Orimlig väntetid på böter.

_IsakssoN_
30 januari 2009 · 310 Inlägg

Var inblandad i en trafikolycka för exakt 4 månader och 2 veckor sen, Polisen ringer mig 5 dagar efter olyckan och säger att dom ska skicka en bot på 2000:- för att jag var den som orsakade (Och jag vill INTE ha några idiotiska kommentarer över det)
Polisen sa att boten kommer på fredag (dom ringde på en onsdag)
Tiden gick och ingen bot dök upp, förän IDAG... 4mån & 2v..
Är detta normal väntetid eller ?

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Rspeter Audi A5 quattro driver.
30 januari 2009 · 2 203 Inlägg

Spelar det någon roll? Nu har du ju fått boten och det är ju bara o betala den.

_IsakssoN_
30 januari 2009 · 310 Inlägg

Självklart ska den betalas, men jag anser att de har tagit åt helvete för lång tid..
Någon mer som varit med om liknande ?

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Krink
31 januari 2009 · 260 Inlägg

Jag vet när man åkte fast med moppen så tog det år och dar innan bötern kom hem, men istället efter 4månader så kommre det hem, "fallet nerlagt" nån som känner igen de?^^

Dodge Ram 2500 "Cummins" (2004)
Muttley
31 januari 2009 ·

De kanske har haft mycket och göra. Bättre de kommer sent ju så hinner man spara ihop lite pengar till det.

_IsakssoN_
31 januari 2009 · 310 Inlägg

tkd_rille skrev:
De kanske har haft mycket och göra. Bättre de kommer sent ju så hinner man spara ihop lite pengar till det.

Jo visst är de bra att dom kommer sent, men de roliga med de hela var att polisen som kom till platsen sa att han tvivlar på att de skulle komma en bot och om de skulle komma en så var de på max 500... Sen ska dom väl ändå inte säga att "boten kommer på fredag" Visst, den kom en fredag.. 4 månader och 2 veckor sen

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
TeedasT 100% ninja
31 januari 2009 · 342 Inlägg

Det tog 7 månader för mig att få mina böter. att du får dem efter så kort tid får du se som bra tongue

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
_IsakssoN_
31 januari 2009 · 310 Inlägg

Tråden kan låsas och tas bort av moderator.

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Tubbex
31 januari 2009 · 1 517 Inlägg

imn kompis fick vänta 3till 4 månader

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
RobinBjolin
31 januari 2009 · 356 Inlägg

Jag skulle inte klaga om de tog lite längre tid än sagt.
Sen 2000 spänn är väl inte så mycket.. till o med jag som är arbetslös kan ju slänga upp de om nå skulle hända.. så inte ska du klaga på långa väntetider tycker ja.

Martin 9-3 Fisketokig
31 januari 2009 · 2 997 Inlägg

Du har rätt, det är  för lång tid. De skulle självklart ha tagit ut ränta på de 2000:- du fick behålla för länge.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
XakT
31 januari 2009 · 28 Inlägg

jag har fått vänta i ett år nu...

Emilius Avstängd
31 januari 2009 · 1 714 Inlägg

jag fick vänta 10 månader på att få lämpet indraget 6 månader.
hade jag fått den domen direkt hade jag kunnat tagit det men nu tog de så lång tid så det börja gälla strax innan jag skulle ta körkort. kul för nåt man gjort när man va 16.

_IsakssoN_
1 februari 2009 · 310 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Du har rätt, det är  för lång tid. De skulle självklart ha tagit ut ränta på de 2000:- du fick behålla för länge.

Är du läskunnig eller helt enkelt dum i huvudet ?
De står längst upp att jag inte vill ha några idiotiska kommentarer....

Lås tråden tack

Senast redigerat av _IsakssoN_ (1 februari 2009)

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Germax
1 februari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag har en nekad "störande och onödig körning" som jag blev anmäld för våren 2007 som jag ännu inte fått svar från tongue

Så de tar tid för dom, dom ska ju hinna med alla fikaraster och seminarier mellan alla rapporter.

xlm 100% Skåning
5 februari 2009 · 357 Inlägg

Tog 6 månader för en på jobbet och få boten för fortkörning, åkte fast i fartkamera.

Opelmadness German cars, quality and beyond
5 februari 2009 · 8 197 Inlägg

Inte SÅ länge, men mer eller mindre fem veckor tog det innan boten för fartkameran kom... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
alain www.bimmerpower.org
5 februari 2009 · 3 995 Inlägg

Det tar alltid mindre eller mer tid för böter kommer hem, det verkar som att 4 månader är ganska rimligt tid.
Du sa att du var den som orsakade olyckan, hur gick det med ditt körkort? eller är det bara böter?
Isf kan du kanske kan vara glad att det blev bara böter.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Krakke
5 februari 2009 · 30 Inlägg

Emilius skrev:
jag fick vänta 10 månader på att få lämpet indraget 6 månader.
hade jag fått den domen direkt hade jag kunnat tagit det men nu tog de så lång tid så det börja gälla strax innan jag skulle ta körkort. kul för nåt man gjort när man va 16.

lämpet hade ju fortfarande varit indraget tills du var 18 och ½ år(känns som att man är på dagis igen), eller iallafall fått vänta med att ta körkortet tills du var 18 och ½ år.

_IsakssoN_
6 februari 2009 · 310 Inlägg

alain skrev:
Det tar alltid mindre eller mer tid för böter kommer hem, det verkar som att 4 månader är ganska rimligt tid.
Du sa att du var den som orsakade olyckan, hur gick det med ditt körkort? eller är det bara böter?
Isf kan du kanske kan vara glad att det blev bara böter.

Blev inget på kortet.. polisen hade full förståelse för det som hände..

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang