1795
Sök

Sportvagnskonsult - 1st Ferrari 550M -98 + 1st 575M F1 -02 GTR byggen i kolfiber - Carboncossie - MB500 supertouring.

SVK Customs
1 639 Inlägg
13 oktober 2010
Trådstartare
Såhär vart förresten grenröret på Nissan SR20DET motorn. Screamerpipe till wastegaten nästa smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/1006931_u7rqmu.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/1006934_x4wycs.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/70842/large/1006935_5oitbh.jpg

388 Inlägg
13 oktober 2010
Sportvagnskonsult skrev:
En lite rolig sak i sammanhanget är att jag har fått så mycket förfrågningar om kolfiberjobb de senaste dagarna så jag har knappt hunnit svara på dem..
2-3 gånger så mycket som jag får i vanliga fall.

är ju skönt när det blir så

SPONSORER
BRL - SONAX - 59 north wheels -
Spacer.se

86 Inlägg
13 oktober 2010
Tycker det roligaste är att han flera gånger klagar på klarlacken som att det är det värsta "felet" på delarna, var det ens ni som klarlackade grejerna, var inte det en lackerare?

Men lackar man en Corvette rosa från första början så....

Leg. Fartdåre
306 Inlägg
14 oktober 2010
Nämen bygger ni grenrör också... åååh va de kliar i fingrarna big_smile

Får väl se hur mycket (läs lite) man får över efter topp och vev jobbet tongue

Mer pics! dem behövs till morgon kaffet!

Mvh
Tommie

En gång Evo alltid Evo...

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 oktober 2010
tetepeb skrev:
Tycker det roligaste är att han flera gånger klagar på klarlacken som att det är det värsta "felet" på delarna, var det ens ni som klarlackade grejerna, var inte det en lackerare?

Har inget emot ditt inlägg men valet av färg på en bil tycker inte jag reflekterar om personen i fråga är idiot eller inte, även om jag personligen tycker just rosa är skit fult också så finns det alltid någon som gillar det.

Döm hellre efter handlingar istället för valet av lack.

"Liberty of thought is the life of the soul"

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
tetepeb skrev:

Nej, men det var ju vi som anlitade lackeraren. Som vi för övrigt inte har anlitat mer efter det jobbet..

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 oktober 2010
Töm din inkorg så jag kan pma dig angående drapering wink

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 oktober 2010
Elda skrev:
hedley skrev:
Töm din inkorg så jag kan pma dig angående drapering wink

Sportvagnskonsult skrev:
Om du är intresserad av att få jobb gjort och har frågor rörande det så föreslår jag att du mailar till min firma mail istället smile

mvh

Står tidigare i tråden. Maila te riktiga mailen nu Hedley! wink

haha jaja tyckte det var smidigare här ju xD

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
hedley skrev:
tetepeb skrev:

Har inget emot ditt inlägg men valet av färg på en bil tycker inte jag reflekterar om personen i fråga är idiot eller inte, även om jag personligen tycker just rosa är skit fult också så finns det alltid någon som gillar det.

Döm hellre efter handlingar istället för valet av lack.

Den hade varit rätt fräck med den rosa lacken om han inte hade lagt den under så dåliga förutsättningar.
Det var torrsprut och apelsinskal på i princip hela karossen. Jag tycker inte att det är riktigt rättvist att hävda att jag har fördärvat hela bilen med tanke på hur den såg ut när vi fick hit den.. Jag vet inte hur många som beskådat den IRL innan den kom hit? Men nog om det nu. Jag är rätt trött på allt snack om den bilen nu. Speciellt som jag hela tiden har påpekat att vi gärna åtgärdar de defekterna som vi har orsakat.

Pussåkram på er allesammans.

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 oktober 2010
Med andra ord var det inte direkt en skillad person som hade gått över den bilen innan med lacksprutan. Men men, som du sa den bilen äre bara att skita i. Ville bara påpeka för föregående skribent att man inte ska döma folk efter vilken lack dom har eller har haft på sin bil utan hellre då just efter deras handlingar.

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
Måste bara berätta om en stackars kund som har lämnat iväg sin Alpina B12 5,7 motoriserade bmw 750 till nån kille som skulle byta växellådan till honom.
Dessa lådorna (ZF5HP30) är skitkänsliga på att man har rätt olja i dem, så hade de hällt i vanlig dexron 3 atf olja i den. Så den växlade ju som skit.
För att kunna tömma hela systemet, som man ju måste göra när man haft i fel olja, så måste lådan ner så man kan tömma turbinen, ett litet nätt jobb på 5-6 timmar..
Den oljan som ska i kostar 250:-/litern. Och det går i en sisådär 15 liter + ca 1 liter till att spola genom oljekylaren..

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 oktober 2010
fy åt helvete :S

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
14 oktober 2010
Blev en billig affär för han då... NOOOOOOOOOT!!!

Go Faster Motorevents, TuneTec

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
hedley skrev:
Med andra ord var det inte direkt en skillad person som hade gått över den bilen innan med lacksprutan. Men men, som du sa den bilen äre bara att skita i. Ville bara påpeka för föregående skribent att man inte ska döma folk efter vilken lack dom har eller har haft på sin bil utan hellre då just efter deras handlingar.

Det hade säkert blivit bättre med rätt förutsättningar. I princip minusgrader och på grus som han var så ska man nog inte förvänta sig för mycket heller.
Jag hade iaf helst sett att vi enligt vad lagen föreskriver bereds tillfälle att göra rätt för oss och alltså åtgärda det som vi inte gjort bra.
Men vill han inte så vill han inte. Det är hans val. Men då betraktas det också enligt lagen som att han ej heller reklamerar jobbet och då skall det således till fullo betalas vilket ej är gjort sad

Saaboholic
3 129 Inlägg
14 oktober 2010
Sportvagnskonsult skrev:
hedley skrev:

Det hade säkert blivit bättre med rätt förutsättningar. I princip minusgrader och på grus som han var så ska man nog inte förvänta sig för mycket heller.
Jag hade iaf helst sett att vi enligt vad lagen föreskriver bereds tillfälle att göra rätt för oss och alltså åtgärda det som vi inte gjort bra.
Men vill han inte så vill han inte. Det är hans val. Men då betraktas det också enligt lagen som att han ej heller reklamerar jobbet och då skall det således till fullo betalas vilket ej är gjort sad

Okej, ja det går ju via konsumentverket osv då.
Tråkigt bara när saker ska urarta och man ska bli tvungen att gå vidare till fogden osv.

När beräknar ni att vara klar med alla heltokiga byggen?

SVK Customs
1 639 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
S500R skrev:

Jag har faktiskt satt praktikanten på att göra grovjobbet, plocka av avgas, kardan, värmeplåtar o dylikt -så det kommer jag ej att debitera.
Jag har känt honom i många år, så man får ju vara lite schysst mot bekanta när man har möjlighet.

Go Faster Motorevents
177 Inlägg
14 oktober 2010
Sportvagnskonsult skrev:
S500R skrev:

Jag har faktiskt satt praktikanten på att göra grovjobbet, plocka av avgas, kardan, värmeplåtar o dylikt -så det kommer jag ej att debitera.
Jag har känt honom i många år, så man får ju vara lite schysst mot bekanta när man har möjlighet.

Så sant, så sant!!

Go Faster Motorevents, TuneTec

623 Inlägg
14 oktober 2010
Vill se mer av byggena och inte höra mer om den där jävla Corvette,n....

nismo

404 Inlägg
14 oktober 2010
Håller med, mer Ferrari och carboncossie!

1 338 Inlägg

Sök