Frågor angående lån från Bluestep

HBB
29 januari 2009 · 332 Inlägg

Vette fasen under vilken rubrik detta hör hemma men jag gör ett försök härtongue

http://www.bluestep.se/vaara-bolaan.asp, nån som har nån erfarenhet från dom? Elr som tagit elr ska ta lån av dom?

Blev tippsad om sidan av en kompis och tyckte allt som stod där verkade för bra för o vara sant... Jag och min pojkvän funderat lite på de där med huslån och för mej är det inga problem då jag har jobb och inga betalningsanmärkningar osv men värre för min sambo, han har haft endel betalningsanmärkningar och det har satt käppar i hjulet för det där o ta lån, därför oroar jag mej för att vi inte får ta gemensamt lån hos våran bank, och jag vill inte stå själv på huslånet Och ansöker man gemensamt på blustep så ståre att har man haft betalningsanmärkningar äre inget hinder... tror ni att blustep är nå seriöst? tongue elr ska man ansöka om lån hos sin egna bank kanske när den dagen kommer smile

b20_turbo jungeljocke
29 januari 2009 · 31 Inlägg

skulle nog försöka på en "riktig" bank iallafall sådana banker brukar ha hög ränta=(

Volvo 740 v12a
Volvo 740 Turbo "V12 Turbo 1250hp" (1988)
sand3rs
29 januari 2009 · 182 Inlägg

b20_turbo skrev:
skulle nog försöka på en "riktig" bank iallafall sådana banker brukar ha hög ränta=(

Läste fel och tyckte att du skrev "riktig" pojkvän...

När jag kollade på huslån på en riktig bank blev jag smått chockad över deras kalkylering och att de räknade med orimligt tilltagna marginaler. Detta gjorde att lönen åts upp av en ränta, bokostnad etc som ör helt oriimlig. Surfade då runt på dessa alternativ och JAG fick för mig att de räknar med betydligt lägre marginaler och att de är givmildare med lån ÖHT.
Om din pojkvän är dålig på att betala är detta nog inget positivt för er dock.

Thorssa
30 januari 2009 ·

Börja med att göra en låneansökan hos en "vanlig" bank då ni kommer få bättre räntor om ni skulle få det beviljat. Går inte det så kan Bluestep vara ett alternativ men det innebär markant högre räntekostnader.

FireTraXX DFFL
30 januari 2009 · 9 020 Inlägg

"Våra räntor sätts individuellt och beror på dina omständigheter."

Ni lär ju bli dumknullade om han har betalningsanmärkningar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
HBB
30 januari 2009 · 332 Inlägg

b20_turbo skrev:
skulle nog försöka på en "riktig" bank iallafall sådana banker brukar ha hög ränta=(

mm jo precis, har kollat upp lite mer nu o räntan va ju fan piss hög på blustep usch.

HBB
30 januari 2009 · 332 Inlägg

FireTraXX skrev:
"Våra räntor sätts individuellt och beror på dina omständigheter."

Ni lär ju bli dumknullade om han har betalningsanmärkningar.

men det står ju att har man haft betalningsanmärkningar så sätter dom in räntan berorende på hur man har det ekonomiskt men jag vette fan, räntan va iaf pisshög på blue step sad

HBB
30 januari 2009 · 332 Inlägg

Thorssa skrev:
Börja med att göra en låneansökan hos en "vanlig" bank då ni kommer få bättre räntor om ni skulle få det beviljat. Går inte det så kan Bluestep vara ett alternativ men det innebär markant högre räntekostnader.

mm jo precis smile men när ja titta lite närmare på ränterna hos blustep så är dom ganska höga sen säger dom att dom sätter in räntan beroende på hur man har det ekonomiskt men jag vette fan, låter lite mysko;P

HBB
30 januari 2009 · 332 Inlägg

sand3rs skrev:

b20_turbo skrev:
skulle nog försöka på en "riktig" bank iallafall sådana banker brukar ha hög ränta=(

Läste fel och tyckte att du skrev "riktig" pojkvän...

När jag kollade på huslån på en riktig bank blev jag smått chockad över deras kalkylering och att de räknade med orimligt tilltagna marginaler. Detta gjorde att lönen åts upp av en ränta, bokostnad etc som ör helt oriimlig. Surfade då runt på dessa alternativ och JAG fick för mig att de räknar med betydligt lägre marginaler och att de är givmildare med lån ÖHT.
Om din pojkvän är dålig på att betala är detta nog inget positivt för er dock.

Räntorna är höga sad men på blustep ståre att dom sätter in räntan beroende på hur man har det ekonomiskt men jag vette fan:P tkr de låter lite mysko..  han va dålig på o betala men inte längre;p men änd har man en gång klantat sej så sätter de ju käppar i hjulet för o just ta lånsad

henkebenke
30 januari 2009 · 1 703 Inlägg

Här kan du läsa lite om bluestep:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=428324

Att låna ut bostadspengar till folk som nog egentligen inte bör få låna pengar......
Bolånekris och stor del av utlösande faktor till fet lågkonjunktur ringde och ville ha tillbaks sina pengar wink

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
30 januari 2009 · 2 203 Inlägg

Hans betalningsanmärkningar försvinner väl efter några år. Ligg lågt och vänta tills konjunkturen har vänt och ni kan ta ett gemensamt banklån.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 februari 2009 · 13 749 Inlägg

Rspeter skrev:
Hans betalningsanmärkningar försvinner väl efter några år. Ligg lågt och vänta tills konjunkturen har vänt och ni kan ta ett gemensamt banklån.

det gör dom först när man betalat skulden
inte alltid så lätt och snabbt gjort om man hamnar i en ond cirkel


har ni kollat med en vanlig bank?
det skadar inte att kolla åtminstånde
fast dom är oftast larvigt hårda
det finns så förbannat många orsaker till att man får betalningsanmärkningar

dom borde mer kolla när dom har inträffat än att det finns anmärkningar

ett hus har oxå fördelen att det finns kvar (för det mest)
så betalar man inte huset snyter banken huset och får endå sina pengar

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
HBB
1 februari 2009 · 332 Inlägg

Growe skrev:

Rspeter skrev:
Hans betalningsanmärkningar försvinner väl efter några år. Ligg lågt och vänta tills konjunkturen har vänt och ni kan ta ett gemensamt banklån.

det gör dom först när man betalat skulden
inte alltid så lätt och snabbt gjort om man hamnar i en ond cirkel


har ni kollat med en vanlig bank?
det skadar inte att kolla åtminstånde
fast dom är oftast larvigt hårda
det finns så förbannat många orsaker till att man får betalningsanmärkningar

dom borde mer kolla när dom har inträffat än att det finns anmärkningar

ett hus har oxå fördelen att det finns kvar (för det mest)
så betalar man inte huset snyter banken huset och får endå sina pengar

mm jo precis, men blir så förbannad att det kanske kommer skita sej för mej o ta huslån pga av att han inte skött ekonomin förut sad usch.

mojja
1 februari 2009 · 41 Inlägg

HBB skrev:

Growe skrev:

Rspeter skrev:
Hans betalningsanmärkningar försvinner väl efter några år. Ligg lågt och vänta tills konjunkturen har vänt och ni kan ta ett gemensamt banklån.

det gör dom först när man betalat skulden
inte alltid så lätt och snabbt gjort om man hamnar i en ond cirkel


har ni kollat med en vanlig bank?
det skadar inte att kolla åtminstånde
fast dom är oftast larvigt hårda
det finns så förbannat många orsaker till att man får betalningsanmärkningar

dom borde mer kolla när dom har inträffat än att det finns anmärkningar

ett hus har oxå fördelen att det finns kvar (för det mest)
så betalar man inte huset snyter banken huset och får endå sina pengar

mm jo precis, men blir så förbannad att det kanske kommer skita sej för mej o ta huslån pga av att han inte skött ekonomin förut sad usch.

Jo men det e väl ingen nyhet för dig att han hade anmärkningar? Det e ju bara att gilla läget eller ni kanske har någon som kan borga för er? Men antar att ingen har någon större lust då han redan bevisat att han inte skött sina åtaganden innan.

Det bästa vore kanske att vänta tills anmärkningarna försvunnit ur registret och då försöka på nytt:)


Vänligen mojja

Liner
1 februari 2009 · 583 Inlägg

HBB skrev:
Vette fasen under vilken rubrik detta hör hemma men jag gör ett försök härtongue

http://www.bluestep.se/vaara-bolaan.asp, nån som har nån erfarenhet från dom? Elr som tagit elr ska ta lån av dom?

Blev tippsad om sidan av en kompis och tyckte allt som stod där verkade för bra för o vara sant... Jag och min pojkvän funderat lite på de där med huslån och för mej är det inga problem då jag har jobb och inga betalningsanmärkningar osv men värre för min sambo, han har haft endel betalningsanmärkningar och det har satt käppar i hjulet för det där o ta lån, därför oroar jag mej för att vi inte får ta gemensamt lån hos våran bank, och jag vill inte stå själv på huslånet Och ansöker man gemensamt på blustep så ståre att har man haft betalningsanmärkningar äre inget hinder... tror ni att blustep är nå seriöst? tongue elr ska man ansöka om lån hos sin egna bank kanske när den dagen kommer smile

mina föräldrar har lånat av bluestep och dom är lika seriösa som vilken annan bank som helst.

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
FireTraXX DFFL
1 februari 2009 · 9 020 Inlägg

Liner skrev:

HBB skrev:
Vette fasen under vilken rubrik detta hör hemma men jag gör ett försök härtongue

http://www.bluestep.se/vaara-bolaan.asp, nån som har nån erfarenhet från dom? Elr som tagit elr ska ta lån av dom?

Blev tippsad om sidan av en kompis och tyckte allt som stod där verkade för bra för o vara sant... Jag och min pojkvän funderat lite på de där med huslån och för mej är det inga problem då jag har jobb och inga betalningsanmärkningar osv men värre för min sambo, han har haft endel betalningsanmärkningar och det har satt käppar i hjulet för det där o ta lån, därför oroar jag mej för att vi inte får ta gemensamt lån hos våran bank, och jag vill inte stå själv på huslånet Och ansöker man gemensamt på blustep så ståre att har man haft betalningsanmärkningar äre inget hinder... tror ni att blustep är nå seriöst? tongue elr ska man ansöka om lån hos sin egna bank kanske när den dagen kommer smile

mina föräldrar har lånat av bluestep och dom är lika seriösa som vilken annan bank som helst.

Seriösa, Ja.
Dyra, utan tvekan.

Sådana ställen är sista utvägen.


Och till HBB, Har din pojkvän inte betalat sina skulder?
Hade du lånat ut miljonlån till någon som tidigare inte skött sig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
HBB
2 februari 2009 · 332 Inlägg

FireTraXX skrev:

Liner skrev:

HBB skrev:
Vette fasen under vilken rubrik detta hör hemma men jag gör ett försök härtongue

http://www.bluestep.se/vaara-bolaan.asp, nån som har nån erfarenhet från dom? Elr som tagit elr ska ta lån av dom?

Blev tippsad om sidan av en kompis och tyckte allt som stod där verkade för bra för o vara sant... Jag och min pojkvän funderat lite på de där med huslån och för mej är det inga problem då jag har jobb och inga betalningsanmärkningar osv men värre för min sambo, han har haft endel betalningsanmärkningar och det har satt käppar i hjulet för det där o ta lån, därför oroar jag mej för att vi inte får ta gemensamt lån hos våran bank, och jag vill inte stå själv på huslånet Och ansöker man gemensamt på blustep så ståre att har man haft betalningsanmärkningar äre inget hinder... tror ni att blustep är nå seriöst? tongue elr ska man ansöka om lån hos sin egna bank kanske när den dagen kommer smile

mina föräldrar har lånat av bluestep och dom är lika seriösa som vilken annan bank som helst.

Seriösa, Ja.
Dyra, utan tvekan.

Sådana ställen är sista utvägen.


Och till HBB, Har din pojkvän inte betalat sina skulder?
Hade du lånat ut miljonlån till någon som tidigare inte skött sig?

Han bytte o sålde bilar hit o dit så det blev krångel me bilförsäkrningarna o allt skit det nu va sad sluta med att han fick en mysig skuld, men han betalar av den nu och sköter sig me räkningar o sånt nu iaf så han har verkligen lärt sej en läxa... men ändå. Ne precis klart banken inte vill låna ut te nån som har haft skulder o klantat sig men visar man att man börjat sköta sig o betalar allt så är man värd en an dra chans tkr jag smile men jobbigt för men blire om det skiter sej me o ta huslån för han sabbat för sig då gåre ju ut över mej oxå, liite.

Senast redigerat av HBB (2 februari 2009)

blacken
2 februari 2009 ·

Kolla med SBAB, och är det ett hus ni ska tjacka så ska välan inte sambons betalningsanmärkning vara ett "större" hinder i och med att huset är i "borgen" så att säga..

Thorssa
3 februari 2009 ·

blacken skrev:
Kolla med SBAB, och är det ett hus ni ska tjacka så ska välan inte sambons betalningsanmärkning vara ett "större" hinder i och med att huset är i "borgen" så att säga..

Jodå i dessa tider är det ett stort problem. Hushållets återbetalningsförmåga är väldigt viktig när banken bedömer om man är kreditvänlig eller ej. Banken vill ju helst inte bli tvungen att sälja huset på exekutiv auktion...

blacken
3 februari 2009 ·

Thorssa skrev:

blacken skrev:
Kolla med SBAB, och är det ett hus ni ska tjacka så ska välan inte sambons betalningsanmärkning vara ett "större" hinder i och med att huset är i "borgen" så att säga..

Jodå i dessa tider är det ett stort problem. Hushållets återbetalningsförmåga är väldigt viktig när banken bedömer om man är kreditvänlig eller ej. Banken vill ju helst inte bli tvungen att sälja huset på exekutiv auktion...

Även om bägge har fast anställning och en stadig inkomst?..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang