6151
Sök

Volvo 245 GL -89 Trög startad & allmänt knas...

Touch by U
910 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Hej, gick ut till min bil idag och skulle åka iväg då den inte startade... motorn gick runt men den ville bara inte tända och det luktade soppa runt halva bilen..

Så kollade stiften och dom var blöta, bytte dom till ett par nya å den startade men hade dålig tomgång. Så åkte iväg parkerade bilen och gick iväg i 5 minuter och kom tillbaka då den var seg startad men hoppade igång till slut. Men så fort jag tryckte på gasen så var den nära på att dö men efter 5 min väntan på tomgång så kunde jag köra iväg men det var bra ryckigt..

innan idag så har den gått utan problem om jag kört den varje dag men lät jag den stå i 2-3 dygn så var den väldigt seg startad ca 30 min tog det att starta.

så nu är frågan vad det kan vara? Och om det kan vara stiftens fel? det var olika märken på dem och var lite skillnad på mellanrummet mellan elekroden och ja tappat namnet på den andra men ni vet säkert...

Så de gamla stiften var, Champion EON 6 och dom "nya" är Bosch W7DC står att dom ska passa till volvo b23A, Jag har b230f

REG NR: OYS 444 om ni vill kolla närmare på bilen.

Hjälp tack smile

Mvh Robin

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

Touch by U
910 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Snälla ingen som kanske har en aning om vad det kan vara?

Touch by U Graphics - Give your car a Touch by U | Dekaler och grafik till din bil

Touch by U
910 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Nu blir jag ledsen sad ere ingen som kan volvo mer än något annat?

Touch by U
910 Inlägg
21 761 Inlägg
26 januari 2009
Tålamod, inte bumpa tråden en massa gånger. Det gillar inte moderatorerna, tråden kan låsas då. smile

Elektrodavståndet på tändstiften ska vara likadant på alla stift, annars kan det bli startproblem. Se till att det blir rätt avstånd till att börja med, brukar vara 0,8 mm i de flesta fall. Det ska dessutom vara WR7DC, inte W7DC.

De stift som du har satt dit nu är "icke resistortändstift", men det ska vara "resistortändstift". Stiften har alltså ett inbyggt motstånd. Jag vet dock inte hur stor skillnad det gör prestandamässigt när man inte har resistortändstift, det får någon annan svara på.
Senast redigerat av Drönirettab (26 januari 2009)

Touch by U
910 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
ok då får jag helt enkelt köpa nya å kolla om de blir någon skillnad smile tongue hehe

en bra start iaf

Sök