Vilken är den värsta trafikförseelsen du har sett / varit med om??

Gulmun * Klåpare
22 januari 2009 · 1 718 Inlägg

FireTraXX skrev:

Ramrod skrev:
Jobbig text...

Nähäärdetverkligensant?Tänkomdethadehäntensjälvdåhadeblablablaetceteraetcetera...

lol Tänkte precis samma sak.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
alexxe En gång till nu
22 januari 2009 · 760 Inlägg

Mortalis skrev:
Denna e ju rätt fin http://hem.bredband.net/mikaele/DSC00704.JPG
Vad ser vi här då? Jo det är en kille med släpvagn som har kört på motorvägen i fel färdriktning. Precis efter 70 skyltarna finns en avfart lite dold just där. Han trodde tydligen att de va en påfart (???)
Tog ett bra tag för honom o vända där å alla fick ju tvärnita när han kom faranades.

Varit med om liknande saker på bl.a. Nya Allén som är en trefilig 50 väg i en riktning. Oftast under Gothia...

haha de e ju påfarten till E20 ju lol. hur fan kan man lyckas tongue

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a
Germax
22 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag är själv ansvarig för en del trafikförseelser, tror inte jag sätt så många grova förseelser av andra.. "grova" kan man ju iofs definiera olika.  Jag bevittnade en polisjakt med 4 snutbilar för inte sålänge sedan, han lär ju få grova påföljder iaf smile

Ramrod
22 januari 2009 · 674 Inlägg

Gulmun skrev:

FireTraXX skrev:

Ramrod skrev:
Jobbig text...

Nähäärdetverkligensant?Tänkomdethadehäntensjälvdåhadeblablablaetceteraetcetera...

lol Tänkte precis samma sak.

Dryga arslen!   Haha..  Ok, kan erkänna att det blev mycket text!

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
johanlkpg
22 januari 2009 ·

Kanske inte så jätteallvarligt men såg en gubbe som missade "avfarten" i en rondel och gav sig fan på att han skulle ta nästa, det vill säga påfarten för den vägen, hängde ni med? Bel vlite knepigt för honom med den skarpa svängen men detta är ju ett bevis på varför åldringar borde få gör körprov för att ha kvar kortet... Grön= rätt väg i en rondell Rött= Gubbens väg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/70433/551353_6d6mb8.jpg
Rondellkörning

RobinNilsson
22 januari 2009 · 369 Inlägg

johanlkpg skrev:
Kanske inte så jätteallvarligt men såg en gubbe som missade "avfarten" i en rondel och gav sig fan på att han skulle ta nästa, det vill säga påfarten för den vägen, hängde ni med? Bel vlite knepigt för honom med den skarpa svängen men detta är ju ett bevis på varför åldringar borde få gör körprov för att ha kvar kortet... Grön= rätt väg i en rondell Rött= Gubbens väg


http://www1.garaget.org/gallery/archive/70433/551353_6d6mb8.jpg
Rondellkörning

Mycket vackert ritat måste jag säga big_smile

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
johanlkpg
22 januari 2009 ·

_Robbzon_ skrev:

johanlkpg skrev:
Kanske inte så jätteallvarligt men såg en gubbe som missade "avfarten" i en rondel och gav sig fan på att han skulle ta nästa, det vill säga påfarten för den vägen, hängde ni med? Bel vlite knepigt för honom med den skarpa svängen men detta är ju ett bevis på varför åldringar borde få gör körprov för att ha kvar kortet... Grön= rätt väg i en rondell Rött= Gubbens väg


http://www1.garaget.org/gallery/archive/70433/551353_6d6mb8.jpg
Rondellkörning

Mycket vackert ritat måste jag säga big_smile

MVG i paint tongue

Senast redigerat av johanlkpg (22 januari 2009)

Brandis Diktator
23 januari 2009 · 968 Inlägg

värsta trafikförseelse va när jag körde runt 80 km/h med puch maxi i 5 mil konstant utan att någon reagerade, vafan är det för fel på folk och civilkurage? helvete kunde ju kört ihjäl mig och jag va ju fan bara 15 år inte fattade jag hur illa det kunde sluta...  inte en jävla snut heller, även fast jag körde genom 3 städer med varsin snutstation..

Larsson_Power Saabvilde!
23 januari 2009 · 1 708 Inlägg

Jag och Jesper (en god vän till mig) var ute och körde häromnatten..Då kom det en liten vit Renault 5 och blåste som en idiot genom stan upp i våran järnvägspark (civilpolisen efter) Dom i Renaulten släppte av två passagerar som satt i bagaget?!?!??!?! Så drog han iväg med bagageluckan öppen..på cykelbanan..civilen efter..på cykelbanan..har massor att berätta om just den biljakten, men hoppar till slutet. Dom fick killen som körde Renaulten. Han var 15 år.

Mvh Michael

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
trafik-faran
23 januari 2009 · 47 Inlägg

Jag har varit med i en kompis bil vid skärholmen när han helt förvirad av ombyggnad på vägen vid av å på fart hamnade i fel körriktning på motorvägen det blev en panik vändning yikes

Sen med en annan polare när vi var ett antal pers å bilar påväg mot öland (midsommar)  tok körde han hela vägen ner från stockholm i sin pappas mercedes.
Det som var riktigt illa var alla omkörningar han gjorde i dålda kurvor, killen lekte med döden

Germax
23 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Brandis skrev:
värsta trafikförseelse va när jag körde runt 80 km/h med puch maxi i 5 mil konstant utan att någon reagerade, vafan är det för fel på folk och civilkurage? helvete kunde ju kört ihjäl mig och jag va ju fan bara 15 år inte fattade jag hur illa det kunde sluta...  inte en jävla snut heller, även fast jag körde genom 3 städer med varsin snutstation..

Jag körde moppe i 80 konstant i 2 år tongue

Lalle87
23 januari 2009 · 262 Inlägg

En bil skulle tränga sig ut från en korsning, men hade antagligen glömt att han hade släp efter bilen, så släpet blev stående på körbanan. fick tvärbromsa och slänga bilen till höger och sen in på vägen igen!                                                                                                                                                 



När vi var på väg till Skånes djurpark med skolklassen så mötte vi en lama som hade rymt, (Sprang på rätt sida av vägen iaf tongue )

Andreas 940 -utan 940
23 januari 2009 · 1 728 Inlägg

Med min förra bil (740) fick jag bromsa kraftigt för en Golf 2:a som körde om en buss fastän det var skymd sikt, själv bromsade han inte trots att vi skulle ha frontat om inte jag hade bromsat. Sen har man ju fått bromsa några gånger med långtradaren när bilar utan turbo och andra tradare trott att de ska hinna köra om innan vajerräcket smalnar av.

När jag kör med tradaren i Stockholm på nätterna ser jag ganska ofta folk som kör mot rött, korsar spärrlinjer, kör i avstängda filer när det är vägarbete samt skiter fullständigt i tillfälliga hastighetssänkningar vid vägarbeten.

Eiiiiik
23 januari 2009 · 337 Inlägg

_Robbzon_ skrev:

BJonsson skrev:

Eiiiiik skrev:

Idioti....  Att du kan köra betvivlar jag inte. Boka ny tid å ta om kortet...
För övrigt är avslagen öl ett ord på din presentation

aha.... tack! ska du bli svenska lärare? smile jo jag ska boka tid för nytt kort har bara inte orkat!

Man kör lika bra utan en jävla plastlapp i bakfickan tror jag smile

Det tror jag med! Dock inte fullt lika roligt dagen man smäller med bilen å ingen försäkring gäller...

sEAMP
23 januari 2009 · 392 Inlägg

Detta är faktist sant, min mamma jobbar på larmtjänst och fick in ett larm om en gubbe som körde i fel fil på e18 här i karlstad med sin permobil ! *asg*

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!
Dessie
23 januari 2009 · 15 Inlägg

johanlkpg skrev:
Kanske inte så jätteallvarligt men såg en gubbe som missade "avfarten" i en rondel och gav sig fan på att han skulle ta nästa, det vill säga påfarten för den vägen, hängde ni med? Bel vlite knepigt för honom med den skarpa svängen men detta är ju ett bevis på varför åldringar borde få gör körprov för att ha kvar kortet... Grön= rätt väg i en rondell Rött= Gubbens väg


http://www1.garaget.org/gallery/archive/70433/551353_6d6mb8.jpg
Rondellkörning

Ser man en gubbe med keps så är det bara att passa sig!

Saab 900 2.0T "Kärleken" (1998)
ManiacWolf78 "ManiacWolf"
23 januari 2009 · 109 Inlägg

Detta kanske inte är nått stort men skriver ändå. Jag körde min sambo till jobbet och efter en rondell fick jag en Saab 9-5 upp i arslet med en jävla fart. Jag höll max 75 på 70 sträcka. Körde och höll hastigheten hela vägen till hennes jobb. Stannar och släpper av henne. Hon går till bakdörren och ska säga hej då till vår son. En bil stannar brevid och en person kliver ur och knackar på mitt fönster. CIVILSNUT... jag öppnar och det första han säger är: "Du har en väldigt ryckig körstil" ????? Vad fan menar han med det. " JA du gasar upp bakom frmförvarande och bromsar sen. ??? Jaha..Är det mitt fel att bilen framför inte var snabbare upp i 70? Då säger han: Du borde tänka på vad du har i baksätet. Klart som fan jag tänker på min son. Jag gasar endast och alltid lite extra när jag är SJÄLV i bilen. Snack om att ha lite att göra...smile

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
decib3L Körv
23 januari 2009 · 3 535 Inlägg

Roler78 skrev:
Detta kanske inte är nått stort men skriver ändå. Jag körde min sambo till jobbet och efter en rondell fick jag en Saab 9-5 upp i arslet med en jävla fart. Jag höll max 75 på 70 sträcka. Körde och höll hastigheten hela vägen till hennes jobb. Stannar och släpper av henne. Hon går till bakdörren och ska säga hej då till vår son. En bil stannar brevid och en person kliver ur och knackar på mitt fönster. CIVILSNUT... jag öppnar och det första han säger är: "Du har en väldigt ryckig körstil" ????? Vad fan menar han med det. " JA du gasar upp bakom frmförvarande och bromsar sen. ??? Jaha..Är det mitt fel att bilen framför inte var snabbare upp i 70? Då säger han: Du borde tänka på vad du har i baksätet. Klart som fan jag tänker på min son. Jag gasar endast och alltid lite extra när jag är SJÄLV i bilen. Snack om att ha lite att göra...smile

Polisen menade nog bara att skrämma upp dig lite så du får ett mjukare körsätt.. Eller så hade han en dålig dag smile

Truckdriving Man
Roz-104 typ..eh..va?
23 januari 2009 · 582 Inlägg

Jag o en polare körde på motorvägen, när bilen framför oss skulle göra en omkörning. Hon körde om men gick in framför alldeles för tidigt, vilket resulterade i att baken på hennes bil gick i fronten på bilen hon körde om.
Hon fick sladd, körde ner i diket och välte med bilen. Dessutom körde hon på en lysstolpe, som föll precis framför våran bil.
Vi och en till bil stannade, och vi sprang ner för att hjälpa henne. Hon hade oxå en lite unge i bilen, men dom båda klarade sej utan några större skador.

Tur att det gick som det gick, kunde ha blivit en mycket värre olycka med lite otur.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Brandis Diktator
23 januari 2009 · 968 Inlägg

JapMax skrev:

Brandis skrev:
värsta trafikförseelse va när jag körde runt 80 km/h med puch maxi i 5 mil konstant utan att någon reagerade, vafan är det för fel på folk och civilkurage? helvete kunde ju kört ihjäl mig och jag va ju fan bara 15 år inte fattade jag hur illa det kunde sluta...  inte en jävla snut heller, även fast jag körde genom 3 städer med varsin snutstation..

Jag körde moppe i 80 konstant i 2 år tongue

ja, då är väl du mer idiot än mig då, skön att veta att man inte är korkast i världen... dock tvivlar jag på att det va en puch maxi, har du kört 80 blås med en sån så brukar man säga att det är självmordbenäget

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang