Vilken är den värsta trafikförseelsen du har sett / varit med om??

Kungen-EssE
23 januari 2009 · 993 Inlägg

När jag var på strippen för 1 år sen, så jaga en Mc polis mig rätt läääänge, till sist vurpa han i runt 70km/h (blev jagad på små områden), så fick han INTE tag på mig. men jag blev utpekad på rättegång, (genom han kolla upp på mitt regnr tongue. fast än jag sa att jag hade lånat ut bilen, på förhöret).

fick för grov vårdslöshet i trafik och smitning och nåt annat skit.
2månader indraget körkort, 1500kr böter. fick tillbaka körkortet efter 1månad 30dagar då jag inte ens behövde göra om något.

Senast redigerat av Kungen-EssE (23 januari 2009)

Mercedes CLS 55 AMG V8 Kompressor "Performance Package" (2006)
Team-Adolfsson Gödseldräng
23 januari 2009 · 4 529 Inlägg

t0ffe skrev:

JapMax skrev:

Brandis skrev:
värsta trafikförseelse va när jag körde runt 80 km/h med puch maxi i 5 mil konstant utan att någon reagerade, vafan är det för fel på folk och civilkurage? helvete kunde ju kört ihjäl mig och jag va ju fan bara 15 år inte fattade jag hur illa det kunde sluta...  inte en jävla snut heller, även fast jag körde genom 3 städer med varsin snutstation..

Jag körde moppe i 80 konstant i 2 år tongue

Jag hade en aerox som gick 100 som ja körde med och det var ingen som reagerade , och de va ju jag glad över då ! big_smilebig_smile

jag hade en nrg som gode det i 2 veckors till den skar sad

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 januari 2009 · 1 948 Inlägg

Har en historia som gör mig förbannad för att den är så dum, det var på den tiden man körde moppe.

Jag hade en lätt trimmad Yamaha Fs-1 den gjorde väl typ 50 knyck. Det var vinter och halt ute, vi har en kurva som är ökänd för sin halka här i byhålan, denna kurvan ligger precis efter en uppförsbacke så ni kan ju tänka er att jag höll nog 30-35 innan kurvan.

Givetvis så blev det lite köbildning bakom mig och några han ju ta sig förbi innan jag kom fram till kurvan, jag tar kurvan sakta o lungt eftersom att det var HALT, men moppen får ändå sladd och för att reda ut det så måste jag "ta ut" kurvan lite så jag hamna lite närmre mittlinjen, och DÅ KÖR EN IDIOT om på INSIDAN!

efter kurvan kommer en refug som jag höll på att bli inträngd i, så jag blev förbannad som fan så jag hytte näve och gav fingret... då prejar han in mig i refugen och stannar.... börjar skälla ut mig för att jag inte använde blinkers och tyckte att han hadde all rätt att köra om på insidan... jag käftade tillbaka lite och sen körde han iväg... idiot! men kan endå trösta mig med att han fick en buckla i dörren från mitt styre när han prejade mig... det var en ganska färska merca också så...

Hatar människor som tror att dem är störst bäst o vackrast, alltid har rätt osv. Jag menar hadde jag ställt till med kaos för att jag försökt köra om på insidan i en skarp 90 graders kurva I TÄTBEBYGGT område på 50 väg, så hade jag absolut inte ställt mig o skällt ut folk för att dem blir arga på mig!

Jag menar han måste ju ha sett att jag åkte på tvären och var nära på att ramla...

Senast redigerat av AcesHigh666 (23 januari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
anvandare_12345
23 januari 2009 · 654 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25006/7843/25006-35851.jpg

En S60 kommer alldeles för fort bakifrån in i en högerkurva där 9-5:a redan finns körande i 70, åt samma håll som S60'n. Jag gör 70 på 70-väg framför 9-5'an. S60'n smäller hf på S60 med vb på 9-5. Båda bilarna gör ett halvt varv åt varsitt håll. 9-5 ner i vänster dike och S60'n på väg mot mig baklänges. S60'n passerar mig och brakar ner i höger dike. Blir inte förvånad om han höll 180+... 80 dagsböter á 135 kr, dvs 10 800 kr var det killen åkte på.

Galleriet:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … p;cat=7843

anvandare_12345
23 januari 2009 · 654 Inlägg

Smedhult skrev:

t0ffe skrev:

JapMax skrev:
Jag körde moppe i 80 konstant i 2 år tongue

Jag hade en aerox som gick 100 som ja körde med och det var ingen som reagerade , och de va ju jag glad över då ! big_smilebig_smile

Ja köpte en damcykel me gräsklipparmotor på Tradera för 25644 kronor, den gjorde 170 om du körde på diesel, men ingen reagera, alla trodde de va en kamel?

De tillverkas med etanolmotor i Norge också...

Senast redigerat av danhild (23 januari 2009)

Opelmadness German cars, quality and beyond
23 januari 2009 · 8 197 Inlägg

Smedhult skrev:

t0ffe skrev:

JapMax skrev:
Jag körde moppe i 80 konstant i 2 år tongue

Jag hade en aerox som gick 100 som ja körde med och det var ingen som reagerade , och de va ju jag glad över då ! big_smilebig_smile

Ja köpte en damcykel me gräsklipparmotor på Tradera för 25644 kronor, den gjorde 170 om du körde på diesel, men ingen reagera, alla trodde de va en kamel?

Hahaha.. big_smile

Apropå moppar och "annat" wink

Blev omkörd av en blåvit 740 när jag satt helt lugnt och körde 80 med min moped. Tänkte inte ¨på det just då, men när poliserna böjade bromsa in längre fram kom jag på att jag hade testat en hemmagjurd nummerskylt jag hade fått av en polare.. hmm

Fick klättra över ett dike och ta rätt upp i skogen. Tur att man hade en MT5 då..

Senast redigerat av Irmscher Vectra (23 januari 2009)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Bjork OEM <3
23 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Har ju fått lite ryck ngn gång och kört om på insidan..dumt, ja hmmtongue Andrenalinkick? Ja för fan big_smile
Men annars har man väl sett omkörningar som kunnat sluta illa, blivit omkörd av hojar på bakhjul etc.

OEM <3
Danne8331
23 januari 2009 · 649 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

Smedhult skrev:

t0ffe skrev:

Jag hade en aerox som gick 100 som ja körde med och det var ingen som reagerade , och de va ju jag glad över då ! big_smilebig_smile

Ja köpte en damcykel me gräsklipparmotor på Tradera för 25644 kronor, den gjorde 170 om du körde på diesel, men ingen reagera, alla trodde de va en kamel?

Hahaha.. big_smile

Apropå moppar och "annat" wink

Blev omkörd av en blåvit 740 när jag satt helt lugnt och körde 80 med min moped. Tänkte inte ¨på det just då, men när poliserna böjade bromsa in längre fram kom jag på att jag hade testat en hemmagjurd nummerskylt jag hade fått av en polare.. hmm

Fick klättra över ett dike och ta rätt upp i skogen. Tur att man hade en MT5 då..

hahaa xD

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
Crozzfire Avstängd
23 januari 2009 · 512 Inlägg

201km/h på 90, med Seat V5, nåågra månader utan körkort, i arbetet, Smart! Var år 2001, så lite har hänt, annars är det väl Monkey Eu 45, med 150cc 4 taktsmotor med 3ventilstopp, 25hk.

rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
23 januari 2009 · 236 Inlägg

Har åkt på felparkering i centralparken vid fontänen!!!!
Iallafall gillade inte polisen detta för dom fick så bråttom så dom parkerade sin egen bil där det var p-förbud.
När vi påtalade detta så blev dom riktigt sura

Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Felax
23 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Med min förra bil (740) fick jag bromsa kraftigt för en Golf 2:a som körde om en buss fastän det var skymd sikt, själv bromsade han inte trots att vi skulle ha frontat om inte jag hade bromsat. Sen har man ju fått bromsa några gånger med långtradaren när bilar utan turbo och andra tradare trott att de ska hinna köra om innan vajerräcket smalnar av.

När jag kör med tradaren i Stockholm på nätterna ser jag ganska ofta folk som kör mot rött, korsar spärrlinjer, kör i avstängda filer när det är vägarbete samt skiter fullständigt i tillfälliga hastighetssänkningar vid vägarbeten.

hehe bilar utan turbo=D

Men are not born - Men are made
Felax
23 januari 2009 · 1 963 Inlägg

Bjork skrev:
Har ju fått lite ryck ngn gång och kört om på insidan..dumt, ja hmmtongue Andrenalinkick? Ja för fan big_smile
Men annars har man väl sett omkörningar som kunnat sluta illa, blivit omkörd av hojar på bakhjul etc.

pisskärringar som kör i 50 på 90 vägar och vägrar dra in i vägrenen drar jag om på insidan.. om de är möte då. De va skoj som fan när man hade honda som brötade endel wink

Men are not born - Men are made
Rock-Star
23 januari 2009 · 2 982 Inlägg

Felax skrev:

Bjork skrev:
Har ju fått lite ryck ngn gång och kört om på insidan..dumt, ja hmmtongue Andrenalinkick? Ja för fan big_smile
Men annars har man väl sett omkörningar som kunnat sluta illa, blivit omkörd av hojar på bakhjul etc.

pisskärringar som kör i 50 på 90 vägar och vägrar dra in i vägrenen drar jag om på insidan.. om de är möte då. De va skoj som fan när man hade honda som brötade endel wink

måste hålla med dig. skyldig 'är jag med

Rock-Star
23 januari 2009 · 2 982 Inlägg

allt för många kör mot rött i hjulstakorsningen i sthlm kommande från västeråshållet mot city E18

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
23 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Felax skrev:
pisskärringar som kör i 50 på 90 vägar och vägrar dra in i vägrenen drar jag om på insidan.. om de är möte då. De va skoj som fan när man hade honda som brötade endel wink

Ja, det är nog fan det värsta som finns...

Minns när jag var på väg hem till morsan (6,5 mil typ). Det var farligt mycket trafik hela vägen, p.g.a högtid. Och jag hade nån jävla idiot framför som låg och fes i 65 - 70km/h (90-väg). Och nej då, det går ju inte att köra ut lite emot kanten så att man får köra om. Jag blinkade med helljusen (hade bråttom till morsan okså), jag tutade o.s.v... Ingen reaktion.

Efter sådär 4 mils körning i 60 - 70km/h så fick jag äntligen en lucka så att jag precis kunde köra om. Slängde mig lite på tutan när jag var på väg om också. Då får jag ett finger och en tunga från en 150 kilos pensionär. Fy fan. Vad ska dom ens göra på vägarna? Notera även att det var mitt i sommaren, så det var inget dåligt väglag som gjorde att man inte kunde hålla hastigheten...

ajka
23 januari 2009 · 194 Inlägg

Hexenhammer skrev:

Felax skrev:
pisskärringar som kör i 50 på 90 vägar och vägrar dra in i vägrenen drar jag om på insidan.. om de är möte då. De va skoj som fan när man hade honda som brötade endel wink

Ja, det är nog fan det värsta som finns...

Minns när jag var på väg hem till morsan (6,5 mil typ). Det var farligt mycket trafik hela vägen, p.g.a högtid. Och jag hade nån jävla idiot framför som låg och fes i 65 - 70km/h (90-väg). Och nej då, det går ju inte att köra ut lite emot kanten så att man får köra om. Jag blinkade med helljusen (hade bråttom till morsan okså), jag tutade o.s.v... Ingen reaktion.

Efter sådär 4 mils körning i 60 - 70km/h så fick jag äntligen en lucka så att jag precis kunde köra om. Slängde mig lite på tutan när jag var på väg om också. Då får jag ett finger och en tunga från en 150 kilos pensionär. Fy fan. Vad ska dom ens göra på vägarna? Notera även att det var mitt i sommaren, så det var inget dåligt väglag som gjorde att man inte kunde hålla hastigheten...

Jasså de var du din jäkla galning som låg bakom och hetsade mej då! mad

MHperformance CNC operatör
23 januari 2009 · 280 Inlägg

Brandis skrev:

JapMax skrev:

Brandis skrev:
värsta trafikförseelse va när jag körde runt 80 km/h med puch maxi i 5 mil konstant utan att någon reagerade, vafan är det för fel på folk och civilkurage? helvete kunde ju kört ihjäl mig och jag va ju fan bara 15 år inte fattade jag hur illa det kunde sluta...  inte en jävla snut heller, även fast jag körde genom 3 städer med varsin snutstation..

Jag körde moppe i 80 konstant i 2 år tongue

ja, då är väl du mer idiot än mig då, skön att veta att man inte är korkast i världen... dock tvivlar jag på att det va en puch maxi, har du kört 80 blås med en sån så brukar man säga att det är självmordbenäget

är det bara jag som kört om bilar på 90 väg med en fiddy, toppar ca 115, kan tilläga att mina svingbussningar är kassa wink

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Rquired Allmänt envis
23 januari 2009 · 12 512 Inlägg

MHperformance skrev:

Brandis skrev:

JapMax skrev:

Jag körde moppe i 80 konstant i 2 år tongue

ja, då är väl du mer idiot än mig då, skön att veta att man inte är korkast i världen... dock tvivlar jag på att det va en puch maxi, har du kört 80 blås med en sån så brukar man säga att det är självmordbenäget

är det bara jag som kört om bilar på 90 väg med en fiddy, toppar ca 115, kan tilläga att mina svingbussningar är kassa wink

Galning tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Minitaylor Killen med idéer.
23 januari 2009 · 193 Inlägg

Kört trimmad 30 moppe med skjuts på gångbana...Blir en jävla hög med böter det!

- True to the Source -
fulle
23 januari 2009 · 143 Inlägg

Gulmun skrev:
Har mött en bil på E20 som körde mot färdriktningen. Det var tur att det inte var mycket trafik den dagen... Jag tutade, blinkade och veva med armen genom fönstret för att få det äldre parets uppmärksamhet, sen var det bara att ringa in ett trafikmeddelande till SR.

På en 70-sträcka utanför Örebro (kurvorna innan Resta för er som känner till området) blev jag omkörd av en vit 850 som kom i en sjuhelsickes fart. Han tappade kontrollen i en av de tvära kurvorna, körde ner i diket, missade PRECIS en telefonstolpe, rammade en avtagsväg och studsade bokstavligt talat upp på vägen igen!
Trots att bilen varit jordfräs i 300 meter och lämnat en massa plast och metalldelar efter sig så gasade dåren på igen och fortsatte vansinnesfärden...

När jag pluggade på Rudbecksskolan i Örebro så gick jag lite för nära trottoarkanten på väg upp mot krämaren. Jag höll ryggan med handen vilande på axeln och hade armbågen riktad mot vägen. Naturligtvis så kommer det en lätt lastbil och slickar trottoarkanten och sätter backspegeln rakt i armbågen på mig.
Det blev en jävla smäll, jag kastades framlänges och armbågen värkte i en vecka. Föraren smet från platsen...

Om du mötte dom körde väll du också åt fel håll?? hehe.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang