2125
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
5 december 2009
coyquattro skrev:
....På samma sätt med verktygen. De som har koll (många sitter på detta forum då vi är 100000 bilintresserade och landet har 9milj invånare) vet att ett spärrskaft inte håller för att sätta ett rör på 3meter och sen hoppa på det, på samma sätt som det inte håller att slå i spikar med...

Biltema spärrskaft tål ju nästan hur mycket stryk som helst nästa.
Köpte den stora lådan för ca 6 år sen, minsta spärren har fått smaka på halv metersrör för att kunna lossa svåråtkommliga skruvar.. funkar fortfarande klockrent.
Stora spärren används flitigt med 2 metersrör för att lossa riktigt besvärliga och hårt åtdragna bultar, även fått funka som slägga ibland;) ända som hänt med det är att det saknas lite bitar av plasten, men det beror ju på hårda slag, så det är ju inte så lustigt;)

Kan bara hålla med. vi har 3 sådana satser och inte dragit sönder någonting.
Jag har dock bara provat med 1.5meters rör på den stora. + slägga smile och den fungerar fortfarande

Även omvandlaren har jag kört med BAUTA mutterknack och den höll.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/

3 585 Inlägg
5 december 2009
NoBrake skrev:
Nån som vet om Biltemas Packningsklet Högtemperatur på tub är nått att använda ist för ventilskåpspackning?

fungerar nog. kör det till små saker och till diffen.
(den är röd va?)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/

177 Inlägg
6 december 2009
Biltemas hjulavdragare e kanon iaf, tål mycket stryk smile

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5

193 Inlägg
6 december 2009
biltemas kammremmar hur funka dom? vill ha nått som håller motor b20m20

739 Inlägg
7 december 2009
knoppen skrev:

köpte själv kamrem på biltema till min b20m20 men hann aldrig byte innan jag sålde den ;p tro dem funkar utan problem

5 111 Inlägg
7 december 2009
Biltemas ljuddämpningspapp = dåligt köp. Vet inte hur pappen i sig är, har inte fått tillfälle att testa för det värdelösa klistret sitter knappt fast...

362 Inlägg
7 december 2009
ToTTeN skrev:
NoBrake skrev:
Nån som vet om Biltemas Packningsklet Högtemperatur på tub är nått att använda ist för ventilskåpspackning?

fungerar nog. kör det till små saker och till diffen.
(den är röd va?)

Den körde jag till min kåpa på automatlådan och den fungerar kanon.

Yrkeschaufför
165 Inlägg
7 december 2009
Deras lödset för 89:- fungerar kanon! Ingick lödpenna litet ställ, tenn och tennsug och mina dioder lyser så jag är nöjd ;D

SKÅNING
1 215 Inlägg
7 december 2009
vofloo skrev:
knoppen skrev:

köpte själv kamrem på biltema till min b20m20 men hann aldrig byte innan jag sålde den ;p tro dem funkar utan problem

är goodyear som gör biltemas kamremmar är även deras märkning på dom.

så det är bara att avgöra själv vad man tycker om goodyear polaren har sån rem i sin vinterbil och den gar inte gott av än

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Rocknroller
296 Inlägg
7 december 2009
Deras verktyg e bra tycker jag typ spärrskaft och sånt där men köpte deras tändstift till min 740 och det gör jag inte om kan jag ju säga va rena skiten så ska ni köpa tändstift köp från brandt så ni får volvos tändstift istället

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

Smålänning
7 887 Inlägg
7 december 2009
JAg har just nu biltema bromsok fram på 740:in sen ett år tillbaka, och funkar utmärkt fortfaronde.

För två veckor sen satte jag dit biltemas hjullager, funkar också fortfaronde felfritt smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

12 Inlägg
7 december 2009
Någon som vet hur lambdasond från biltema är kvalitétsmässigt? just den jag behöver är till en volvo v70 2,4 1999. ??

Xenoholic
2 559 Inlägg
7 december 2009
jonnielahti skrev:
glasfiberspacklet och grundfärgen är bra big_smile
likaså sprutlimmet och koppligsplintar till stereo, även multiribbremmarna e bra.
dock är deras bättringsfärg och klarlack inget att hänga i julgranen tongue

Kan tyvärr inte hålla med dig där ang limmet.
Använde det till att limma mitt konstskinn på a-stolparna och det blir till att göra om nu i vinter sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Fotograf
1 319 Inlägg
7 december 2009
köpt krängnings stag på biltema till min bil jag.. funkar kanon. även besiktnings gubben har sagt att biltemas stag är bättre än Volvo original.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

1 436 Inlägg
7 december 2009
kinnander skrev:
Någon som vet hur lambdasond från biltema är kvalitétsmässigt? just den jag behöver är till en volvo v70 2,4 1999. ??

Vet att de inte rekommenderas till Saabs motorer i alla fall, om det beror på att saab är känsliga eller att biltema är dåliga vet jag tyvärr inte.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

\m/(><)\m/
742 Inlägg
8 december 2009
Biltemas mini ledblinkers för mc är inge vidare iaf. Köpte såna till quaden och efter första repan på ca 2mil så märkte jag att ena glaset med innehåll inte finns kvar, bara aluhöljet och sladdarna (allt sitter ihoplimmat eller skall göra ska man väl, säga). Men det värsta av allt är att dom vägra ta tillbaka skiten och menar bara på att jag har haft sönder den.. Är ju inte första gången man köper något därifrån som inte funkar. Så jag står fast vid vad jag alltid tyckt om biltema att så gott som allt dom säljer är rent ut sagt riktigt jävla skit!!!! ALDRIG MER BILTEMA!

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
MIN son har ett gossedjur ifrån biltema som han totalt älskar!!! super utan den så somnar han inte big_smile biltema är topppeeenn!!! ps har någon ett extra djur så köper jag det gärna big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/88079/815922_c08b18.jpg
har någon ett sådant gossedjur över så köper jag gärna det big_smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
9 december 2009
H3 100 wattarna är inget att hänga i granen, dom bränner av långt ner nära sockeln, inte på de vanliga stället. Och dom bränner ofta, bytte två/vecka under en månad. (fick ju använda upp alla lampor jag köpt på mig tongue ) Har en polare som stoppade i H4 gold i sin men dom höll bara nån vecka.

Bromsbeläggen har jag bara hört negativa saker om, men skivorna är bra. Vet folk som åker bana, brutalt, med deras skivor och dom håller. Brorsan har biltemas sportskivor på sin v40 och dom får betyg godkänt dom med.

Spackel och färg har jag bara bra erfarenheter av.

Verktyg har jag inte haft några som helst problem med, varken spärrskaft, hylsor eller ringnycklar.

Stoppade en biltema-kylare i min gamla trollhätteraket och de va finfin passform.

Rostätaren (den lilla burken) är inget att ödsla pengar på, men dock den större burken är en helt annan produkt och skall tydligen funka bättre. Skall själv inhandla sån nästa gång jag är där smile

De va väl allt jag kommer på nu smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
9 december 2009
MantaRobin skrev:
H3 100 wattarna är inget att hänga i granen, dom bränner av långt ner nära sockeln, inte på de vanliga stället. Och dom bränner ofta, bytte två/vecka under en månad. (fick ju använda upp alla lampor jag köpt på mig tongue ) Har en polare som stoppade i H4 gold i sin men dom höll bara nån vecka.

Bromsbeläggen har jag bara hört negativa saker om, men skivorna är bra. Vet folk som åker bana, brutalt, med deras skivor och dom håller. Brorsan har biltemas sportskivor på sin v40 och dom får betyg godkänt dom med.

Spackel och färg har jag bara bra erfarenheter av.

Verktyg har jag inte haft några som helst problem med, varken spärrskaft, hylsor eller ringnycklar.

Stoppade en biltema-kylare i min gamla trollhätteraket och de va finfin passform.

Rostätaren (den lilla burken) är inget att ödsla pengar på, men dock den större burken är en helt annan produkt och skall tydligen funka bättre. Skall själv inhandla sån nästa gång jag är där smile

De va väl allt jag kommer på nu smile

H3 100W var fungerande sist jag kollade efter 3-4år eller mer. Detta i minilamphus och väldigt vibrerande fastsättning. Första året nyttjades de väldigt mycket sen blev det mycket stadstrafik så mer korta intervaller. Har gått många mil på "tvättbrädor" men håller som sagt. 4st dessutom (har 55w i mitten då glaset är trasigt och plastfolie har en tendens att smälta) men då har jag haft tur. smile Tror inte jag lyckats få en enda dålig lampa från biltema när jag tänker efter. Varför har inte de lotter? tongue

18 Inlägg
9 december 2009
Köper som många andra en hel del från biltema. Har dock börjat sålla lite i sakerna jag köper därifrån.
T.ex. deras spackel o glasfiberspackel funkar kalas.

Har kört med biltemas bromsklossar på brukisen som går runt 9-10 mil om dan, året runt.
Bytar klossar fruktansvärt ofta, så nu går jag över till mekonomens grejer ist.
Kör dock med oljefilter, drivremmar(inte kamrem), extraljus, vindrutetorkare och relä därifrån.

Men som någon annan skrev tidigare i tråden att de är suveräna vad det gäller sortiment.
T.ex basic slangklämmor, gummipackningar, koppartätningar och sånt, lågt pris o bra kvalité.

På quadden kör jag med deras diodblinkers och kedja som har hållt än sålänge.
Faktiskt bättre kvalité på dessa då ja köpt mer eller mindre exakt likadana grejer från fina märken.

Nöjd med biltema, man måste bara välja vilka saker man köper!

Sök