2707
Sök

Vilka basar i 12" resp. 15" spelar högst för ett maxpris runt 3000:-?

53 Inlägg
26 januari 2009
jonash skrev:
Leewkas skrev:
Presentation på profilen

Man hänger inte med i ungdoms-snacket smile

Jag vill även förtydliga en sak; jag har ingenting emot varken Impact, eller Bilradiohuset som Tujbo nu spammar för.

Däremot tycker jag det är trist med folk som ena månaden sitter och ENBART rekommenderar Carbonize grejer, för att sen ENBART rekommendera nåt annat.

Jag menar....wtf?

Håller med dig Jonas på den pungten.(ungdoms-snacket och rekommenderar annat då o då. en sko i varje läger
Senast redigerat av AntonioGotti (26 januari 2009)

Team dBAkuten

42 Inlägg
26 januari 2009
jonash skrev:
Leewkas skrev:
Presentation på profilen

Man hänger inte med i ungdoms-snacket smile

Jag vill även förtydliga en sak; jag har ingenting emot varken Impact, eller Bilradiohuset som Tujbo nu spammar för.

Däremot tycker jag det är trist med folk som ena månaden sitter och ENBART rekommenderar Carbonize grejer, för att sen ENBART rekommendera nåt annat.

Jag menar....wtf?

Håller med..

Bäst
57 Inlägg
26 januari 2009
Vad kul ni har som vill göra stoffe ledsen.. Men det är ju så att man vet ju inte vad som är riktigt bra innan man testat det:) Och just df har Tujbo börjat reka andra produkter då han har fattat tycke för dessa produkter ist.. Finner inget fel i det hela.. Men ni verkar ju störa er ngt fruktansvärt på det..
Börja hacka på mej med isf.. Har rekat Carbonize produkter jag med men även jag fattat tycke för annat. så jag förstår inte vad som är problemet??

Eller är ni bara ute efter o mun huggas med varandra??

6 851 Inlägg
26 januari 2009
henkka_s40 skrev:
Vad kul ni har som vill göra stoffe ledsen.. Men det är ju så att man vet ju inte vad som är riktigt bra innan man testat det:) Och just df har Tujbo börjat reka andra produkter då han har fattat tycke för dessa produkter ist.. Finner inget fel i det hela.. Men ni verkar ju störa er ngt fruktansvärt på det..
Börja hacka på mej med isf.. Har rekat Carbonize produkter jag med men även jag fattat tycke för annat. så jag förstår inte vad som är problemet??

Jaja, men du är ju ett SPÅN oxå Henkka..det säger väl allt lol

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
27 januari 2009
henkka_s40 skrev:

Så det var nåt fel med RE xxx-kittet....som det knappt ens spelades med? Jo man tackar....

Jag är inte ute efter att göra nån ledsen. Men, Garagets medlemmar måste samtidigt "skyddas" (hittar inget bättre uttryck just nu) och jag vet ju att många t.ex köpt produkter från Carbonize just pga rekommendationer, som idag visar sig vara värda vatten.....kanske inte så kul att bli lurad.

/Jonas
Senast redigerat av jonash (27 januari 2009)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Avstängd
37 Inlägg
27 januari 2009
jonash skrev:
henkka_s40 skrev:

Så det var nåt fel med RE xxx-kittet....som det knappt ens spelades med? Jo man tackar....

Jag är inte ute efter att göra nån ledsen. Men, Garagets medlemmar måste samtidigt "skyddas" (hittar inget bättre uttryck just nu) och jag vet ju att många t.ex köpt produkter från Carbonize just pga rekommendationer, som idag visar sig vara värda vatten.....kanske inte så kul att bli lurad.

/Jonas

Jag skulle va himla glad om du slutade skapa dålig stämning här på forumet och återgå till ämnet istället för hålla på, gör det privat isåfall med personerna du har problem med

Anti= INGET

Avstängd
37 Inlägg
27 januari 2009
huskvarna skrev:
Hej allihopa!

Jag undrar vilka basar som spelar högst(SPL) i 12" och 15" klassen för ett maxpris runt 3000:-?
Basarna är önskvärt om dom har dubbla talspolar på 2 ohm vardera.
Tacksam för svar!

MVH
            Jörgen

Hej Jörgen basar jag vet folk har spelat 150db + med i denna prisklass är

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=773
http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=333
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=222

sist nämnda är riktigt grym , men behöver riktigt grymt steg då oxå
den är då 1x2ohm . övriga finns i 2x2 ohm

Anti= INGET

Bäst
57 Inlägg
27 januari 2009
Visst kan jag reka carbonize produkter om det skulle vara så.. Har även gjort. Har inte sagt att det är dåliga produkter men finns ju bättre och df rekomenderar jag dessa:)

Aldrig ägt ett xxx kitt men ändå:)

Ska lägga av nu.. Svårt o låta bli dock när Jonas är i farten big_smile

SRY trådskaparen för ot

653 Inlägg
27 januari 2009
K1mm0 har väll spelat en bit över 150 med några RE SR 15" basar? tongue

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
27 januari 2009
AutoBoss skrev:
jonash skrev:
henkka_s40 skrev:

/Jonas

Jag skulle va himla glad om du slutade skapa dålig stämning här på forumet och återgå till ämnet istället för hålla på, gör det privat isåfall med personerna du har problem med

Vad du skulle vara och inte vara.....är inte så intressant. E trollet tillbaks?

329 Inlägg
27 januari 2009
Aronsson_Kil skrev:

och team Grosso har spelat över 150 med fyra re 15" sen låsnade fram rutan... :-)

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

297 Inlägg
27 januari 2009
jonash skrev:
tujbo skrev:
Impact 5715 är ju ganska trevlig och finns med dubbla 2or smile

tujbo...kan inte du tala om för alla varför du helt vänt om kappan från förut? det ser så jädra genomskinligt ut när du inte rekommenderar samma saker som du ÖVERÖSTE forumet med förut...

De flesta tycker det är rätt märkligt.....milt uttryckt...

(jag vet varför så jag kan ju skriva det annars..)

"Det sättet man kan använda sig utav sin sponsring för att generera intäkter är i form av PR/annonsering av att tävlingsbilar vinner eller placerar sig bra.  " dina egna ord där jonas . Så vad är problemet med att tujbo rekommenderar "sitt" märke ?

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

4 074 Inlägg
27 januari 2009
bla bla bla... sponsor hit å sponsor dit,massa babbel om VAR man ska köpa sina saker! Jaha? ni som har massvis med erfarenhet och tävlar i biljud och sånt kan väl göra upp på tävlingarna i stället för här i forumet.. så slipper vi andra läsa massa babbel och grejor! Ta och svara på Jörgen fråga i stället för att hacka på varandra och ta käftandet i PM.... Eller har jag fel?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

653 Inlägg
27 januari 2009
Herr Nilsson skrev:
Aronsson_Kil skrev:

och team Grosso har spelat över 150 med fyra re 15" sen låsnade fram rutan... :-)

Precis va kim gjorde också wink 4st SR 15"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
27 januari 2009
omegaman1 skrev:
jonash skrev:
tujbo skrev:
Impact 5715 är ju ganska trevlig och finns med dubbla 2or smile

tujbo...kan inte du tala om för alla varför du helt vänt om kappan från förut? det ser så jädra genomskinligt ut när du inte rekommenderar samma saker som du ÖVERÖSTE forumet med förut...

De flesta tycker det är rätt märkligt.....milt uttryckt...

(jag vet varför så jag kan ju skriva det annars..)

"Det sättet man kan använda sig utav sin sponsring för att generera intäkter är i form av PR/annonsering av att tävlingsbilar vinner eller placerar sig bra.  " dina egna ord där jonas . Så vad är problemet med att tujbo rekommenderar "sitt" märke ?

Vi skall inte föra tråden mer offtopic, men för att svara så förstår du säkert själv skillnaden, samt att det där som du citerat handlar om ett helt annat ämne.

Jag tror dock alla vet hur tujbo skriver och funkar. Och det sållas nog ute i landet...

/Jonas

1 058 Inlägg
28 januari 2009
Aronsson_Kil skrev:
Herr Nilsson skrev:
Aronsson_Kil skrev:

Precis va kim gjorde också wink 4st SR 15"

fel, 6st SR 15 använde han. dags att göra sin hemläxa tror jag.

PoLoud =D

Bäst
57 Inlägg
28 januari 2009
Denna tråden har/kommer spåra ur.. tycker ngn moderator kan låsa tråden. Massa gnabbande fram o tillbaka löser inget.. Var o en kan sköta sitt ist. O om de nu är så att folk sållar bort Tujbos svar. Så vf ens kommentera ngt Jonas?

25 Inlägg
28 januari 2009
jävla tjat här inne... va ska man ha för basar igentliggen? något som spelar riktigt bra men inte allt för dyrt heller...

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
28 januari 2009
Loffebazooka skrev:
jävla tjat här inne... va ska man ha för basar igentliggen? något som spelar riktigt bra men inte allt för dyrt heller...

Det har skrivits en hel del exempel som är bra i den prisklassen.

Däremot skall man ha det j-vligt klart för sig att inget av förslagen står sig mot det bästa på marknaden, det får man inte heller förvänta sig för då har man en taskig bild av verkligheten...

/Jonas

25 Inlägg
28 januari 2009
jonash skrev:
Loffebazooka skrev:

Det har skrivits en hel del exempel som är bra i den prisklassen.

Däremot skall man ha det j-vligt klart för sig att inget av förslagen står sig mot det bästa på marknaden, det får man inte heller förvänta sig för då har man en taskig bild av verkligheten...

/Jonas

okey men va ska man ha för basar igentliggen då? ja har ett rockford T40001BD steg liggnas så kan ju nästan driva vilka ja vill... men vill ha några som spelar riktigt bra å ett bra pris...

Sök