1589
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 oktober 2010
_ugglan_ skrev:
Sportvagnskonsult skrev:
Tyvärr så saknades kablaget till elhissarna när vi fick bilen så därför kunde vi ej ta upp rutorna. De delar som det har blivit lite ytrost på som syns på bilderna är ju de fästen som vi svetsade till bågen. Det är ju faktiskt ingen svår sak att stryka på lite rostätare och sen rostskydda dem delarna.

Varför inte bara täcka med plast eller nått så bilen slipper bli blöt? Vatten och insida av bil är aldrig en bra kombination!

Är du slut i huve på riktigt?
Står klart och tydligt att dom fick bilen så, då är det väl för fasen inte deras ansvar att springa ut och plasta in skiten när ägaren själv inte gjort det innan bilen transporterades ner till företaget?

"Liberty of thought is the life of the soul"

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 oktober 2010
Hoggee_ skrev:
Tycker det är synd att sånt här sker över garaget.. Jag menar, det finns alltid olika synvinklar av allt och den här situationen tycker jag egentligen borde stannat mellan er tills ni kommit överens om en lösning.. SEN när ni kommit fram till något har han lite mer rätt att "klaga" eller utrycka sina åsikter ang. situationen.. Att smutskasta någon/ett företag med ogiltiga påståenden och utelämnande av detaljer och erbjudanden är ju bara lågt.. Han ska vara glad att han fick hans bil "klar" till deadline, och även mycket glad över att få det fina erbjudandet att få omgjutna delar.. Jag står då på din sida Kristian och har haft koll på tråden länge och tycker du gör riktigt bra jobb.. Man ser att du prioriterat resultatet framför tid eller pengar och det tycker jag är helt rätt. Ett bra jobb är utmärkt reklam! Sen att vissa jobb är väldigt svåra att bli nöjd med pga. stress eller liknande händer alla..

Väl talat, troligtsvis ett av de mest konkreta inläggen på ett tag här.

Saaboholic
3 129 Inlägg
12 oktober 2010
För att vara on topic så anser iallafall jag att det är riktigt kul att följa erat jobb
och även väligt bra av er som företag att ta er tiden att lägga upp bilder och info m.m så att vi övriga kan se hur byggena går vidare steg för steg smile

74 Inlägg
12 oktober 2010
Först av allt vill jag berömma Kristian o Co. för riktigt bra jobb! smile Förstår inte allt detta gnäll på deras grejer hela tiden? Vafasen, grejerna är ju handgjorda och grabbarna har lagt ner sin själ i dom! Dessutom är kolfiber ett jäkligt svårt material att arbeta med och allt kan inte blir 110% VARJE gång!
Jag själv köper hellre någon handgjord del som man är ensam om, än något serieproducerat skit som varenda j*vel åker runt med!

För att ta några exempel så har jag själv handgjorda cykelramar i kolfiber som kostar ~20-30000kr.
Även på dom kan man se små skavanker i väven, men inte fan reklamerar jag hojarna för det?
En av ramarna har dessutom klarat en fullfartskrasch i ett stenparti där jag slog ut 3 tänder i överkäken, spelar det då någon roll om någon del av yttre väven hamnat snett på något ställe? Skulle inte tro de...

Nej sluta upp med all smutskastning och ta det hellre med personerna i fråga mellan 4 ögon! Det gynnar ingen att hålla på med denna sandlådenivå och attityd som tyvärr fått detta forum att spåra ur totalt...
Hoppas Kristian o Co. fortsätter med sitt grymma arbete och det löser sig med alla inblandade! smile

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering

171 Inlägg
12 oktober 2010
Börjar bli tjatigt nu, C6 vart inge bra det är ju iallefall alla överens om. Sen så är de ju bara och följa konsumentlagen.

Och sluta tjata om detta.

Vi vill se mer bilder på allt som försigår i ditt garage

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

258 Inlägg
12 oktober 2010
J0ck3e skrev:
Tycker att vi ska återgå till topic och låta de inblandade parterna ta detta själv:) Inte vi som ska bestämma vem som har rätt!

On topic: Kristian du gör ett fint jobb. Önskar att man hade den kunskapen du sitter på. Man märker att du lägger all din tid på att få dina jobb bra gjorda... Keep up the good work

Mvh En opartisk Beundrare!

Edit: Stavfel roll

haha vadå att du kopierade mitt inlägg och översatte det till svenska du förstog? tongue

ont. Kristian behöver man ringa innan om man vill komma och hälsa på eller är det bara att titta in?

SVK Customs
1 639 Inlägg
12 oktober 2010
Trådstartare
Hoggee_ skrev:
J0ck3e skrev:
Tycker att vi ska återgå till topic och låta de inblandade parterna ta detta själv:) Inte vi som ska bestämma vem som har rätt!

On topic: Kristian du gör ett fint jobb. Önskar att man hade den kunskapen du sitter på. Man märker att du lägger all din tid på att få dina jobb bra gjorda... Keep up the good work

Mvh En opartisk Beundrare!

Edit: Stavfel roll

haha vadå att du kopierade mitt inlägg och översatte det till svenska du förstog? tongue

ont. Kristian behöver man ringa innan om man vill komma och hälsa på eller är det bara att titta in?

Det är bra om man ringer innan. Ibland är vi iväg på hemliga uppdrag smile

SVK Customs
1 639 Inlägg
2 140 Inlägg
12 oktober 2010
ska bli riktigt spännande att se bussen när du gjort den klar!!

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 867 Inlägg
12 oktober 2010
Bussen kommer bli coool big_smile
Jag har lurkat i denna tråden och dreglat på alla prylar sen början, sjukt imponerande att se nån som har sån koll.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

3 860 Inlägg
12 oktober 2010
Hoggee_ skrev:
GTI_Jocke skrev:
C6an ser förjävlig ut. riktigt kasst utfört arbete. Förstår att han inte vill låta er göra om det.
Jag funderade oxå på att drapera hos er men det lär inte hända nu längre.

haha, ta en titt på cossien istället då smile

Håller me, o har man nu inget vettigare än att man inte vill lämna sin egen bil längre kan man väl lika gärna skita i o skriva här... Som vi redan sagt, kanske vi kan få in tråden rätt spår igen o släppa vetten o låta de berörda parterna ta den diskusionen nu.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
12 oktober 2010
Tråkigt att läsa dem senaste sidorna så ja hoppar dem förutom bilderna på cossien... ren o skär porr! kom ihåg att säga till så fort du får in en evo 5/6 som ska ha nytt tak! big_smile

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

217 Inlägg
12 oktober 2010
spokenratt skrev:
Hoggee_ skrev:
GTI_Jocke skrev:
C6an ser förjävlig ut. riktigt kasst utfört arbete. Förstår att han inte vill låta er göra om det.
Jag funderade oxå på att drapera hos er men det lär inte hända nu längre.

haha, ta en titt på cossien istället då smile

Håller me, o har man nu inget vettigare än att man inte vill lämna sin egen bil längre kan man väl lika gärna skita i o skriva här... Som vi redan sagt, kanske vi kan få in tråden rätt spår igen o släppa vetten o låta de berörda parterna ta den diskusionen nu.

Han lägger väl för fan ut bilder för att vi ska kommentera eller? Och nu va det bilder på ett ruggigt kasst utfört arbete. Då måste man väl få kommentera det? Lika gärna som ni skriver hur snygg cossien blir?

Så täpp igen för fan. Skriver vad jag vill, var jag vill. Du behöver väl för fan inte sitta och kommentera det jag skriver eller? Du kan väl bara fortsätta tråden om du nu vill det istället för att skriva att tråden ska in på "rätt spår". DÄR kan du snacka om onödigt inlägg och att DU lika gärna kan skita i o skriva. Herregud.

Cossien ser skitsnygg ut. Och C6an ser inte skitsnygg ut. Thats all folks!

Das Auto

140 Inlägg
12 oktober 2010
Dratsab skrev:
Tråkigt att läsa dem senaste sidorna så ja hoppar dem förutom bilderna på cossien... ren o skär porr! kom ihåg att säga till så fort du får in en evo 5/6 som ska ha nytt tak! big_smile

Mvh
Tommie

Kör dit din ist och låt Krille gjuta av det wink

140 Inlägg
12 oktober 2010
Till er som funderar på att lämna in till Sportvagnskonsult, åk dit och bilda er en egen uppfattning ist för att läsa vad som skrivs på div forum.

Tänker inte skriva så mycket mer om detta nu förutom att jag är nöjd med det jobb Krille och Co. gjort åt mig.
/Lars

1 464 Inlägg
12 oktober 2010
Krille, http://carboncossie.com/ länken under "referenser" är fel. Du länkar med en bild som finns på din dator hemma/på jobbet!

( file://... )

wink

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

53 Inlägg
12 oktober 2010
Förlåt alla inblandade,men tycker allt dethär är helfestligt,speciellt en sen kväll..
Alla klagar och det finns två "läger" här i tråden,som tar samma skit om och om igen och någon som förkastat tankarna på att lämna in div. arbete dit bara genom det han läst i max. 2 trådar där det skvätter en hel del om slasket..
De som inte vet något håller käft,de som vet någonting tar det privat och de som vill fortsätta läsa om Kristians arbeten och vara glada att tråden uppdateras o.dyl stannar kvar och pushar på.
Jag är 17 visst,men sånahär fasoner har jag inte sett sedan lågstadiet.. tongue

Tack för att mina rader publiceras,så jag kan sova gott inatt big_smile

Edit: Det hade uppdaterats en del efter jag tänkte skriva inlägget till det blev publicerat,så ber om ursäkt för att man "fortsatt" allt.
Men önskar all lycka åt kristian och ett slut där alla är glada i alla sina dar..
Senast redigerat av Hiroschi (12 oktober 2010)

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
13 oktober 2010
Modj skrev:
Dratsab skrev:

Mvh
Tommie

Kör dit din ist och låt Krille gjuta av det wink

Går inte! jag har taklucka på min och han sa direkt att han helst inte ville gjuta av mitt tak då det är grymt svårt att få det plant och fint.. annars hade jag nog lämnat in så fort evon är kör klar smile därför letar jag efter någon annan som vill lämna in sin bil till avgjutning tongue

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

SVK Customs
1 639 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
En lite rolig sak i sammanhanget är att jag har fått så mycket förfrågningar om kolfiberjobb de senaste dagarna så jag har knappt hunnit svara på dem..
2-3 gånger så mycket som jag får i vanliga fall.

Saaboholic
3 129 Inlägg
13 oktober 2010
Kan jag tänka mig, din inkorg är/var ju t.om full xD

Sportvagnskonsult skrev:
En lite rolig sak i sammanhanget är att jag har fått så mycket förfrågningar om kolfiberjobb de senaste dagarna så jag har knappt hunnit svara på dem..
2-3 gånger så mycket som jag får i vanliga fall.

Sök