Praktikplats hos motorföretag.

Peete
27 januari 2009 · 134 Inlägg

Hejsan kära gorg:are!

Jag går andra året på Bilsystemteknik linjen i Arjeplog och jag skulle vilja ha tips på lite olika företag som kan tänkas ta emot praktikanter smile

Jag vill lära mig mer om bromsningar och mappning av bilar, helst vara med när dem bygger motorer också.
Har sökt på PPF men dem tar inte emot praktikanter pga deras stressiga vardag..
Nån som kan dela med sig lite tips av bra företag som håller på med bromsningar och mappningar som kan tänkas ta emot praktikanter? smile

Alla tips är välkomna!

MVH
Peter Edlund
Arjeplog

alain www.bimmerpower.org
27 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Eftersom du går i skola för att blir bilsystemteknik, är det inte skola som ha skyldighet att hita en lämpligt pratikplats åt dig?
Jag vet att man kan söka själv men misstänker att söka genom skola skulle blir lätare för dig att hitta bättre och rätt för dig eller?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
TTMotorsport
27 januari 2009 · 196 Inlägg

Jag har sökt via skolan 1 gång kanske , resten genom kontakter.
Så drar runt o kolla om du känner nån som känner nån som har en firma etc !

Peete
27 januari 2009 · 134 Inlägg

alain skrev:
Eftersom du går i skola för att blir bilsystemteknik, är det inte skola som ha skyldighet att hita en lämpligt pratikplats åt dig?
Jag vet att man kan söka själv men misstänker att söka genom skola skulle blir lätare för dig att hitta bättre och rätt för dig eller?

Visst är det så att skolan kan fixa en praktikplats åt mig men jag vill gärna hitta något ställe som intresserar mig mer smile i 3an så fixar ju skolan en praktikplats åt mig utomlands. Jag vill också lära mig att ta kontakt med företag själv för när jag fixar jobb så får jag nog ta tag i det själv så smile

Jag har sökt via skolan 1 gång kanske , resten genom kontakter.
Så drar runt o kolla om du känner nån som känner nån som har en firma etc !

Jo jag ska ta och kolla mig för men jag kommer ju ifrån Örnsköldsvik och där finns det ju inte så många företag som intresserar mig, men som sagt jag ska höra runt ! smile

ajka
27 januari 2009 · 194 Inlägg

Det finns ju massor av biltestverksamhet där uppe.

Har själv jobbat på tjintokk och tyckte det var ok där

Peete
27 januari 2009 · 134 Inlägg

ajka skrev:
Det finns ju massor av biltestverksamhet där uppe.

Har själv jobbat på tjintokk och tyckte det var ok där

Jo visst finns det mycket sånna företag men dem har vi ju redan varit och kollat på, vill hitta något företag som håller på med mappning och bromsning av bilar för att se hur det är smile

Peete
29 januari 2009 · 134 Inlägg

Det är ingen som vet av något företag i helsingborgs trakten som håller på med tuning? alternativt om det finns något företag som säljer lite exklusivare bilar som ferrari eller lamborghini?

Arash Pro Tuner @ PBZ.se
30 augusti 2009 · 116 Inlägg

Hej!

Vi har tagit emot praktikanter från fordonsutbildningar i flera år. Praktikanterna har lärt sig massor och velar komma tillbaka. Jag fick senast i fredags ett samtal från Bolandsskolan i Uppsala som var mycket nöjda och ville skicka fler under hösten.

Mer ínformation hittar du på denna sida:
http://www.pbz.se/jobb.php

Mvh
Arash

Nissan Skyline R33 GTS-25T "PBZ Carbon R33" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang