3721
Sök

Kraftigt höjda parkeringsavgifter...

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
http://www.e24.se/pengar24/shopping/pri … 040711.e24

Ja. Läs det där.

Vad tycker ni. Som med allt annat så blir jag inte förvånad om det slår igenom i Sverige. Men man kan ju hoppas att det inte gör det. Allt är ju tillräckligt dyrt ändå. Se bara på parkeringsavgifterna i centrala Stockholm idag. Står man i ett Parkeringshus vid Sergels Torg i tre timmar kan man lätt räkna med 2 - 300kr i avgift. Bara det är på tok för mycket, tycker jag.

654 Inlägg
30 januari 2009
Fast i Stockholm finns det ju kollektivtrafik att utnyttja, är inte så konstigt att de vill ha bort trafiken i innerstaden? Ett bra styrmedel är då parkeringsavgifter.

Värre på andra ställen som saknar kollektivtrafik eller har en väldigt dålig sådan.

Körv
3 535 Inlägg
30 januari 2009
Finns bara ett ord som kan sammanfatta vad jag tycker om det här..

FÖRBANNAT

Truckdriving Man

998 Inlägg
30 januari 2009
Ska det bli skatt på P-böter då också?
Eller ska dom höja priset då bara.
Vill inte åka kommunalt till stan, en massa jobbiga människor, bättre att sitta i sin bil och mysa.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 874 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
danhild skrev:
Fast i Stockholm finns det ju kollektivtrafik att utnyttja, är inte så konstigt att de vill ha bort trafiken i innerstaden? Ett bra styrmedel är då parkeringsavgifter.

Värre på andra ställen som saknar kollektivtrafik eller har en väldigt dålig sådan.

Fast det blir väl lite krångel för mig, om jag ska på tjänsteresa till Stockholm, har bestämda tider till
bestämda platser. Det skulle bli väldigt krångligt om jag skulle behöva ta tåg till Linköping, byta idär
till tåg till Stockholm. Och där ifrån sedan ta nån lokal-buss till stället där jag ska vara. För att sedan
ta det tillbaka, och sedan åka tåg hem. I synnerhet när man oftast inte vet hur länge man blir borta.
Det blir lite problem med bokning och sådär.

Parkeringsavgiften i allmänhet är ju inte farligt hög. Här i Västervik är det väldigt överkomligt. Men å
andra sidan så finns det bara "kontant-matade" automater. Du kan alltså inte betala med kort. Och
har man inga småpengar, ja då får man skita i att parkera eller så får man acceptera en lapp på rutan.
Sånt är grymt tråkigt.

1 874 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
LordLife skrev:
Ska det bli skatt på P-böter då också?
Eller ska dom höja priset då bara.
Vill inte åka kommunalt till stan, en massa jobbiga människor, bättre att sitta i sin bil och mysa.

"Nä, jag tänkte att åka in till stan och köpa en ny soffa. Jag tar bussen!"

Eller kanske inte... big_smile

627 Inlägg
30 januari 2009
Nä men för helvete.. nu får dom fan ge sig. Dom kan ju ha med i beräkningarna att dom gör allt för att ge böter dessutom. Hade dom haft lite moral i sig hade man ju säkert kunnat räkna bort både en och annan böter som dom skrivit ut.

Jag har boendeparkering i Gbg som kostar 450 kr/mån och varje tisdag har dom städdag, vilket jag säkert missat X antal ggr och fått böter för. Helt idiotiskt då dom sällan städar. E så jävla trött på att dom gör allt för att man ska pröjsa för parkering. Har sett ett flertal gånger där de sätter upp vägarbete över flera parkeringar istället för att slå upp tält på en lastzon eller liknande. Det är redan ont om parkeringar i storstäderna, dom är dyra som fan plus att man då ska få ännu högre böter? Fuck no... å enligt teoriboken när man tar körkort är P-lisor till för att "se till att det finns lediga parkeringar"...  mmm säkert.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

654 Inlägg
30 januari 2009
Hexenhammer skrev:
Fast det blir väl lite krångel för mig, om jag ska på tjänsteresa till Stockholm, har bestämda tider till
bestämda platser. Det skulle bli väldigt krångligt om jag skulle behöva ta tåg till Linköping, byta idär
till tåg till Stockholm. Och där ifrån sedan ta nån lokal-buss till stället där jag ska vara. För att sedan
ta det tillbaka, och sedan åka tåg hem. I synnerhet när man oftast inte vet hur länge man blir borta.
Det blir lite problem med bokning och sådär.

Parkeringsavgiften i allmänhet är ju inte farligt hög. Här i Västervik är det väldigt överkomligt. Men å
andra sidan så finns det bara "kontant-matade" automater. Du kan alltså inte betala med kort. Och
har man inga småpengar, ja då får man skita i att parkera eller så får man acceptera en lapp på rutan.
Sånt är grymt tråkigt.

Om du inte utnyttjar s.k. infartsparkeringar. Ofta billiga eller helt gratis i anslutning till tåg eller pendelstation i utkanten av staden. Jag är helt övertygad om att inte trafikingenjörerna i Stockholm sätter höga parkeringsavgifter bara för att jävlas, de vill ju ha bort trafik från innerstan för att höja luftkvalitén och öka framkomligheten för GC- och kollektivtrafik.

Dock är det ju lite tråkigt när man gillar att köra bil, men om alla gjorde som de ville skulle det råda anarki i detta landet... cool

Sök