Jag kan rekommendera att göra en egen packning, använd sjökortspapper eller mjölk-kartong. Lägg papperet på packningsytan och knacka lite fint med en kulhammare runtom så har du snart fixat din egen packning.
EDIT: Komplettera denna hemsmidda packning med flytande packning på vart sida om, så kan jag nästan lova att det blir perfekt!
Det var smart! Så får det bli
Ett väl beprövat knep inom sjöfarten där div. maskiner o pumpar helt utan förvarning kan börja läcka på dom konstigaste ställen..
Jag kan rekommendera att göra en egen packning, använd sjökortspapper eller mjölk-kartong. Lägg papperet på packningsytan och knacka lite fint med en kulhammare runtom så har du snart fixat din egen packning.
EDIT: Komplettera denna hemsmidda packning med flytande packning på vart sida om, så kan jag nästan lova att det blir perfekt!
Det var smart! Så får det bli
Ett väl beprövat knep inom sjöfarten där div. maskiner o pumpar helt utan förvarning kan börja läcka på dom konstigaste ställen..
Hehe okej! Får hoppas det fungerar bra!
Det bästa man kan göra sen är ju att lägga på packningsgegga och sedan sätta dit insuget och trycka lite försiktigt så geggan smetar ut sig och sedan låter man det stå en 30min eller något sådant innan man momentdrar ?!
Tänk på att smeta ut silikonen så att den blir som en tunn (typ 0,5mm) film på hela packningens båda sidor, du ska inte lägga enbart strängar med silikonen.
Om du sedan ska låta det hela vila en stund eller inte innan montering vet jag inte exakt, men personligen så hade jag monterat och momentdragit direkt. Dra lite i taget och korsvis om möjligt.
okej , du låter väl det ligga och "härda " en stund innan du klämmer dit insuget eller vad det är mot andra ytan, samt inte våld dra ihop det direkt. gör du inte så pressar du ju bara ut silikonet på sidorna ..
Det spelar ingen roll om "silikonet" trycks ut, det ska bara fylla de eventuella ojämnheter som finns mellan ytorna. Måste man lägga så tjockt så behövs en papperspackning, eller en planing av ytorna. Lägg på ett tunt lager så slipper du riskera att det kommer in skit i motorn.
jag tror inte du fattar !.. sen har ja väl itne sagt att man ska lägga tjockt ?! doh...!
Det kan jag inte svara på exakt, men huvudsaken tycker jag är att materialet inte suttar åt sig alltför mycket vätska.. Svårt att avgöra av ett kort om ditt pappark funkar, jag hade kört med mjölk-kartong om storleken räcker till. Vet att det låter simpelt, det är det oxå men samtidigt smart..
köp flytande packning. Helst loctite eller nå ännu dyrare. Sen köper du packningsark. Bara å göra en egen packning. Sen kletar du på den flytande packningen på båda sidor å sen håller de tätt lääänge
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
köp flytande packning. Helst loctite eller nå ännu dyrare. Sen köper du packningsark. Bara å göra en egen packning. Sen kletar du på den flytande packningen på båda sidor å sen håller de tätt lääänge
Ja tack. Loctite 574 är avsedd för flänstätning mellan metall. Orange och luktar godis. Förmodligen måste du beställa.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
okej , du låter väl det ligga och "härda " en stund innan du klämmer dit insuget eller vad det är mot andra ytan, samt inte våld dra ihop det direkt. gör du inte så pressar du ju bara ut silikonet på sidorna ..
Det spelar ingen roll om "silikonet" trycks ut, det ska bara fylla de eventuella ojämnheter som finns mellan ytorna. Måste man lägga så tjockt så behövs en papperspackning, eller en planing av ytorna. Lägg på ett tunt lager så slipper du riskera att det kommer in skit i motorn.
jag tror inte du fattar !.. sen har ja väl itne sagt att man ska lägga tjockt ?! doh...!
Ok, Det ska inte ligga och härda utan det ska dras ihop direkt. Det ska inte komma ut något på kanterna för då har du lagt på för tjockt.
doh?
Ja tack. Loctite 574 är avsedd för flänstätning mellan metall. Orange och luktar godis. Förmodligen måste du beställa.
Nä kör på Loctite Form a gasket no.3 Den ä svart å stelnar aldrig. Förbannat bra men när de väl sitter så sitter de ganska hårt sen.
Har aldrig köpt denna så vet ej va den ligger på för pris å om man måste beställa. Har blivit sponsrad av farsan. Å farsan låna den på jobbet
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Om inte du dissar Loctite 574 så ska jag inte dissa "Loctite form a gasket no 3" , men 574 är nog snäppet bättre och dyrare. Men det spelar ingen roll. Min pappa är inte polis längre.
Sådär, gjorde en mall i papp, ska köpa ett packningsark imorgon och skära ut, sen lägger jag ett tunt lager med flytande packning på båda sidor om packningen! Blir 3mm packning sen.
Varför inte papperspackning? Det är det säkert i originalet. Dessutom blir det lättare att skära ut i papper.
Där ser man, mina insugspackningar är i stål iallfall. Funkar säkert med hemmagjordpackning bara du köper packningpapper och skär i. Att ta nå skit man hittar hemma funkar säkert men inte lika bra.
ïfall du nu vill prova med flytande så kan jag inte annat än att rekomendera Volvos flytande packning, art 1161059 det skall vad jag ha hört vara den bästa, å går inte ens jämnföra med den skiten man köper på mekonomen, volvo använder denna flytande packning orginal mellan toplockets över å underdel å mellan blocket å vevaxelgördeln...
så den håller tätt! i minst 40000mil å då är den dagligen utsatt för trycksatt olja!