Frågor om fildelningslagen?!

expect1991
24 januari 2009 · 1 814 Inlägg

falloutboy skrev:
Hur är det att ladda hem serier t ex? Jag tittar på serier som inte visas i Sverige. Serierna i USA bekostas med reklamintäkter, något som jag slipper om jag laddar hem avsnittet. MEN... dagen efter kan man titta på avsnittet på tv-kanalens hemsida, utan reklam.

TiVo var ju omdiskuterat i USA då man kunde spela in ett program och  TiVon tog automatiskt bort reklamen.

Att det förloras pengar på filmer och musik kan jag förstå, men serier som visats på tv känns inte som samma sak just för att tv-bolaget själva erbjuder serien utan reklam på nätet.

Eller....?

Fortfarande olagligt men inte lika riskfyllt kanske. Farligast av allt är och kommer nog vara svenskt material. roll

falloutboy
24 januari 2009 · 1 723 Inlägg

expect1991 skrev:
Fortfarande olagligt men inte lika riskfyllt kanske. Farligast av allt är och kommer nog vara svenskt material. roll

nä det kanske inte är prioriterat iom att de som sagt själva erbjuder avsnitten på nätet.

LeafBox Lat Perfektionist
24 januari 2009 · 6 359 Inlägg

expect1991 skrev:
första steget mot en diktatoriskt styrd sverige är taget,

Detta är EXAKT vad jag och en kompis har diskuterat ända sen dom började mej FRA-Dyngan yikes

Visste ni att "kabelspaning" (FRA) har redan vart aktuellt en gång tidigare,  I Tyskland år 1939... men då var det Hitlers idé...

Det låter lite som om "Sverige" försöker dra igång Stasi 2,0  -.-

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
expect1991
24 januari 2009 · 1 814 Inlägg

LeafBox skrev:

expect1991 skrev:
första steget mot en diktatoriskt styrd sverige är taget,

Detta är EXAKT vad jag och en kompis har diskuterat ända sen dom började mej FRA-Dyngan yikes

Visste ni att "kabelspaning" (FRA) har redan vart aktuellt en gång tidigare,  I Tyskland år 1939... men då var det Hitlers idé...

Det låter lite som om "Sverige" försöker dra igång Stasi 2,0  -.-

DU vet väl att FRA är igång redan, och då i dess ursprungliga form utan ändringarna. de kommer tillämpas senare.

stasi 2 here we come yikes

Sarge
24 januari 2009 · 2 337 Inlägg

FRA är ingen lag. Det är en myndighet. Det som i dagligt tal kallas FRA-lagen är ett antal lagändringar gällande signalspaning, elektronisk kommunikation m.m.

Analt kanske, men rätt ska vara rätt.

Senast redigerat av Sarge (24 januari 2009)

fontheking5
25 januari 2009 · 825 Inlägg

FRA : Fruktansvärt Rälig Association . Vad händer med Youtube efter den 1 april : Kommer youtube stängas då för att där finns ju jättemycket sådant ? Jag börjar bli orolig eftersom jag lyssnar på mycket musik som inte finns ute i affärerna utan bara i utlandet eller på nätet

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
LeafBox Lat Perfektionist
25 januari 2009 · 6 359 Inlägg

expect1991 skrev:

LeafBox skrev:

expect1991 skrev:
första steget mot en diktatoriskt styrd sverige är taget,

Detta är EXAKT vad jag och en kompis har diskuterat ända sen dom började mej FRA-Dyngan yikes

Visste ni att "kabelspaning" (FRA) har redan vart aktuellt en gång tidigare,  I Tyskland år 1939... men då var det Hitlers idé...

Det låter lite som om "Sverige" försöker dra igång Stasi 2,0  -.-

DU vet väl att FRA är igång redan, och då i dess ursprungliga form utan ändringarna. de kommer tillämpas senare.

stasi 2 here we come yikes

Jo, jag vet, Jag kanske skulle hoppat över "försöker" tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang