...
För övrigt är avslagen öl ett ord på din presentation

aha.... tack! ska du bli svenska lärare? smile jo jag ska boka tid för nytt kort har bara inte orkat!

Svensklärare är ordet du letar efter. big_smile

hmm....big_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
krello_740
22 januari 2009 · 38 Inlägg

kom med lastbilen i en kurva på en lite mindre väg, då får jag möte med en personbil som ligger på min sida vägen:O, var ingen omkörning eller nått hinder på den sidan av vägen, utan kom bara körandes där!vart iallafall riktigt nära att fronta med den men klara sig som tur var! men man vart ju lite skakis en stund efteråtwink

Volvo 740 "T5" (1988)
RobinNilsson
22 januari 2009 · 369 Inlägg

BJonsson skrev:

Eiiiiik skrev:

BJonsson skrev:
Jag va i vår grann stad Mora en torsdag 1994 och skulle köra upp för körkort. Allt gick bra och jag fick kortet. Glad i hågen begav jag mig hemåt med bussen. När jag kommer hem så spatserar jag i väg till farsans jobb (bil firma) och visar stolt upp lappen jag varit så duktig och fått. Lånar en bil av farsan och åker hem och tar det lugnt. Morgonen efter riger en kompis och frågar om jag ska med till sälen över helgen å festa,visst säger jag och rafsar ihop lite kläder i en väska och beger mig tillbaka mot mora  i farsans sprillans opel omega. Kompisen ringer och ber mig skynda på så jag öppnar spjällen på omegan och sätter iväg. När jag närmar mig garsås så slår tanken mig att där brukar polisen stå har farsan sagt ett antal gånger,men inte kan dom väl stå där en fredag förmiddag? äh,så jag trampar på och kommer fram till garsås och mycket riktgt där står dom jävlarna... det gick 113kmh för fort på 70sträcka! sen dess har jag tröttnat på körkort så jag kör nu enligt Eddie Meduzas karaktär "eleganten" i stället. Inte haft nåt körkort sen dess och inte blivit stoppad så många gånger heller på 15år.


Edit-----> för er som ej vet vem "eleganten" är! http://se.youtube.com/watch?v=cUBPyPMoKQI

Idioti....  Att du kan köra betvivlar jag inte. Boka ny tid å ta om kortet...
För övrigt är avslagen öl ett ord på din presentation

aha.... tack! ska du bli svenska lärare? smile jo jag ska boka tid för nytt kort har bara inte orkat!

Man kör lika bra utan en jävla plastlapp i bakfickan tror jag smile

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Ramrod
22 januari 2009 · 674 Inlägg

henrikh skrev:
Jag körde på en 50väg i ett bostadsområde en sommarnatt och så skulle en tjej över övergångsstället och jag stannade till och då körde bilen bakom om mig och körde nästan på tjejens barnvagn.

Jävla AS !!!!!!   Sådana omkörningar ser jag OFTA!    Specielt i  & ur rondeller!   Det är så jag drar mig för att stanna just för att jag vet att idioter kör om iallafall  fast att man stannar & lyser Rött i hela jävla arsellet på bilen med broms ljus!     UNDRA på att det händer olyckor??

Senast redigerat av Ramrod (22 januari 2009)

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Ramrod
22 januari 2009 · 674 Inlägg

En otäck grej som hände mig 2008, början på året..  Jag kommer på en 50 sträcka, utanför ett bostads område, där kör bussar sina turer.  Det var helt mörkt & lite halv blött ute på kvällen vid 18 kanske?    Jag stannar för jag hade en buss framför mig, & busshållplatsen var något utbyggd mot körbanan, för att minska omkörnings möjligheter..   Står still ca 6 meter bakom, & från bussen kommer en tjej mellan mig & bussen, i röd täckjacka med luvan över huvet, Hon ser & hör knappt från sidorna, jag ser en mötande mindre mellan-klass bil som kommer imot henne på ca 30 meter håll i ca 40- 50 km/t & gör INGA tecken på att stanna...  & inte hon heller!!!  Det här går åt helvete såg jag direkt!  Jag slänger mig på tutan som en reflex att GÖRA nått !!   Då tittar hon åt mitt håll & går vidare  istället för att stanna upp!!!    & den mötande bilen träffar tjejen med hela sidan på sin bil-  fullkontakt!   IDIOTEN   SER inte henne eller fattat inte att nått kan gå över vägen  vid en stillastående buss vid vägkanten FULLT   upplyst & aktiv!  bilen  tvärnitar exakt på sekunden först när han träffat henne med sin sida på bilen!    Tror du bilen stannar??   ICKE!!!   & tjejen klarade sig med en ordentlig shock & gick vidare.. tänkte prata först med henne, men visste inte riktigt vad jag skulle säga..     
& jag som tänkte redan när jag såg bussen om jag skulle stanna bakom  JUST för att jag var rädd för en exakt sån här grej.. & istället blockat den mötande jag såg långt innan det här hände, genom att sakta kört förbi bussen  & även hindrat henne från att gå över just då ..   

Jag är ordentligt förvånad att se hur otroligt okunnigt folk kör idag!   helt SJUKA grejor jag sätt som är helt självklart fel i trafiken.....  jag är verkligen inte förvånad att det sker så mycket olyckor..     Det som förvånar mig är att det ENDA som faktiskt göres för trafiksäkerheten är att bygga  gupp, avsmalningar, hitta på oändliga resonemang för att sänka hastigheter i trafiken & stänga av vägar.... 

Men vad spelar allt det byggandet för roll när de som kör varken kan se med sina ögon eller fattar hur man ska köra.......HELT uppenbart-  ändå göres inget åt att ordentligt  höja kraven på körkort.  & istället fortsätter att släppa ut  åsnor på vägarna.....
jo- För att det är lättare att bygga gupp & ge politikerna komunalt beröm för att de "gör nått" åt trafiksäkerheten .. istället för att fixa högre krav & ordentligt mycket bättre utbildningar på körkort...

Senast redigerat av Ramrod (22 januari 2009)

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
alexxe En gång till nu
22 januari 2009 · 760 Inlägg

Fick bromsa i en korsning där jag hadde grönt å den ja bromsa för hadde rött.
I bilen ja skulle kört rakt i höger sida på satt där en mamma (antar jag) med massa barn i bilen, å hon hadde inte blicken framåt utan vrid bakåt för att antagligen kolla till barnen.

Hadde vart jävligt illa å krocka iaf, så jag anser att de va en grovt traffikbrott mestadels pga att de satt så många barn i bilen. Inte kul å ha på samvetet.
Cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
caromania Forummoderator
22 januari 2009 · 9 296 Inlägg

Hamilton skrev:
Mest udda jag varit med om måste nog vara när jag körde om en rullstol på E4:an vid Löwenströmska sjukhus (STHLM). En sinnesförvirrad man i rullstol har på något sätt lyckats med bedriften att ta sig ut på E4:an, han "rullar" inte i vägrenen utan ligger i vänsterfilen.
Detta hände för ett 10 tal år sedan.

Nästa gång kan du väl ta det lite lugnt när du kör om mig! mad Var ju på väg till Biltema i Uppsala så det var viktigt.


tongue

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Volvo_Mannen Volvoskadad
22 januari 2009 · 6 017 Inlägg

caromania skrev:

Hamilton skrev:
Mest udda jag varit med om måste nog vara när jag körde om en rullstol på E4:an vid Löwenströmska sjukhus (STHLM). En sinnesförvirrad man i rullstol har på något sätt lyckats med bedriften att ta sig ut på E4:an, han "rullar" inte i vägrenen utan ligger i vänsterfilen.
Detta hände för ett 10 tal år sedan.

Nästa gång kan du väl ta det lite lugnt när du kör om mig! mad Var ju på väg till Biltema i Uppsala så det var viktigt.


tongue

Haha! big_smile

Jonas
FireTraXX DFFL
22 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Ramrod skrev:
Jobbig text...

Nähäärdetverkligensant?Tänkomdethadehäntensjälvdåhadeblablablaetceteraetcetera...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang