26 januari 2009
Trådstartare
Tjena. Min bil är en 855 t5, rullat 22 000mil nu.
Jag har chippat den själv, köpte chipet turbodeath.
Jag satte i styrboxen och starta upp, körde lungt tills jag fått upp motortempraturen och sen kolla så allt fungera.. laddet kommer dubbel så snabbt nu och jag drog på 3an, ladda 1,1 och gick som hevlete bort igenom tyckte jag. Så nu efter 3 veckor när jag har kört me bilen ett antal mil så upptäckte ja att när man spetar i 3;an o ger fullt så laddar den ca 0,8 som max. sen lägger man i 4:an, 5:an så e de uppe på 1 igen. men säg att jag ligger på 5an och så ger jag full gas då sticker den upp till 1,2 och ligger där. Och jag låg inte på det laddet och lite varvtal länge, bara testa. så ingen ska klaga om att ja får krokiga glasspinnar..
Jag undrar då eftersom nu turbon har fått dubbel så mycke ladd så kanske det är gammla slangar och skit som börjat spricka? eller kanske turbon börjar bli dålig? För den gick ju mycke bättre dom första dagarna.
Det som är gjort med bilen är då chipp, allt annat är orginal.
Nu tänker ni säkert att 0,2 extra? men det var en go skillnad på det. Förslag?