1178
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

5 198 Inlägg
26 augusti 2009
Nu har dom börjat med hundprylar oxå.... bara mjölk som fattas så är det komplett sortiment för en diversebutik

2 079 Inlägg
26 augusti 2009
HyperSonica skrev:
Mackanol skrev:
HyperSonica skrev:

Nej.. ajg jobbar inte där... Men tycker det är irreterande när folk klankar ner på dem... De säljer en sjuhelvetes massa bra saker oxå... Men endel ör ju så trögsynta så de inte fattar de..

Vilka saker är bra? yikes

Svitchar, Extraljus, Turboaggregat, packningssatser, sprayfärg, spackel, Hylsor, Nycklar, spärrnycklar, avgasystem, dvd-skivor, Hörlurar, batterier, spraylim, tätmassa, avgasbandage, ficklampor, vindrutetorkare, oljefilter, trädgårdsredskap.. Ska jag fortsätta?

Behövs inte, har inte hittat något biltema häromkring ännu, trots att jag letat

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

14 Inlägg
26 augusti 2009
HyperSonica skrev:
Svitchar, Extraljus, Turboaggregat, packningssatser, sprayfärg, spackel, Hylsor, Nycklar, spärrnycklar, avgasystem, dvd-skivor, Hörlurar, batterier, spraylim, tätmassa, avgasbandage, ficklampor, vindrutetorkare, oljefilter, trädgårdsredskap.. Ska jag fortsätta?

Har du provat deras turbo det har jag mitt ex sög svåt att få tät vid olje röret samt att laddtrycket variera. Men jag kan ju fått ett måndags ex. Se tycker jag att deras torkarblad e billiga men man får byta lite oftare men man känar på det i alla fall.. smile neutral

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
26 augusti 2009
Mackanol skrev:
HyperSonica skrev:
Mackanol skrev:

Vilka saker är bra? yikes

Behövs inte, har inte hittat något biltema häromkring ännu, trots att jag letat

Okej.. Halmstad.. Ligger nästan vid andersberg.. bara över motorvägen wink

Sump Runk Rätt O Slätt!

Hornet85
26 augusti 2009
Trådstartare
fins biltema i andra länder?

Den här dragsten körde på Race Wars
https://www1.garaget.org/gallery/archive/122266/748993_mhfslg.jpg

473 Inlägg
26 augusti 2009
handlar en hel del delar från Biltema och jag har ännu inte vart missnöjd . det enda som inte har varit riktigt lika bra är deras bromsbelägg de slits fortare men å andra sidan mkt billigare där kan man nog säga att man får vad man betalar för . men kamremmar, vattenpumpar stötdämpare, filter,tänddelar  m.m. har funkat klockrent. synd bara att de inte har till alla senaste bilmodellerna . ofta som de inte har delar till nyare bilar ....

442 Inlägg
1 september 2009
s-o skrev:
HyperSonica skrev:

Har du provat deras turbo det har jag mitt ex sög svåt att få tät vid olje röret samt att laddtrycket variera. Men jag kan ju fått ett måndags ex. Se tycker jag att deras torkarblad e billiga men man får byta lite oftare men man känar på det i alla fall.. smile neutral

Du vet att de säljer samma kinaturbos som de övriga turbofirmorna gör?

453 Inlägg
1 september 2009
alla klagar på biltema visst deras spray färg är ju så jävla dålig!!!

Men typ bromsskivor och sådana saker det är biligt för att biltema köper in grejerna i så stora mängder då får dom det billigare och kan sälja det billigare och gå med +

Sen ett par märkes skivor i en annan butik kostar 10 gånger mer är för att dom kanske köper in 1 kartong medans biltema köper 5 kontainrar.

Visst att brembo skivor är ju kanske bättre än biltemas, men hoppas ni fattar vad jag menar.

Min mamma jobbar på biltemas lager i halmstad i hamnen, så inget mytteri wink

787 Inlägg
1 september 2009
Biltemas bromskivor och belägg suger hur möe som helst..

Visst, hälften så billigt. Men håller hälften så länge!

Men men mycket har dom som är bra..

442 Inlägg
1 september 2009
AlvereZ skrev:

Delar inte den uppfattningen med dig.

Jag åkte 3800 mil med Biltema-bromsar samt belägg innan det var dags att byta belägg.

Skivorna var fortfarande väldigt fina och beläggen var fortfarande acceptabla men hade passerat minimum för slitagevärde.

Då kördes bilen väldigt aktivt hela perioden.

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
1 september 2009
AlvereZ skrev:

Håller helt med! köpte belägg och skivor runt om en gång, aldrig mer! EN ned bromsning från 160-70 så blev skivorna vinna och mjuka som papper tallrikar! Prövade även ETT varv på mantorp park i somras och beläggen blev förstörda! Plus att jag kunde äta broms dam till lunch varje dag om ja ville, så mycket dammade dom!

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
1 september 2009
marwin_of_sweden skrev:
AlvereZ skrev:

Håller helt med! köpte belägg och skivor runt om en gång, aldrig mer! EN ned bromsning från 160-70 så blev skivorna vinna och mjuka som papper tallrikar! Prövade även ETT varv på mantorp park i somras och beläggen blev förstörda! Plus att jag kunde äta broms dam till lunch varje dag om ja ville, så mycket dammade dom!

Du är ju korkad... klart som fan man itne kan anvädna sakerna till de som de är avsedda för ju... ETT varv på mantorp park... vad hade du väntat dej? Guld o gröna skogar?

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 024 Inlägg
1 september 2009
allt dom säljer är ren skit! förutom..... ajuste allt va skit!
Senast redigerat av Rand (1 september 2009)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
1 september 2009
Tröttman blir....

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 062 Inlägg
1 september 2009
Funderar på deras domkraft för 199kr...samma som jula säljer. Är det något att ha eller bara crap?

http://www.jula.se/e-Sales/esa/default. … 0EQ=601029

"You Go, we go!"

Hornet85
1 september 2009
Trådstartare
har dem och har använt den i runt 1år nu. och den funkar fortfarande helt felfritt smile

335 Inlägg
1 september 2009
marwin_of_sweden skrev:
AlvereZ skrev:

max hastighet ja sett i sverige är 120 för de första, aldrig tänkt på att biltema kanske inte är race stuffs? och sen kan ja nästan lova att vilja bromskivor blir skeva om du åker ut i 170 och börjar bromsa hårt direkt, bromskivor ska köras in...

Xenoholic
2 559 Inlägg
1 september 2009
TLO skrev:
Funderar på deras domkraft för 199kr...samma som jula säljer. Är det något att ha eller bara crap?

Dom små domkrafterna är alla "crap" tycker jag, ostadiga o opålitliga sad
Själv har jag deras lite större Art nr 15-827 kostar 789:-
Har haft den i snart 16 år och har använt i genomsnitt en gång varannan vecka, och nu som först börjar den strula. tongue

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

1 634 Inlägg
1 september 2009
TLO skrev:

Jag köpte en sån, fast på Jula. Den började läcka olja direkt när den var uppe i högsta läget. Inget snack när jag kom tillbaka, han var nog van. Så jag åkte hem och lagade min gamla istället.

Numera Saab 9-5 Aero -00

42 Inlägg
1 september 2009
Undrar om Biltemas sportluftfilter plus slut rör är bra eller skrot?

Sök