3775
Sök

Tips från experterna? Byte av bil.

29 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Hej gott folk, jag har alltså planerat ett bilbyte, detta helt utan att veta riktigt vad jag vill ha. Min budget är inte enorm så ska ni föreslå drömbilar så hjälper ni inte till. tongue

Jag hade tänkt hålla mej till lite äldre modeller, har bland annat kollat litegran på Opel kadett Gsi av 1989's model. Saken är den att jag vill gärna att det ska finnas diverse roligheter man kan köpa till min nya pärla; klarglas, spoiler, kanske t o m lite kjolpaket och dylikt!

Det vore också roligt om bilen i fråga inte gled omkring på en 1.1 liters fyra med 50 hästar om man säger så. tongue

Förslag uppskattas, jag är öppen för nästan allt. smile

Jag hoppas det finns några bil-intresserade på forumet som orkar föreslå något roligt!

Tackar & bockar!

2 021 Inlägg
26 januari 2009
kadett gsi 16v går som fan och är rätt snygga, nackdelen är väll rost men rostar gör alla bilar.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
26 januari 2009
En bil som kommer alldrig att blir för gammal är en goo volvo amazon till att görja med.
Stora möjligheter för bygga om, trimma eller vad du vill utan att det kostar dig skortan.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

29 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Amazonen är helt klart häftig, men var lite orolig över att dom är så pass gamla som dom är. Jag vill skruva för att det är roligt inte för att bilen jävlas hela tiden tongue

Är rosten ett stort problem i just Opel (Kadett?)?

1 854 Inlägg
26 januari 2009
Edmun skrev:
Amazonen är helt klart häftig, men var lite orolig över att dom är så pass gamla som dom är. Jag vill skruva för att det är roligt inte för att bilen jävlas hela tiden tongue

Är rosten ett stort problem i just Opel (Kadett?)?

ja dom flesta är tokrostiga. Men klart en kul bil.

Annars har du golf, det finns mycke styling till dom.

Tips amazon= lättmeckat cool

3 059 Inlägg
26 januari 2009
Du skruvar nog inte mer på en sketagammal amazon än vad du får göra på en Opel från -89.
Amazon e rena stridsvagnen o har grejor som håller.. superlätta att skruva med och billiga delar.

Du säger bilbyte.. Vad har du nu som du inte vill ha längre?

Som han ovanför skrev så är ju golfar fina och roliga bilar..
Senast redigerat av Smajly (26 januari 2009)

29 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Amazonen är iofs häftig, det kanske borde övervägas..

Jag kör just nu en Audi A4 2.8 quattro av -95's model. Inget fel alls på bilen och otroligt rolig att köra, men direkt jag öppnar huven känns det som om jag gått vilse tongue

Men tack för tipsen iaf, vi får se hur det blir smile

216 Inlägg
29 januari 2009
amazon är ju fina bilar går ju inte komma ifrån men som sagt golf är lätta å hitta roliga grejer till typ nån gti är ju inte fy skam

va skiljer en mekaniker från en amatör?
jo mekanikern har en ren overall

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 januari 2009
Tyvärr så är inte delarna till en Amazon så billiga längre. Efter -65 är det något bättre men det mesta är rent ut sagt tokdyrt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök