5796
Sök

få fart på en 740gl (b230k)

136 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Tja

Ja undrade om nån vet nått bra trimm till en b230k motor de ska hällst vara så billigt som möjligt så klart och vi snackar inte massa hästar.. men jag vill få den lite piggare liksom smile

smile
Senast redigerat av 740Ragge (30 januari 2009)

290 Inlägg
30 januari 2009
det enda är nog att byta upp dig till en saab 99 :p

CNC operatör
280 Inlägg
30 januari 2009
byt bil, blir nog det billigaste tongue

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

136 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
MHperformance skrev:

haha nerå köpte den biligt och har redan bytt till en A fögge så den går bra nu men skulle vilja ha lite mera varv villighet smile

Forummoderator
26 673 Inlägg
30 januari 2009
MHperformance skrev:

Men för f...

Mycket beror på hur kunnig man är, men har du bytt förgasare så kan du säkert
skruva en del. Då kanske du kan byta till en trevligare kam tex?
Nåt som gjorde min Glt varvvillig var lättat svänghjul. Det gör inte så mycket för
kraften men den blev varvvilligare..

Lycka till smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

136 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
AirOne skrev:
MHperformance skrev:

Men för f...

Mycket beror på hur kunnig man är, men har du bytt förgasare så kan du säkert
skruva en del. Då kanske du kan byta till en trevligare kam tex?
Nåt som gjorde min Glt varvvillig var lättat svänghjul. Det gör inte så mycket för
kraften men den blev varvvilligare..

Lycka till smile

känner en polare som bytte svänghjul nyss har dock inte testat den efter bytet dessutom är det en insprutare så det kanske inte blir samma sak på min:)

men vilka passar på min motor då?

har hört att b230K har konstig topp fast det kanske inte är nått som spelar roll för kammen?
sen så vilken kam lirar bra med motorn ? l

jag hade tänkt nått sånt hära ..

lättare svänghjul

extraktorgrenrör ? (hjälper det nått )

ny kam.. (vilken?)

kommer de bli någon skillnad ?

smile

551 Inlägg
30 januari 2009
det finns ett billigt och lätt alternativ som jag tycker fungerar bra, V-kam från B230E annars har kg några fina kammar eller om du hittar en k-kam.. sen extraktor + 2.5"system får du lite av också.
ta bort "höfläkten" den som snurrar hela tiden med motorn och sätt i en elfläkt som antingen styrs med en vanlig strömbrytare eller så får du mecka ihop det med termostat. jag körde med knapp på min och hade inga problem med värmen, behövdes bara användas vid kö körning och ibland när jag drog tunga lass.

Toppen kan du inte plana heller eftersom det sitter en 631 dvs. förbränningsrummen är i kolvarna.
det är ingen mening med o byta topp på den motorn heller för då blir kompet alldeles för lågt. sen kan du ha ett sportfilter som du placerar smart så motorn suger in så mycket kalluft som möjligt.
för bättre utväxling o acceleration kan du byta till automatbakaxel. så lite mer sprätt blir det med detta iaf.
Styva upp fram ock bakvagn med lite stag här o var, byt till grövre krängningshämmare. Blir roligare bil.. nästa steg efter detta e nog om du kör på weber 36/36 så kan du använda ditt gamla k insug med lite modifieringar.
sen blir det svindyrt och det lönar sig inte.

men först av allt börja med en ordentlig service, byta alla tänddelar, olja, filter.. byta kamrem också! på den motorn blir det skit med kamrems haveri.

lycka till
Senast redigerat av marven (30 januari 2009)

You can't B serious, oh K

136 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
marven skrev:
det finns ett billigt och lätt alternativ som jag tycker fungerar bra, V-kam från B230E annars har kg några fina kammar eller om du hittar en k-kam.. sen extraktor + 2.5"system får du lite av också.
ta bort "höfläkten" den som snurrar hela tiden med motorn och sätt i en elfläkt som antingen styrs med en vanlig strömbrytare eller så får du mecka ihop det med termostat. jag körde med knapp på min och hade inga problem med värmen, behövdes bara användas vid kö körning och ibland när jag drog tunga lass.

Toppen kan du inte plana heller eftersom det sitter en 631 dvs. förbränningsrummen är i kolvarna.
det är ingen mening med o byta topp på den motorn heller för då blir kompet alldeles för lågt. sen kan du ha ett sportfilter som du placerar smart så motorn suger in så mycket kalluft som möjligt.
för bättre utväxling o acceleration kan du byta till automatbakaxel. så lite mer sprätt blir det med detta iaf.
Styva upp fram ock bakvagn med lite stag här o var, byt till grövre krängningshämmare. Blir roligare bil.. nästa steg efter detta e nog om du kör på weber 36/36 så kan du använda ditt gamla k insug med lite modifieringar.
sen blir det svindyrt och det lönar sig inte.

men först av allt börja med en ordentlig service, byta alla tänddelar, olja, filter.. byta kamrem också! på den motorn blir det skit med kamrems haveri.

lycka till

Ok presis den infon ja sökte efter tackar tackar smile  wink

Nismo
758 Inlägg
30 januari 2009
turbokonvertera!

136 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Grundstrom skrev:
turbokonvertera!

haha aa eller hur XD

då ere ju lättare å köpa en turbomotor och hinka i smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
30 januari 2009
sätt på ett par webrar så blir det lite drag i den smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Tottis_vbg
31 januari 2009
extraktorgrenrör e aldrig fel heller även om det e en enkel förgasare. jag satte själv på en enkel stromberg å i en k-kam i en sån motor å tyckte den gick ganska skapligt för vad det esmile

Sök