detta måste väl ändå vara bland de billigaste att köpa just nu när de gäller "all" kitt?
finns de billigare rätta mig gärna
puss åkram
Jag råkade dra en parallell mellan ditt team Carbonize och hemsidan Carbonize...
§9 Marknadsföring och försäljning Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.
Bara ett tips.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Den som HÖR skillnad mellan två kablar av samma dimension köpte på olika ställen snackar bara skit(ohms lag). Dessutom är ni kassa på att stava.Sådetså.
Den som HÖR skillnad mellan två kablar av samma dimension köpte på olika ställen snackar bara skit(ohms lag). Dessutom är ni kassa på att stava.Sådetså.
Håller inte riktigt med dig. För det första så är det inte ohms lag som bestämmer ledningsförmågan på kabeln. För det andra så har alla metaller en inre resistans (tror det är så det heter). Och därför så är t.ex aluminium sämre än koppar.
Gällande vad man HÖR för skillnad så tror jag det är upp till var och en som lyssnare. Sedan så spelar det roll vilken anläggning man har. Har du en rejäl anläggning där alla högtalare kräver mycket ström så är det klart att kabeln kan vara en försämrande faktor.
Jämför det med en vattenslang. Om du bara ska dricka lite vatten då och då så behöver du inte en vattenslang som ger dig 10 L minuten. Men om du ska fylla en vattenbasäng på 10 000 L så är 10L i minuten väldigt lite.
detta måste väl ändå vara bland de billigaste att köpa just nu när de gäller "all" kitt?
puss åkram
Jag råkade dra en parallell mellan ditt team Carbonize och hemsidan Carbonize...
§9 Marknadsföring och försäljning Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.
Bara ett tips.
så länge jag vet så har jagh inget mer med carbonize å göra än att jag känner mrcalle hur bra som helst och tävlar för dom och är "team leader" för tävlingsteamet.. är ju inte direkt min firma så
Vet man om att kablarna är gjorda av aluminium så kan man ta ca 60% större area för att få ungefär samma teoretiska spänningsfall vid samma längd som med en kopparkabel, på det sättet behöver man inte bekymra sig för konstigheter.
puss åkram
De skulle man nästan köpt ju
lättvikt! gissa vad dom är gjord av.....
Ja.. precis, det där är aluminiumklädda koppartrådar i det där kitet och stenhårda kablar, har ett själv. Men ja, nog är det billigt och prisvärt för den summan!
dragit i alla mina bilar med biltemas strömkabel. men den har blivit dyr numera, kolla efter någon som har tex svetskabel och löd anslutningarna som du ska ha in i steg/batter/säkringar så får du bättre kontakt.
Löda är väl det sämsta man kan göra? om kabeln blir varm nog så smälter ju lödningen.
Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P