4207
Sök

Byta in 2 bilar hos bilhandlare va kan man få för de?

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
Tjena har en saab 900 turbo en 98 skattad o besiktad o shyst och fin, pluss att jag har en audi a4 95a som är ruskigt tokfin

om jag skulle vilja åka till en bilhandlare o fråga om ja vill byta in båda dom va tror ni man kan få eller går de inte alls för att dom e så gamla? jag skulle helst vilja byta in båda mot en kanske lite nyare bil

hojj

tjooolihoo

517 Inlägg
22 januari 2009
Du kan ju alltid åka till en bilhandlare och fråga ? Är ju omöjligt att säga här då det inte finns någon info om dina bilar. Även om dom är "tokfina" i dina ögon så kanske ingen annan  tkr det ?

Mvh Erik

2 982 Inlägg
22 januari 2009
bilhandlaren kommer resonera såhär: din a4 = 14 år gammal...
din 900 turbo : 11 år gammal...
han kommer inte vilja byta in dem mot ngt nyare än 00 gissar jag på om det givetvis är en polo eller liknande.
men ring och kolla med dem.
ett erbjudande kommer han säkerligen komma med.. men kanske inte just ett sådant du vill höra.
prova sälj dem privat på 2 olika annonser. smile du kan iaf inte få mindre när du privatsäljer än mo du säljer till bilhandlaren

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
Nä de e sant men jag försöker hålla mina bilar fina o rena o lagar allt när de börjar bli fel smile

tjooolihoo

8 921 Inlägg
22 januari 2009
Har svårt att tänka mig att handlarna vill ha mera bilar på lager men visst kan det gå att få dom inlämnade i byte, beror lite på vad man köper i stället.
Men räkna med att du får dåligt i inbyte så gamla bilar är bäst att sälja privat.

Fotograf på Tierp iDag

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
Residence skrev:
han kommer inte vilja byta in dem mot ngt nyare än 00 gissar jag på om det givetvis är en polo eller liknande.
ett erbjudande kommer han säkerligen komma med.. men kanske inte just ett sådant du vill höra.
prova sälj dem privat på 2 olika annonser. smile du kan iaf inte få mindre när du privatsäljer än mo du säljer till bilhandlaren

jo de e sant men ja e så less alla jävla idioter på blocket och liknande de ska prutas och jag ska komma me grejjerna o de ena me de andra tongue

tjooolihoo

2 982 Inlägg
22 januari 2009
Torger skrev:
Residence skrev:

jo de e sant men ja e så less alla jävla idioter på blocket och liknande de ska prutas och jag ska komma me grejjerna o de ena me de andra tongue

om du tror att privatköparen prutar mer än bilhandlaren så har du ytterst fel
självklart prutar jag när jag köper bil, det hör liksom till, och ingen kan komma att säga att de inte försöker /vill pruta vid ev bilköp.
men bilhandlaren har detta som levebröd och jag tror knappast att stora bilhandlare som saab-ana vill ha en 11 år gammal bil i sitt stall.
däremot kanske karlssons bilar tar emot din bil men han är listigare än en privatköpare/privatsäljare.

just därför tjänar man i regel alltid på att sälja privat även om det prutas hit och dit

2 982 Inlägg
22 januari 2009
Torger skrev:
Residence skrev:

köparens marknad kallas det av vissa anledningar

528 Inlägg
22 januari 2009
Ta och se upp med totalekonmin i det hela dock. Om du får en viss summa i inbyte för dina bilar, så kommer de ju ändå räkna på hela affärens siffror. Ger de mer i inbyte får du garanterat mindre i prutmån på bilen du suktar efter.  Jag röstar också för att du säljer dem privat.

1 854 Inlägg
22 januari 2009
Blocket.se tjänar du på

bilhandlare betalar grymt lite..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 januari 2009
Får inte ett skit hos en bilhandlare nuförtiden, om du inte har prius osv tongue fast får rätt illa där ändå.
Frågan e om de ens tar emot två bilar...de e rätt tveksamma till inbyten, om de inte e Nisses ärliga bilar då isf.

194 Inlägg
22 januari 2009
Fråga först vad du skulle få för saaben
Fråga sen vad du skulle få för audin
Sen lägger du ihop dom summorna och säger "Vad bra, då får jag X kr för bilarna i inbyte" till bilhandlaren

Då säger han absolut inte!
Då börjar du gråta och han ger till slut med sig

3 182 Inlägg
22 januari 2009
du kommer garanterat inte få 10tusen för dom ihop hos en bilhandlare. en kompis bött in sin saab blablabla nåt 00a och en seat toledo 98 ok fick en bud på 8000kr ihopp. jävla skojare dom dära bilhandlarna. sälj dom privat ok känna mer. det finns flera bilsalu sajter en blocket.

Tok i sina bästa dar
386 Inlägg
22 januari 2009
Trådstartare
ajka skrev:
Fråga först vad du skulle få för saaben
Fråga sen vad du skulle få för audin
Sen lägger du ihop dom summorna och säger "Vad bra, då får jag X kr för bilarna i inbyte" till bilhandlaren

Då säger han absolut inte!
Då börjar du gråta och han ger till slut med sig

håller nog bara med dig i den här tråden wink haha big_smile

tjooolihoo

Sök