Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Izual
22 juli 2009 · 4 571 Inlägg

Allt jag köpt på biltema har fungerat fint, köpte en stor verktygssats och inget har gått sönder ändå har jag använt den i ca 2 år på diverse saker, och om nått skulle gå sönder är det bara att få en ny nämligen 10 års garanti.

angr1ff SlaktareN
22 juli 2009 · 51 Inlägg

fulle skrev:
Köpte nya bromsbelägg och nya skivor till min 850.
1 vecka efter köp började dom skrika varje gång man bromsade.
hehe.. Vilket crap.

du vet väl att man "ska köra" in nya skivor med belägg..

EmlanGbg
23 juli 2009 · 168 Inlägg

FreddeK skrev:
Hej jag gör denna tråden så alla kan disskutera biltemas produkter här än att starta nya trådar om saker är bra eller dåliga.

Så var fria att fråga, disskutera biltemas produkter här oavsett vad det är för något! Men inge larv i tråden!

Jag undviker Biltema. Inte värt det....bryr mig om min bil å lägger hellre ut en hundring extra å får vettiga prudukter/delar. End of story... de gånger jag vänt mig till biltema har det alltid gått åt samma håll....åt skogen big_smile

Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
BMW 118D (2016)
Ckosworth Mr
23 juli 2009 · 607 Inlägg

fulle skrev:
Köpte nya bromsbelägg och nya skivor till min 850.
1 vecka efter köp började dom skrika varje gång man bromsade.
hehe.. Vilket crap.

Det är beläggen som gör det där skrikande ljudet, belägg köper jag på Biltema bara i nödfall.

Men så vart ju fallet senast så klart roll då det var slut på dom andra återförsäljarna och mina var tvärslut, dessa började gnissla som fan bara efter ett litet tag, inte första gången jag är med om gnisslande bromsar med biltema belägg, tyvärr. 

Så som sagt biltemas belägg undviker jag helst, men annars tycker jag att dom har rätt mycket "bra att ha grejer" där smile

Senast redigerat av Ckosworth (23 juli 2009)

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
EmlanGbg
23 juli 2009 · 168 Inlägg

Ckosworth skrev:

fulle skrev:
Köpte nya bromsbelägg och nya skivor till min 850.
1 vecka efter köp började dom skrika varje gång man bromsade.
hehe.. Vilket crap.

Det är beläggen som gör det där skrikande ljudet, belägg köper jag på Biltema bara i nödfall.

Men så vart ju fallet senast så klart roll då det var slut på dom andra återförsäljarna och mina var tvärslut, dessa började gnissla som fan bara efter ett litet tag, inte första gången jag är med om gnisslande bromsar med biltema belägg, tyvärr. 

Så som sagt biltemas belägg undviker jag helst, men annars tycker jag att dom har rätt mycket "bra att ha grejer" där smile

Köpte skivor och belägg. sämre bromsförmåga och bromsarna skrek.

Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
BMW 118D (2016)
Ckosworth Mr
23 juli 2009 · 607 Inlägg

EmlanGbg skrev:

Ckosworth skrev:

fulle skrev:
Köpte nya bromsbelägg och nya skivor till min 850.
1 vecka efter köp började dom skrika varje gång man bromsade.
hehe.. Vilket crap.

Det är beläggen som gör det där skrikande ljudet, belägg köper jag på Biltema bara i nödfall.

Men så vart ju fallet senast så klart roll då det var slut på dom andra återförsäljarna och mina var tvärslut, dessa började gnissla som fan bara efter ett litet tag, inte första gången jag är med om gnisslande bromsar med biltema belägg, tyvärr. 

Så som sagt biltemas belägg undviker jag helst, men annars tycker jag att dom har rätt mycket "bra att ha grejer" där smile

Köpte skivor och belägg. sämre bromsförmåga och bromsarna skrek.

Brukar oftast vara så tyvärr sad

När det gäller "säkerhetsdelar"(t ex bromsar) överhuvudtaget så väljer jag alltid original grejer eller likvärdiga och biltema hör inte till någon av kategorierna.

Som sagt endast i nödfall man handlar dessa grejer där

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
EmlanGbg
23 juli 2009 · 168 Inlägg

Ckosworth skrev:

EmlanGbg skrev:

Ckosworth skrev:

Det är beläggen som gör det där skrikande ljudet, belägg köper jag på Biltema bara i nödfall.

Men så vart ju fallet senast så klart roll då det var slut på dom andra återförsäljarna och mina var tvärslut, dessa började gnissla som fan bara efter ett litet tag, inte första gången jag är med om gnisslande bromsar med biltema belägg, tyvärr. 

Så som sagt biltemas belägg undviker jag helst, men annars tycker jag att dom har rätt mycket "bra att ha grejer" där smile

Köpte skivor och belägg. sämre bromsförmåga och bromsarna skrek.

Brukar oftast vara så tyvärr sad

När det gäller "säkerhetsdelar"(t ex bromsar) överhuvudtaget så väljer jag alltid original grejer eller likvärdiga och biltema hör inte till någon av kategorierna.

Som sagt endast i nödfall man handlar dessa grejer där

Allså...vafan. Just detta med biltema är ju rätt disktuterbart... Varför ens chansa om man håller sin bil kärsmile? kan förstå om man slänger på det på bilen om den skall säljas eller så..men inte annars:P

Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
BMW 118D (2016)
Ckosworth Mr
23 juli 2009 · 607 Inlägg

EmlanGbg skrev:

Ckosworth skrev:

EmlanGbg skrev:

Köpte skivor och belägg. sämre bromsförmåga och bromsarna skrek.

Brukar oftast vara så tyvärr sad

När det gäller "säkerhetsdelar"(t ex bromsar) överhuvudtaget så väljer jag alltid original grejer eller likvärdiga och biltema hör inte till någon av kategorierna.

Som sagt endast i nödfall man handlar dessa grejer där

Allså...vafan. Just detta med biltema är ju rätt disktuterbart... Varför ens chansa om man håller sin bil kärsmile? kan förstå om man slänger på det på bilen om den skall säljas eller så..men inte annars:P

Har jag sågt något annat?

Man sätter nog hellre på biltema ett par dagar än låter dåliga belägg förstöra skivorna!
Biltemas belägg är nog bättre än några som är helt slut

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
EmlanGbg
23 juli 2009 · 168 Inlägg

Ckosworth skrev:

EmlanGbg skrev:

Ckosworth skrev:
Brukar oftast vara så tyvärr sad

När det gäller "säkerhetsdelar"(t ex bromsar) överhuvudtaget så väljer jag alltid original grejer eller likvärdiga och biltema hör inte till någon av kategorierna.

Som sagt endast i nödfall man handlar dessa grejer där

Allså...vafan. Just detta med biltema är ju rätt disktuterbart... Varför ens chansa om man håller sin bil kärsmile? kan förstå om man slänger på det på bilen om den skall säljas eller så..men inte annars:P

Har jag sågt något annat?

Man sätter nog hellre på biltema ett par dagar än låter dåliga belägg förstöra skivorna!
Biltemas belägg är nog bättre än några som är helt slut

Nu var ju inte detta riktat just emot dig...utan allmänt. varför inte köpa riktiga belägg direkt?:S slipper du massa extra jobb å köpa piss belägg från biltema..

Senast redigerat av EmlanGbg (23 juli 2009)

Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
BMW 118D (2016)
D_Carlsson Bonntrimmare
23 juli 2009 · 620 Inlägg

deras batteridrivna sladdlampa med led dioder är GRYM

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
engolf
23 juli 2009 · 3 235 Inlägg

Färgsprutan därifrån för 300 kr visade sig vara mycket bättre än mekonomens "proff"spruta.
Den droppade färg från munstycket, fördelade ojämnt, var  alltså omöjlig att lackamed. Drog till mekonomen och bytte, men kort efter var det samma problem med den nya.
Testade den från biltema, och det var helt annan sak, och aldrig har jag haft problem med den heller.

vofloo
23 juli 2009 · 739 Inlägg

men kan köpa biltemas belägg till en bil som men inte vill lägga ut så mycket på pungt slut. sen kör man inte in bromsarna efteråt får man skylla sig själv om man f skrikande belägg.

mvh

EmlanGbg
23 juli 2009 · 168 Inlägg

vofloo skrev:
men kan köpa biltemas belägg till en bil som men inte vill lägga ut så mycket på pungt slut. sen kör man inte in bromsarna efteråt får man skylla sig själv om man f skrikande belägg.

mvh

Iam out. Biltema<3

Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
BMW 118D (2016)
snapshot
23 juli 2009 · 908 Inlägg

tycker 'pilot knapparna' är lite väl dyra för en knapp, men man vill ju ändå ha dem roll

Soderqvist
23 juli 2009 · 660 Inlägg

vofloo skrev:
men kan köpa biltemas belägg till en bil som men inte vill lägga ut så mycket på pungt slut. sen kör man inte in bromsarna efteråt får man skylla sig själv om man f skrikande belägg.

mvh

Köra in bromsarna? Nytt för mig.. förklara närmare tack smile

Köpt kompletta bromsar där nu till 3 olika bilar och det var inte någon av dom som börja gnissla.. Dock slets beläggen tokfort!

kompletta bromsar = Bromsok skivor med belägg samt skrikdämpningsplattor

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
325i
25 juli 2009 · 141 Inlägg

Håller med D_Carlsson om lampan, den e bra!
Köpte en sån stor blå verktygslåda där för några år sen, å alla utom en lednyckel har gått pajj... även hylsor har gått åt helvete å båda spärrskaften.. men den nya lådan ja fick i julklapp (största modellen i år) har hittills varit jättebra! allt känns bättre å mer genomarbetat i denna lådan! köper alltid Biltemas Megablue lampor till mina bilar å tycker de ger ett fräschare ljus.. biltema e bra till mycke :-)

MVH/Jonis

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!
BMW E30 "Touring 318is" (1991)
BMW E30 "V8 Drifting" (1988)
Citroën Jumpy "Servicecar" (2004)
Grabber Dagdrömmare
25 juli 2009 · 2 836 Inlägg

Verktyg kan vara bra - har en o annan hylsa o annat o det håller. Än så länge...
På BMWn finns det ett o annat Biltema del så som luft o olje filter o troligen oljor men jag retar mig mest på texten.
Dessutom är bromsar Biltema o dom åker till tippen i höst för bilen rullat max 100mil på 2 veckor(2 helger) o fälgar fram är redan svarta! yikes

Verktyg går bra men slit delar tror jag inte på... http://autopower.se/galleriet/bloggbild … 6_s640.jpg

Senast redigerat av Grabber (25 juli 2009)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
sirmiro Double-Unicorn Rider
26 juli 2009 · 2 486 Inlägg

Soderqvist skrev:

vofloo skrev:
men kan köpa biltemas belägg till en bil som men inte vill lägga ut så mycket på pungt slut. sen kör man inte in bromsarna efteråt får man skylla sig själv om man f skrikande belägg.

mvh

Köra in bromsarna? Nytt för mig.. förklara närmare tack smile

Köpt kompletta bromsar där nu till 3 olika bilar och det var inte någon av dom som börja gnissla.. Dock slets beläggen tokfort!

kompletta bromsar = Bromsok skivor med belägg samt skrikdämpningsplattor

//Soderqvist

Köra in bromsarna - montera, bromsa så de blir riktigt varma, låt svalna helt.
Då härdas beläggen och håller längre.




Generellt tycker jag att sakerna är riktigt bra på biltema numera.
Visst får man det man det man betalar för, men så är det alltid. big_smile

kalle_kalle
26 juli 2009 · 2 914 Inlägg

biltemas tändkablar,
vilket jävla skämt. visst dom går skitbra att köra med men dom håller inte att byta.
sliter loss "kabelskon" från kabeln.

sen deras tändstift. enquem (ursäkta stavningen, har inte tänkt kolla den), det är rent skämt det med. jag gämförde med dom mot ngks stift på en volvo 245, gick bra mkt bättre och 0.1L billigare med ngk.

hoppas att deras c:lås+larm funkar nudå. smile
funkar inte det ska jag hålla mig så långt ifrån biltema som möjligt tongue kanske går köpa där så man kommer sig till närmaste volvo orginal åf tongue

henke_92 TBM NINJA
26 juli 2009 · 917 Inlägg

tjena, vågar man lita på biltemas turbo ti diverse bilar? hör att kullagerna överhetar och smäller snabbt??

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
Volvo 740 GL Turbo "BrehängsTurbon" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang