marven skrev:
det finns ett billigt och lätt alternativ som jag tycker fungerar bra, V-kam från B230E annars har kg några fina kammar eller om du hittar en k-kam.. sen extraktor + 2.5"system får du lite av också.
ta bort "höfläkten" den som snurrar hela tiden med motorn och sätt i en elfläkt som antingen styrs med en vanlig strömbrytare eller så får du mecka ihop det med termostat. jag körde med knapp på min och hade inga problem med värmen, behövdes bara användas vid kö körning och ibland när jag drog tunga lass.
Toppen kan du inte plana heller eftersom det sitter en 631 dvs. förbränningsrummen är i kolvarna.
det är ingen mening med o byta topp på den motorn heller för då blir kompet alldeles för lågt. sen kan du ha ett sportfilter som du placerar smart så motorn suger in så mycket kalluft som möjligt.
för bättre utväxling o acceleration kan du byta till automatbakaxel. så lite mer sprätt blir det med detta iaf.
Styva upp fram ock bakvagn med lite stag här o var, byt till grövre krängningshämmare. Blir roligare bil.. nästa steg efter detta e nog om du kör på weber 36/36 så kan du använda ditt gamla k insug med lite modifieringar.
sen blir det svindyrt och det lönar sig inte.
men först av allt börja med en ordentlig service, byta alla tänddelar, olja, filter.. byta kamrem också! på den motorn blir det skit med kamrems haveri.
lycka till