1539
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

492 Inlägg
11 oktober 2010
#1581
ser riktigt bra ut smile


657 Inlägg
11 oktober 2010
#1582
Nu vill jag inte hoppa på någon men med tanke på diskutionen här så kan jag inte låta bli att undra - hur kunde det bli såhär?

OBS! Jag klankar INTE ner på någon, jag bara undrar

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9&p=12
HereComesTrouble skrev:
Nu kommer den mycket efterfrågade bild serien om bedrägeriet av Sportvagnskonsulten.
Nånting annat kan det inte kallas efter alla ********, ******** och ***.

En serie kommer idag, resten under helgen då jag tar bort en del klistermärken som dolt fel.

Varför gör jag så här?
Dels kallar han det vi säger för skitsnack, jag kallar det fakta.
Han tar inte ansvar för nånting utan kallar sitt jobb för bra.

Svårt att få med alla fel på bild, ni som sett allt i verkligheten vet vad jag pratar om.
Klarlacken är vågig, rinning och ojämn över hela bilen.

http://www.gatbilar.se/galleries/877/3/ … 44dcda.JPG
Vacker skarv...

http://www.gatbilar.se/galleries/845/3/ … 9c9e4c.JPG
Jämt och fint..

http://www.gatbilar.se/galleries/929/3/ … df0e46.JPG
Rosa slipdamm i gjutningen

http://www.gatbilar.se/galleries/357/3/ … 689ae6.JPG
Inpassning ala Sportvagnskonsult

http://www.gatbilar.se/galleries/554/3/ … a8b6bf.JPG
Mycket bra lack jobb innan drapering?

http://www.gatbilar.se/galleries/86/3/4caf783056a87.JPG
En av SportvagnsNisses vackra V-skarvar

http://www.gatbilar.se/galleries/210/3/ … 5e80a2.JPG
På sina håll sitter till och med kolfibern nästan kvar..

http://www.gatbilar.se/galleries/807/3/ … a478d2.JPG
Mer bra förarbete

http://www.gatbilar.se/galleries/549/3/ … fcedb4.JPG
Jämn och fin skarv på bakluckan

http://www.gatbilar.se/galleries/31/3/4caf78c10d3b6.JPG
Höger framskärm, går inte ens att öppna utan att den tar i..

http://www.gatbilar.se/galleries/205/3/ … 43a107.JPG
Klarlacken var bra..?

http://www.gatbilar.se/galleries/779/3/ … f8f799.JPG
Det som hänger under motorhuven är inte vatten, det är klarlack.

http://www.gatbilar.se/galleries/37/3/4caf7914caa4b.JPG
Inpassning perfekt, endast fyllt 15mm med silicon

http://www.gatbilar.se/galleries/464/3/ … eec3d8.JPG
Även andra sidan vart ju perfekt

http://www.gatbilar.se/galleries/285/3/ … ddb45a.JPG
Sträckningarna för mer karaktär till kolfibern

http://www.gatbilar.se/galleries/244/3/ … 0420dc.JPG
Varför inte andra sidan med?

http://www.gatbilar.se/galleries/987/3/ … deb7b6.JPG
Samtliga metalldelar inne i bilen vart fulla med rost efter att han skickade bilen på en lastbil med rutorna nere i regn i 48h, kunde inte ens täckt med plast.. så bra behandlar man kundbilar!

http://www.gatbilar.se/galleries/27/3/4caf79ea558df.JPG
Kul på en bil som är byggd 2006..

http://www.gatbilar.se/galleries/941/3/ … e668dd.JPG
Closeup på huven i kolfiber för 26000:-

http://www.gatbilar.se/galleries/859/3/ … f75d2d.JPG
Sträckningar är vackert smile

http://www.gatbilar.se/galleries/207/3/ … 455e50.JPG
I princip alla kanter är sönderslipade.

http://www.gatbilar.se/galleries/957/3/ … 871616.JPG
Fler mörka sträckningar

http://www.gatbilar.se/galleries/651/3/ … 6227d4.JPG
Ett av flera hål i kolfibern..

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

5 089 Inlägg
11 oktober 2010
#1583
Jag tycker att det bara är fel när folk klagar över smådetaljer. Jag tror verkligen inte att det är lätt å göra en plugg å sen få allting å passa in på mm som en viss corvetteägare vill.  Kolfiber är race och inte utställning! Ingen ser skarvarna som sticker ut 2 mm för mycket när man använder bilen(för det var väll därför man lättar bilen med kolfiber?) eller klagar alla stcc åkare över att det är 2 mm glapp på grejjorna du gör också tro:rolleyes:

Om man är perfektionist och har massa pengar så brukar det inte sluta bra när man lämnar bort massa jobb:P så skit i det!

Nä jobba på du som vanligt å häng inte läpp för alla som bara gnäller för småsaker!

On topic:  Cossien kommer bli fet big_smilebig_smile

\Lindgren

3 860 Inlägg
11 oktober 2010
#1584
Tittar man på andra "ban/race bilar" har dom ibland ännu sämre passform... Men är man nu inte nöjd behöver man ju inte vara här och klaga, då kan man ju vända sig till någon annan firm, här verkar ju trotts allt finnan en hel del nöjda kunder också!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

3 125 Inlägg
12 oktober 2010
#1585
FLindgren skrev:
Jag tycker att det bara är fel när folk klagar över smådetaljer. Jag tror verkligen inte att det är lätt å göra en plugg å sen få allting å passa in på mm som en viss corvetteägare vill.  Kolfiber är race och inte utställning! Ingen ser skarvarna som sticker ut 2 mm för mycket när man använder bilen(för det var väll därför man lättar bilen med kolfiber?) eller klagar alla stcc åkare över att det är 2 mm glapp på grejjorna du gör också tro:rolleyes:

Om man är perfektionist och har massa pengar så brukar det inte sluta bra när man lämnar bort massa jobb:P så skit i det!

Nä jobba på du som vanligt å häng inte läpp för alla som bara gnäller för småsaker!

On topic:  Cossien kommer bli fet big_smilebig_smile

Ännu värre blir det om man är perfektionist och saknar pengar...


Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
12 oktober 2010
#1586
FLindgren skrev:
Jag tycker att det bara är fel när folk klagar över smådetaljer. Jag tror verkligen inte att det är lätt å göra en plugg å sen få allting å passa in på mm som en viss corvetteägare vill.  Kolfiber är race och inte utställning! Ingen ser skarvarna som sticker ut 2 mm för mycket när man använder bilen(för det var väll därför man lättar bilen med kolfiber?) eller klagar alla stcc åkare över att det är 2 mm glapp på grejjorna du gör också tro:rolleyes:

Om man är perfektionist och har massa pengar så brukar det inte sluta bra när man lämnar bort massa jobb:P så skit i det!

Nä jobba på du som vanligt å häng inte läpp för alla som bara gnäller för småsaker!

On topic:  Cossien kommer bli fet big_smilebig_smile

Lägger mig inte i diskussionen, vi vill inte ha krig i denna tråd igen.

Jag vill bara att ni noterar att bilen DRAPERADES, dvs ett lager ovanpå. Inga pluggar, inga formar.

Ingen lättning - endast för utseende. Då spelar skarvarna mer roll än när man gör det för vikten...


Det var de rena faktafelen du hade...


Go Faster Motorevents
177 Inlägg
12 oktober 2010
#1587
Om man nu måste klaga och tycker att det inte blev bra... och man blir erbjuden att få det fixat och sedan inte låter han göra det... då ska man inte gnälla mer. Allt som är gjort på min bil var inte 100 från början heller... men Krille har ju fixat det varje gång. Man är väl inte mer än mänsklig eller???

Go Faster Motorevents, TuneTec

247 Inlägg
12 oktober 2010
#1588
sirmiro skrev:
FLindgren skrev:
Jag tycker att det bara är fel när folk klagar över smådetaljer. Jag tror verkligen inte att det är lätt å göra en plugg å sen få allting å passa in på mm som en viss corvetteägare vill.  Kolfiber är race och inte utställning! Ingen ser skarvarna som sticker ut 2 mm för mycket när man använder bilen(för det var väll därför man lättar bilen med kolfiber?) eller klagar alla stcc åkare över att det är 2 mm glapp på grejjorna du gör också tro:rolleyes:

Om man är perfektionist och har massa pengar så brukar det inte sluta bra när man lämnar bort massa jobb:P så skit i det!

Nä jobba på du som vanligt å häng inte läpp för alla som bara gnäller för småsaker!

On topic:  Cossien kommer bli fet big_smilebig_smile

Lägger mig inte i diskussionen, vi vill inte ha krig i denna tråd igen.

Jag vill bara att ni noterar att bilen DRAPERADES, dvs ett lager ovanpå. Inga pluggar, inga formar.

Ingen lättning - endast för utseende. Då spelar skarvarna mer roll än när man gör det för vikten...


Det var de rena faktafelen du hade...

Gå in och läs i forumtråden så har ju faktiskt "CarbonLoader" Förklarat varför draperingen blir fel på vissa ställen...

Cossien är sjukt fet i alla fall...!

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

SVK Customs
1 639 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
#1589
Det tråkiga med vetten är att vi har varit väldigt tillmötesgående och erbjudit oss vid ett flertal tillfällen att åtgärda de felen som finns.
Men eftersom ägaren inte vill det så kan vi tyvärr inte göra mer.
Vi har dessutom kompenserat förseningen generöst med att bjuda på frakt upp av både bil och delar samt även bjudit på gjutning av a-stolpar. Tyvärr så saknades kablaget till elhissarna när vi fick bilen så därför kunde vi ej ta upp rutorna. De delar som det har blivit lite ytrost på som syns på bilderna är ju de fästen som vi svetsade till bågen. Det är ju faktiskt ingen svår sak att stryka på lite rostätare och sen rostskydda dem delarna.
Enligt konsumentköplagen skall leverantören/tillverkaren beredas tillfälle att åtgärda en reklamation, annars betraktas det som att kunden är nöjd med varan och då skall den även till fullo betalas, vilket ej har skett.
De brott som ägaren begår i dagsläget är dels grovt förtal och dels bedrägeri.
Han påstår i bestridan på betalningsföreläggandet som vi lämnade in till kronofogden att han inte har kunnat använda bilen på hela säsongen vilket man ju tydligt kan se på de här bilderna nedan (som jag faktiskt helt utan lov har snott från hans sida) att den går ju inte alls att använda..

https://www1.garaget.org/archive/18/17822/73988/73988-2011956.jpg

https://www1.garaget.org/archive/18/17822/73988/73988-1984889.jpg

Här syns även bågen som han alltså inte heller kan använda när han inte kan köra med bilen på strippen eftersom vi har svetsat i ett stag mer i den än vad det var på dem bågarna som han la upp bilder på i sin tråd när han skulle visa ungefär hur han ville ha bågen:

https://www1.garaget.org/archive/18/17822/73988/73988-1969032.jpg

https://www1.garaget.org/archive/18/17822/73988/73988-1968995.jpg

Man blir faktiskt rätt trött på folk emellanåt..


674 Inlägg
12 oktober 2010
#1590
Så du är inte missnöjd med ditt jobb på corvetten? låter ju mest som om att du skiter i den...

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

SVK Customs
1 639 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
#1591
Såhär såg det ut när vi fick ner bilen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/852512_hdol2o.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/852514_x9rl6h.jpg

Det satt inga karossdelar på den när han körde ner den på släpet.
Den var blöt och full med hundhår, löv och barr inuti. Det luktade våt hund i hela verkstan när den stod här.
Notera fronten som ligger framför bilen bland de andra delarna som han bara hade slängt in bak i sin vito. Där finns säkert fler bilder på delarna i hans projekttråd. Fronten var så assymetrisk så vi bara skrattade när vi började jobba med den. Likaså bakdelen som han också moddat själv. Även de eftermarknads z06 kopia framskärmarna i glasfiber var assymetriska, dessutom så hade han sågat och spacklat i dem runt lamporna. Så när vi draperat huven och fronten med v-skarven inmätt exakt mitt i delarna så stämde inte skarvarna överens eftersom skärmarna går in mellan lampan och huven på var sida om huven, detta eftersom framskärmarna ej har samma mått så förskjuter de således huven sidled. Det är inte vi som har gjutit de framskärmarna! Däremot så skulle det inte vara så enormt svårt att åtgärda det utan att ens behöva drapera om dem. Det som skulle behöva draperas om på bilen är bakluckan på grund av den gropen och de missfärgningarna som är på andra sidan.
Den detaljen som sitter ovanför avgasrören är en lös plastdetalj (som jag skaffade till honom från mitt gamla jobb usa bildelar till självkostnadspris eftersom hans gamla hade smält runt avgasrören) som är gjuten i en fet plast, så det är svårt att få kolfibern att fästa på den när man draperar, detta informerade jag honom om att det vore bättre att gjuta av den men det var han ej intresserad av.
Huven som alltså är en glasfiberhuv med enbart det yttersta lagret i kolfiber kom vi överens om att vi bara skulle drapera halva så han även fick v-skarven på den. Jag informerade honom om att man kommer att kunna se att där är en liten nivåskillnad på väven under lacken samt att det inte är exakt samma väv. Be honom förresten gärna att ta närbilder på sträckningarna på andra sidan av huven som vi inte draperat vid luftutsläppen och jämför själva..

Här är några av de delarna som han påstår att vi inte har gjort någon tillpassning på:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/868174_1tyfoe.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/868175_16c3ta.jpg

Den som han kallar det obrukbara bågen:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/885804_6uirnq.jpg

A-stolparna jag bjöd på:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/889310_7i8v8e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/889311_6r8toe.jpg


33 Inlägg
12 oktober 2010
#1592
Sportvagnskonsult skrev:
Tyvärr så saknades kablaget till elhissarna när vi fick bilen så därför kunde vi ej ta upp rutorna. De delar som det har blivit lite ytrost på som syns på bilderna är ju de fästen som vi svetsade till bågen. Det är ju faktiskt ingen svår sak att stryka på lite rostätare och sen rostskydda dem delarna.

Varför inte bara täcka med plast eller nått så bilen slipper bli blöt? Vatten och insida av bil är aldrig en bra kombination!

731 Inlägg
12 oktober 2010
#1593
vaughn skrev:
Så du är inte missnöjd med ditt jobb på corvetten? låter ju mest som om att du skiter i den...

Har du svårt att läsa? Han har försökt att fixa till det, men kunden har inte samarbetat. Tolkar du det som att han är nöjd med corvetten då? Jag som inte känner någon av inblandade kan läsa mig fram till att företaget har försökt att fixa men kunden har skitit i det.


SVK Customs
1 639 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
#1594
vaughn skrev:
Så du är inte missnöjd med ditt jobb på corvetten? låter ju mest som om att du skiter i den...

Jag har vid ett flertal tillfällen erbjudit mig att åtgärda dem felen som kan härledas till oss, men han är inte det minsta intresserad av det. Vad mer ska jag då göra tyckler du? Och nej, jag är inte heller helt nöjd med den. Vi hade stor tidspress när vi gjorde den. Vi fick den först efter att paul på paintworx meddelat honom att han ej hinner göra den till elmia. Lackeraren gjorde inget bra jobb på den. Men de felen som de facto finns kan vi åtgärda ganska enkelt och vi är fortfarande villiga att göra det. Så han får skylla sig själv att han inte vill följa konsumentverkets föreskrifter utan hellre ägnar sig åt någon jävla smutskastningskampanj istället. Det är så enkelt att snacka skit om företag och som företagare blir man alltid utmålad som det svarta fåret. Det suger fett rent ut sagt. Jag har många gånger haft stor lust att bara lägga ner allt, sälja mina bilar och flytta till nya zeeland med min sambo för att bara surfa och åka bräda hela dagarna istället. Men jag gör detta för kundernas skull och för att jag älskar bilar. Mitt eget liv kommer ofta i andra hand eftersom jag måste prioritera kunderna. Men när man får såhär mycket oförtjänt skit blir man väldigt trött på allt kan jag säga.


674 Inlägg
12 oktober 2010
#1595
Sportvagnskonsult skrev:
vaughn skrev:
Så du är inte missnöjd med ditt jobb på corvetten? låter ju mest som om att du skiter i den...

Jag har vid ett flertal tillfällen erbjudit mig att åtgärda dem felen som kan härledas till oss, men han är inte det minsta intresserad av det. Vad mer ska jag då göra tyckler du? Och nej, jag är inte heller helt nöjd med den. Vi hade stor tidspress när vi gjorde den. Vi fick den först efter att paul på paintworx meddelat honom att han ej hinner göra den till elmia. Lackeraren gjorde inget bra jobb på den. Men de felen som de facto finns kan vi åtgärda ganska enkelt och vi är fortfarande villiga att göra det. Så han får skylla sig själv att han inte vill följa konsumentverkets föreskrifter utan hellre ägnar sig åt någon jävla smutskastningskampanj istället. Det är så enkelt att snacka skit om företag och som företagare blir man alltid utmålad som det svarta fåret. Det suger fett rent ut sagt. Jag har många gånger haft stor lust att bara lägga ner allt, sälja mina bilar och flytta till nya zeeland med min sambo för att bara surfa och åka bräda hela dagarna istället. Men jag gör detta för kundernas skull och för att jag älskar bilar. Mitt eget liv kommer ofta i andra hand eftersom jag måste prioritera kunderna. Men när man får såhär mycket oförtjänt skit blir man väldigt trött på allt kan jag säga.

jag har suttit och kollat hans tråd och där lät de inte lite annorlunda.
har du erbjudit dig att göra rätt för dig så tycker jag att du gjort rätt för dig iaf.
synd att de ska blir så här bara

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

SVK Customs
1 639 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
#1596
_ugglan_ skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Tyvärr så saknades kablaget till elhissarna när vi fick bilen så därför kunde vi ej ta upp rutorna. De delar som det har blivit lite ytrost på som syns på bilderna är ju de fästen som vi svetsade till bågen. Det är ju faktiskt ingen svår sak att stryka på lite rostätare och sen rostskydda dem delarna.

Varför inte bara täcka med plast eller nått så bilen slipper bli blöt? Vatten och insida av bil är aldrig en bra kombination!

Nej, det var helt klart en miss där! Men sen om det är vårt ansvar eller transportörens ansvar får i så fall rätten avgöra om det går så långt, det är inte upp till forumanvändare att avgöra vem som gjort rätt eller fel. Han skriver ju i sin tråd att han ska stämma mig så då får vi väl se sen vad rätten tycker..
Om du läser mitt tidigare inlägg så var den dessutom blöt inuti redan när vi fick ner den så han har ju inte brytt sig om det innan precis.


SVK Customs
1 639 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
#1597
vaughn skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
vaughn skrev:
Så du är inte missnöjd med ditt jobb på corvetten? låter ju mest som om att du skiter i den...

Jag har vid ett flertal tillfällen erbjudit mig att åtgärda dem felen som kan härledas till oss, men han är inte det minsta intresserad av det. Vad mer ska jag då göra tyckler du? Och nej, jag är inte heller helt nöjd med den. Vi hade stor tidspress när vi gjorde den. Vi fick den först efter att paul på paintworx meddelat honom att han ej hinner göra den till elmia. Lackeraren gjorde inget bra jobb på den. Men de felen som de facto finns kan vi åtgärda ganska enkelt och vi är fortfarande villiga att göra det. Så han får skylla sig själv att han inte vill följa konsumentverkets föreskrifter utan hellre ägnar sig åt någon jävla smutskastningskampanj istället. Det är så enkelt att snacka skit om företag och som företagare blir man alltid utmålad som det svarta fåret. Det suger fett rent ut sagt. Jag har många gånger haft stor lust att bara lägga ner allt, sälja mina bilar och flytta till nya zeeland med min sambo för att bara surfa och åka bräda hela dagarna istället. Men jag gör detta för kundernas skull och för att jag älskar bilar. Mitt eget liv kommer ofta i andra hand eftersom jag måste prioritera kunderna. Men när man får såhär mycket oförtjänt skit blir man väldigt trött på allt kan jag säga.

jag har suttit och kollat hans tråd och där lät de inte lite annorlunda.
har du erbjudit dig att göra rätt för dig så tycker jag att du gjort rätt för dig iaf.
synd att de ska blir så här bara

Jag har skrivit det tidigare i min projekttråd och jag tror även i hans att vi är gärna åtgärdar de felen som vi är orsaken till. Det var snack om att han skulle komma ner med den redan efter EDPS i emmaboda men sen så tvärvände det istället. Vi är som sagt fortfarande villiga att göra vid den. Även om jag är sur på honom för allt hans skitsnack så vill jag inte ha dåliga jobb ute.


258 Inlägg
12 oktober 2010
#1598
Tycker det är synd att sånt här sker över garaget.. Jag menar, det finns alltid olika synvinklar av allt och den här situationen tycker jag egentligen borde stannat mellan er tills ni kommit överens om en lösning.. SEN när ni kommit fram till något har han lite mer rätt att "klaga" eller utrycka sina åsikter ang. situationen.. Att smutskasta någon/ett företag med ogiltiga påståenden och utelämnande av detaljer och erbjudanden är ju bara lågt.. Han ska vara glad att han fick hans bil "klar" till deadline, och även mycket glad över att få det fina erbjudandet att få omgjutna delar.. Jag står då på din sida Kristian och har haft koll på tråden länge och tycker du gör riktigt bra jobb.. Man ser att du prioriterat resultatet framför tid eller pengar och det tycker jag är helt rätt. Ett bra jobb är utmärkt reklam! Sen att vissa jobb är väldigt svåra att bli nöjd med pga. stress eller liknande händer alla..


1 338 Inlägg
12 oktober 2010
#1599
Oj här var det livat.

kan intyga att Kristian gör rätt för sig. vart lite småfel på min bil i början innan elmia pga tidspress också.
Men kristian har gjort allt för att åtgärda det åt mig bla fått ny huv. smile

vet att Kristian/sportvagnskonsult erbjudit han med corvetten att åtgärda felen också..
så fel att smutskasta kristian/sportvagnskonsult då pga han ej sj vill ha det åtgärdat???

Sen såg jag hur huven mm till corvetten såg ut innan drapering också då bilen var där samtidigt som min

Jag är nöjd med Sportvagnskonsult trots att det var lite fel till en början. Men kristian/ sportvagnskonsult har aldrig ifrågasatt felen tom informerat mig om dem innan jag sj sett dem. samt har stått för dem felen som var! smile

Bilen kommer troligen om min ekonomi säger ok hamna nere hos dem igen i vinter big_smile
Om jag ej hade förtroende för dem hade jag inte kommit tillbaka.


Så tycker jag ialf..

tycker man ska återgå till det tråden handlar om istället. smile

Vill se mer bilder på cossien, Mercan ferrarin och bussen  big_smile
Senast redigerat av mYGeL (12 oktober 2010)

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
12 oktober 2010
#1600
mYGeL skrev:
tycker man ska återgå till det tråden handlar om istället. smile

Vill se mer bilder på cossien, Mercan ferrarin och bussen  big_smile

Håller med dig... bättre att återgå till vad tråden handlar om!!

Go Faster Motorevents, TuneTec


Sök