1766
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
2 oktober 2010
Trådstartare
#1541
MantaRobin skrev:
alldeles lagom effekt till att busa med... big_smile värmeisolerat huven på insidan förmodar jag? annars bubblar sig väl lacken fort med downpipen så nära (?) ....

Ja, 500 ärliga hästar på hjulen verkar helt perfekt.
Han kör ju denna bilen i princip dagligen så vi ville inte lägga serviceintervallen på 50mil lol
Och det är ingen fara med lacken faktiskt.
Turbon bygger inte upp särskilt mycket värme tack vare att vi kör på så lågt ladd smile


Tvivlare
2 266 Inlägg
2 oktober 2010
#1542
Sportvagnskonsult skrev:
MantaRobin skrev:
alldeles lagom effekt till att busa med... big_smile värmeisolerat huven på insidan förmodar jag? annars bubblar sig väl lacken fort med downpipen så nära (?) ....

Ja, 500 ärliga hästar på hjulen verkar helt perfekt.
Han kör ju denna bilen i princip dagligen så vi ville inte lägga serviceintervallen på 50mil lol
Och det är ingen fara med lacken faktiskt.
Turbon bygger inte upp särskilt mycket värme tack vare att vi kör på så lågt ladd smile

nej man vill ju gärna hinna köra lite mellan servicetillfällena lol nej iochförsig, med det laddet så håller sig väl på lagom temp smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

SVK Customs
1 639 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
#1543
Det blev lite drifting också igår med M3 turbon.
Tyvärr åkte både Robban och jag ut i kvalet.
Detta är filmen från min andra kvalrunda (tredje rundan med denna bilen nånsin och jag har inte driftat nåt på ett helt år) men jag snurrade i sista svängen och därför vart det noll poäng den rundan så jag gick tyvärr inte vidare till elimineringen. Men det var skitkul ändå smile



SVK Customs
1 639 Inlägg
4 oktober 2010
Trådstartare
#1544
Hemkommen från driftingen med M3 turbon:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/1002896_r1r73i.jpg


258 Inlägg
4 oktober 2010
#1546
Riktigt fin och trevlig blev BMWn, synd att man bara hör däckskrik i filmen sad


SVK Customs
1 639 Inlägg
5 oktober 2010
Trådstartare
#1548
Igår åkte jag iväg och fick formarna till carboncossien 3D scannade:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs276.snc4/40160_477148357391_764702391_6709939_830025_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs200.ash2/46286_477113212391_764702391_6709208_5984760_n.jpg

Och så passade jag på att hälsa på en gammal bekant som är bilhandlare också när jag ändå var i trakterna. Han hade ett par trevliga bilar inne. En 224 biturbo -92 och en 4200CC -04 smile

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs726.snc4/64645_477131542391_764702391_6709458_5221187_n.jpg

Rätt trevligt ljud i 4200-an med sportavgassystem smile



SVK Customs
1 639 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
#1549
Tomislav har byggt klart agassystemet till Nissan 200 idag:

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs027.snc4/33690_478121082391_764702391_6729773_2093736_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs041.snc4/34397_478121237391_764702391_6729774_7235326_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs114.snc4/36044_478126162391_764702391_6729829_1429320_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs724.snc4/64433_478131937391_764702391_6729926_4671765_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs005.snc4/33617_478132152391_764702391_6729932_5633258_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs744.snc4/64479_478132347391_764702391_6729933_4697106_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs256.snc4/40149_478132732391_764702391_6729934_5713106_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs011.ash2/33904_478133062391_764702391_6729938_2877852_n.jpg


258 Inlägg
6 oktober 2010
#1550
Är dynon igång? Vad tar ni isåfall för en bänkning?


SVK Customs
1 639 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
#1551
Hoggee_ skrev:
Är dynon igång? Vad tar ni isåfall för en bänkning?

Startkostnad 1800:- för uppspänning, varmkörning (man måste få upp tempen i däcken så de inte slirar på rullen) och en timmes bromsning.

Sen 600:- /timme.

mvh


2 Inlägg
7 oktober 2010
#1552
Du kan rensa ditt mail så får du svar på vetten du skickade mail på, om varför ajg e tveksam att lämna in 120 tkr kit till just er.. Mvh Matte

SVK Customs
1 639 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
#1553
binho skrev:
Du kan rensa ditt mail så får du svar på vetten du skickade mail på, om varför ajg e tveksam att lämna in 120 tkr kit till just er.. Mvh Matte

Hej Matte.
Om du är intresserad av att få jobb gjort och har frågor rörande det så föreslår jag att du mailar till min firma mail istället smile

mvh


Team Carkings
2 300 Inlägg
7 oktober 2010
#1554
Sportvagnskonsult skrev:
Hoggee_ skrev:
Är dynon igång? Vad tar ni isåfall för en bänkning?

Startkostnad 1800:- för uppspänning, varmkörning (man måste få upp tempen i däcken så de inte slirar på rullen) och en timmes bromsning.

Sen 600:- /timme.

mvh

Oj, det var dyrt hmm TeamX3M som kör bl.a Camaro Cup tar 1195kr första bänkningen som jag själv har en hel del rabatt på roll. I detta priset får man nästa bänkning gratis. Deras är något av det senaste inom dynos och knappt inkörd med endast 500 bänkningar. Vad är det som är speciellt med den ni använder er av?


SVK Customs
1 639 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
#1555
CarbonLoader skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Hoggee_ skrev:
Är dynon igång? Vad tar ni isåfall för en bänkning?

Startkostnad 1800:- för uppspänning, varmkörning (man måste få upp tempen i däcken så de inte slirar på rullen) och en timmes bromsning.

Sen 600:- /timme.

mvh

Oj, det var dyrt hmm TeamX3M som kör bl.a Camaro Cup tar 1195kr första bänkningen som jag själv har en hel del rabatt på roll. I detta priset får man nästa bänkning gratis. Deras är något av det senaste inom dynos och knappt inkörd med endast 500 bänkningar. Vad är det som är speciellt med den ni använder er av?

Han som sköter den har mappat sprut sen de första haltechspruten kom till sverige.
Bättre mappare är nog svårt att finna..
Detta är en väldigt fin helt nybyggd anläggning och den har bland de bästa fläktsystemen i landet.


SVK Customs
1 639 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#1556
Sportvagnskonsult skrev:
binho skrev:
Du kan rensa ditt mail så får du svar på vetten du skickade mail på, om varför ajg e tveksam att lämna in 120 tkr kit till just er.. Mvh Matte

Hej Matte.
Om du är intresserad av att få jobb gjort och har frågor rörande det så föreslår jag att du mailar till min firma mail istället smile

mvh

Ni som är intresserade av att lämna in jobb till oss men kanske är tveksamma på grund av en del skitsnack som varit är varmt välkomna hit för att titta på byggena och verkstan så kan ni bilda er en egen uppfattning smile
Om ni inte bor i närheten så står ju kolfiberskylinen hos PBZ i Uppsala.
Senast redigerat av Sportvagnskonsult (8 oktober 2010)


SVK Customs
1 639 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#1557
Idag är det lite service och reparationer på en B12 och så ska vi svetsa dit röret till WG-n på nissanen smile
Och så håller Sebbe på med delarna till carboncossien smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/1004455_09bc9o.jpg


849 Inlägg
8 oktober 2010
#1558
Kan du drapera fälgbanor i kolfiber? även om de inte är löstagbara fälgbanor smile

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu

SVK Customs
1 639 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#1559
Spexarn skrev:
Kan du drapera fälgbanor i kolfiber? även om de inte är löstagbara fälgbanor smile

Det blir nog inte så jättebra tyvärr.


SVK Customs
1 639 Inlägg
8 oktober 2010
Trådstartare
#1560
Humm humm vad kan nu detta tänkas vara som blivit klarlackat? smile

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs156.snc4/37120_478907107391_764702391_6739776_8150711_n.jpg



Sök