Night-Rider skrev:
yalouque skrev:
JapMax skrev:
Jag har en del av biltemas bästa verktyg, de kostar ju inget ändå i jämförelse och de funkar tycker jag?
Jag använder deras röda spärrskaft med täta steg, förutom att handtaget gled av som jag limmade fast så har den funkat felfritt i över 2 år.
Köper man deras budgetsortiment alá kromade skaft och genomskinliga plasthandtag får man skylla sig själv om skiten går sönder.
Det som inte håller och som jag hört fler säga är deras torxsats och kanske allmänt om deras bits. De håller helt enkelt inte för lite mos. Jag har drat av 2 bits o dom har jag ersatt med kamasa fasta 1/2 hylsor.
Köper massor slippapper, kapskivor, buntband, tejp, elkabelar, kabelskor mm, kemikalier. De är väl de jag frekvent handlar där och som uppfyller mina krav till 100%
Kan starkt rekomendera deras strumpor för 39kr/3st, skitbra resår och håller massa tvättar!Kan även rekomendera deras vinkelslip för 169kr, mkt ergonomisk och stark. Knappen till spindellåset ramla iofs av efter nått halvår av slit o släng men de kan jag ta med tanke på priset och att den funkar så bra i övrigt.
Tja, dom "stänker" å sen får man 4 olika kulörer av 4 burkar med samma nr.... skit.. men man får vad man betalar för..

Saker jag INTE köper på Biltema igen:
Hjulbult, drog av en ny med vanlig handkraft
Sprayfärg, ingen av dom, alla är skit.
Deras gröna batterier, skit helt enkelt

Många som klagar på deras färg, och jag kan bara hålla med! Men vad är det ni har problem med? Färgen i sig tycker jag funkar bra, men det stora felet är att burkarna spottar ur sig stora färgdroppar, och det blir INTE snyggt.
Spottande färg? använder du den rätt då?
Man kan få spott i färgen oavsett om det är en iwata färgspruta eller biltema sprayburk,
allt man behöver göra är att släppa av innan man passerat objektet man lackerar,
dvs. släppa avtryckaren på sprayburken eller på färgsprutan så trycket släpper och färgen spottas ut istället för finfördelas,
man ska alltid spraya förbi objektet och hålla fullt tryck tills man passerat och sprutar ut i tomma luften,
hoppas ni känner till detta. färgburkarna har fungerat bra för mig och jag utbildar mig till lackerare.
sen trivs färgen bäst i rätt värme och sprayburkar är gjorda i metall som blir kallt,
man ska alltså helst värma upp sprayburken innan lackering, inte i micron då utan under kranen med varmvatten funkar bra, inte kokande vatten i en kastrull heller, använd sunt förnuft.
Slippapper vill jag varna för inte för kvaliteten utan för folk kanske inte känner till kvalitetsmärkningen.
Är det ett slippapper med garanterat den kornstorleken som står på så står det P innan storleken,
alltså P180, P320 osv. Biltemas står det inte P på och mycket väl gör 400 papperna 180/240 repor också,
detta pga. sämre tillverkningsförhållanden där kornen hamnar blandade, t.ex. om man använder en tunna att blanda alla korn i istället för att blanda olika kornstorlekar i separata.