3036
Sök

Råd: LAMBORGHINI GALLARDO

V-Power
1 186 Inlägg
26 januari 2009
Crozzfire skrev:
Ja inte lär han köpa en sån bil, bara skryt, men skulle nog köra på Tappolja som Ica säljer, samt så mycket Biltema som bara går..

Goood luuuck
Senast redigerat av R1kard (26 januari 2009)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Sleeper
3 084 Inlägg
26 januari 2009
Kungen-EssE skrev:
Hejsan..
Liten uppgradering ska ske inomfamiljen, jag starta en tråd häromdagen ANG min bror ska köpa WRX STi -06,
men nu till min nya tråd

Det där luktar skryt om något va? Varför ens nämna det om det inte hör till topic

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

dARKiE
5 031 Inlägg
26 januari 2009
Sushikocken skrev:
Kungen-EssE skrev:
Hejsan..
Liten uppgradering ska ske inomfamiljen, jag starta en tråd häromdagen ANG min bror ska köpa WRX STi -06,
men nu till min nya tråd

Det där luktar skryt om något va? Varför ens nämna det om det inte hör till topic

För att folk inte ska tro att han bara startar en massa trådar, om att HAN ska köpa bilar?!

och slippa "du skulle ju köpa subaru nyss å bla bla bla"

Fan, det är ju pinsamt vad avundsjuka det finns i detta landet! Var glada för att det kommer finnas fler FINA SPORTBILAR rullande i sveriges land!!!

Kul att det går bra för dem ju!!
Lycka till med bilköpet esse, tyvärr har jag inga tips och råd!!

/mvh skog
Senast redigerat av Darkie (26 januari 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 751 Inlägg
26 januari 2009
Fan många av er är ju sjukt löjligt avundsjuka,  bor ni alla i Jokkmokk och följer jantelagen eller... Det är väll hans problem OM det nu skulle vara så att han skryter... Hade han nämnt att han ska köpa en 740tic så hade ni fan fäst er som sniglar på tråden...

Who Djaa bless no man curse

993 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
n0b0dy_ skrev:
Fan många av er är ju sjukt löjligt avundsjuka,  bor ni alla i Jokkmokk och följer jantelagen eller... Det är väll hans problem OM det nu skulle vara så att han skryter... Hade han nämnt att han ska köpa en 740tic så hade ni fan fäst er som sniglar på tråden...

Hahahahaha bra skrivit ! tummen upp..

Snart får admin låsa tråden, för så mycket nytta fick jag av denna tråden, det är tydligen inte OK att köpa en fin bil..
Som  Darkie skrev: "Var glada för att det kommer finnas fler FINA SPORTBILAR rullande i sveriges land!!!"

* Klåpare
1 718 Inlägg
26 januari 2009
Trodde att jag skulle få se åtminstone 3 sidor med tips om återförsäljare och serviceställen.

Tänk så fel man kan ha... sad
Senast redigerat av Gulmun (26 januari 2009)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
26 januari 2009
Admin kanske kan ta bort alla idiotinlägg här å behålla de som faktiskt innehåller information?

993 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Mortalis skrev:
Admin kanske kan ta bort alla idiotinlägg här å behålla de som faktiskt innehåller information?

då borde några av dina också gå bort?

196 Inlägg
26 januari 2009
Skulle direkt kolla det vanliga tex historian på bilen
Även ägaren , en bil som blivit lekkörd och en ägare som inte förstår sig på skötsel av en sån bil kan vara rätt farligt.
Skulle tro priserna ligger rätt högt på det mesta man gör på dom där tex , kopplingsbyten osv.

Sen att den ser bra ut är inte alltid det första , även skrot kan göras snyggt.
Kolla efter bytta paneler / front osv så den inte varit krockad och ihopsatt för att säljas tex

Nog inget ovanligt att såna här bilar är skrot under fast snygga ovanpå.

Kolla med vonbraum allt en ägare som har en gallardo att följa med och kolla på bilen och provköra
Om någon vet hur det ska kännas så är det någon som haft / har en !

1 853 Inlägg
26 januari 2009
Kungen-EssE skrev:
Snart får admin låsa tråden, för så mycket nytta fick jag av denna tråden, det är tydligen inte OK att köpa en fin bil..
Som  Darkie skrev: "Var glada för att det kommer finnas fler FINA SPORTBILAR rullande i sveriges land!!!"

Det är väll visst ok, men grejen är lite den att bilen som det handlar om är en bil som, hur ska jag uttrycka mig.. "vanliga svenssons" bara drömmer om att äga...

så vi har liksom inte så mycket konkreta tips att komma med, inte så många som ägt dom liksom smile

men hoppas ni hittar ett fint och vårdat exemplar smile

/mvh soyd

Sleeper
3 084 Inlägg
26 januari 2009
Jaha så då blir man automatiskt avundsjuk för att man säger att det luktar skryt ok!.. Tycker bara att det såg provocerande ut för att skapa en upploppstråd. (Klart man är lite avundsjuk förövrigt wink. Säg någon här på gorg som INTE skulle vilja ha en Lambo i sin ägo.) Det ligger i människans natur vare sig man vill eller inte. Hos alla människor!! inte bara svenskar. Jag är själv moderat och tycker det är självklart att man ska få vara förmögen! Ändå studerar jag och äger tamefan inte ett jävla korvöre

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

1 079 Inlägg
26 januari 2009
Sushikocken skrev:
Jaha så då blir man automatiskt avundsjuk för att man säger att det luktar skryt ok!.. Tycker bara att det såg provocerande ut för att skapa en upploppstråd. (Klart man är lite avundsjuk förövrigt wink. Säg någon här på gorg som INTE skulle vilja ha en Lambo i sin ägo.) Det ligger i människans natur vare sig man vill eller inte. Hos alla människor!! inte bara svenskar. Jag är själv moderat och tycker det är självklart att man ska få vara förmögen! Ändå studerar jag och äger tamefan inte ett jävla korvöre

Bra skrivet. Men tycker verkligen att det här är en äkta skryt-tråd. Har man råd med en Gallardo så bryr man sig inte om vad några 740-börnare på gorg säger...

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
26 januari 2009
MeloveGolf skrev:
FL3JM skrev:
Sen drar den 3 liter milen i stan om du kör lugnt. smile

Blandad: 17,0 , Stad: 24,8 , Land: 12,4 är mer realistiska siffror....

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD … geNumber=1

Fuel consumption combined:   (blandad)
ca 19.5 l/100km
Fuel consumption (urban):    (stadskörning)
ca 29.1 l/100km
Fuel consumption (extra-urban):     (landsväg)
ca 13.9 l/100km

Samma siffror på många andra Gallardos där. Du ska inte tro på tillverkarnas siffror, dom går fan aldrig att uppnå.
Senast redigerat av FL3JM (26 januari 2009)

3 132 Inlägg
26 januari 2009
camaro67 skrev:
R_fused skrev:
Känns som det skulle vara större chans att få bra svar på zatzy.com än här. Även om det kan va sandlåda där med ibland.

Zatzy? Va fan är de?! Man får garanterat bättre svar här än där mad

Den här tråden är fanimej beviset på att man får rätt mycket bättre svar på zatzy än på garaget, tråden håller ju trist låg nivå. Inte för att vara alltför "mensig", men den här tråden speglar ju bara avundsjuka och inte direkt någon hjälp åt köparen. Garaget är en fantastisk site på många andra sätt...
Senast redigerat av viccoA (26 januari 2009)

Makaronborrare
993 Inlägg
26 januari 2009
Darkie skrev:
Sushikocken skrev:
Kungen-EssE skrev:
Hejsan..
men nu till min nya tråd

För att folk inte ska tro att han bara startar en massa trådar, om att HAN ska köpa bilar?!

och slippa "du skulle ju köpa subaru nyss å bla bla bla"

Fan, det är ju pinsamt vad avundsjuka det finns i detta landet! Var glada för att det kommer finnas fler FINA SPORTBILAR rullande i sveriges land!!!

Kul att det går bra för dem ju!!
Lycka till med bilköpet esse, tyvärr har jag inga tips och råd!!

/mvh skog

Håller med dig helt och hållet

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
26 januari 2009
Därför jag rekomenderade zatzy istället, där verkar det bara vara 50% avundsjuka 18 åringar mot 80% här. Har inte kollat alla bilar, men är det ens NÅGON som skrivit i den här tråden som ens äger en Gallardo?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
26 januari 2009
kolla om de finns en auktoriserad bil verkstad för just såna sportbilar , tycker att de borde finns närheten där du bor

Nissan Silvia

Sleeper
3 084 Inlägg
26 januari 2009
R_fused skrev:
Därför jag rekomenderade zatzy istället, där verkar det bara vara 50% avundsjuka 18 åringar mot 80% här. Har inte kollat alla bilar, men är det ens NÅGON som skrivit i den här tråden som ens äger en Gallardo?

Har ni ens läst igenom tråden?... nej trodde väl det!
Det finns 1-2 inlägg i hela tråden som tyder på avundsjuka
bra att folk fördömer. Riktig klyftiga snubbar ni är alltså fan varför äger inte ni en lambo ni som är telepatiska!

kan du visa hur du får 2 av 40 inlägg till 80%?
Senast redigerat av Sushikocken (26 januari 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
26 januari 2009
Bjork skrev:
Kungen-EssE skrev:
Hejsan..
men nu till min nya tråd

Pappa ska köpa en Gallardo -06a.

Någon som kan ge lite köpråd, vad ska man titta på innan man köper en sån?
vad ska vara gjort på den osv osv??

hur ligger servicarna osv... vi kommer äga den ett bra tag 5år innan vi säljer den.
så lite planering hade varit bra..

mvh elias

Är detta rätt fråga på ett sånt här forum som domineras av Volvos, Saab och japanare? tongue
Tag kontakt med t.ex. http://www.7hbil.se/ eller min favorit http://www.vonbraun.se/ big_smile

Dom om några kan nog hjälpa dig ang. detta än vi här som har en snittålder på vad? 20 år tongue
Erfarenheten är nog större där än här smile

Lycka till
Mvh Björk

Lyfter mitt inlägg (ett av få vettiga..) och frågar om du kanske kontaktat någon idag? eller ska de
ske under veckan?

Mvh Björk

Btw. ganska komisk tråd, skriv inte om ni inget kan bidra med!

OEM <3

993 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
R_fused skrev:

tack för tipset, ska regga mig på zatzy och kolla lite där..

Det roliga med denna tråden är att jag har fått 7 vettiga svar av ?(40) ??
resten handlar bara om "skryter du?" <--- typ ?

men nu ska jag inte klaga på folk, its only facts!

Tack för svaren ni andra.. det var faktist lite till nytta, nästa gång äre jag som hjälper er smile med något VETTIGT svar !

MVH Elias
Senast redigerat av Kungen-EssE (27 januari 2009)

Sök