2391
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 321 Inlägg
18 april 2010
andreas_gbg_ skrev:
Någon som köpt biltemas kamremskit till volvo? Skit att man inte kan söka specifikt i denna tråden sad

GOODYEAR tillverkar Biltemas kammremmar, så jag tror inte det är någon skit iaf, då skulle nog inte en biltema få Sälja remmarna över huvudtaget..

enda skillnaden på remmarna är nog namnet/priset. "VOLVO" eller "BILTEMA"
Senast redigerat av Volvofarfar (18 april 2010)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

473 Inlägg
28 april 2010
har bytt ett par remmar , som jag har köpt på biltema och det har inte varit några med problem . den jag har på skodan har nu gått 7000 mil  No problem

908 Inlägg
28 april 2010
hur funkar deras spindelleder?

16 197 Inlägg
28 april 2010
davidklang skrev:

mina har "rullat" snart 2500 mil å funkar hur bra som helst.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

908 Inlägg
28 april 2010
evilaudio skrev:
davidklang skrev:

mina har "rullat" snart 2500 mil å funkar hur bra som helst.

oki ska köpa nya imorfon för dem klagade på dem på besiktningen

473 Inlägg
29 april 2010
Biltema Har garanti på sina delar som alla andra bildelssäljare  frågan är bara om de står för kostnad att byta delen vilket de förmodlingen inte gör.
När du handlar av dem kan ni ju ställa frågan
går säkert att utläsa på deras hemsida också

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 april 2010
falmo skrev:
Biltema Har garanti på sina delar som alla andra bildelssäljare  frågan är bara om de står för kostnad att byta delen vilket de förmodlingen inte gör.
När du handlar av dem kan ni ju ställa frågan
går säkert att utläsa på deras hemsida också

Naturligtvis står de inte för arbetskostnad o liknande, det gör ingen bildelssäljare mig veteligen hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

2 600 Inlägg
3 maj 2010
har inte läst allt så ber om ursäkt. men har en fråga hur bra är biltemas turbos ? menar 3999kr för turbo låter ju lagom pris men hur bra är dom?

gör som jag kör gubba racer=)

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
3 maj 2010
klimpan skrev:
har inte läst allt så ber om ursäkt. men har en fråga hur bra är biltemas turbos ? menar 3999kr för turbo låter ju lagom pris men hur bra är dom?

har ställt samma fråga och enligt den killen så funkade den kanon bra.
Är lite inne på att köpa en sån jag med och sätta på mitt hemma bygge

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

142 Inlägg
3 maj 2010
Köpte hylsor i en låda med 3st med dom 3storlekarna man oftast behöver vid hjulbyte, med skyddshölje över. Den brast och repade min sprillans nya fälg lite.. måttligt förbannad..! men men..

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"

Saabmeck
233 Inlägg
3 maj 2010
Tjuren skrev:
Köpte hylsor i en låda med 3st med dom 3storlekarna man oftast behöver vid hjulbyte, med skyddshölje över. Den brast och repade min sprillans nya fälg lite.. måttligt förbannad..! men men..

Va konstigt! yikes Jag köpte en likadan sats för ett halvår sedan och har använt dem vid en massa hjulbyten nu i övergången vinter-vår och har säkert använt dem till 100 fälgar och de är hela ännu, jag tycker de är skitbra tongue Du kanske fick ett måndagsexemplar? neutral

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

1 749 Inlägg
3 maj 2010
Kribban92 skrev:
Tjuren skrev:

Va konstigt! yikes Jag köpte en likadan sats för ett halvår sedan och har använt dem vid en massa hjulbyten nu i övergången vinter-vår och har säkert använt dem till 100 fälgar och de är hela ännu, jag tycker de är skitbra tongue Du kanske fick ett måndagsexemplar? neutral

Använde ni mutterknackare eller dragskaft?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

2 600 Inlägg
3 maj 2010
BunnA skrev:
klimpan skrev:

verka ju bra smile lite skillnad på pris om man jämför med andra ställen tongue

gör som jag kör gubba racer=)

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
3 maj 2010
klimpan skrev:
BunnA skrev:
klimpan skrev:

verka ju bra smile lite skillnad på pris om man jämför med andra ställen tongue

ja jag tycker med det smile haha ja det är ju det tongue

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

945 Inlägg
4 maj 2010
Nu är det min tur!

Hur är oljan till servon? Tydligen ska den kunna användas till växellåda osv osv osv.
Men har någon erfarenhet av att använda den till servostyrningen? Den ska ner i min Passat är tanken.

Länk: http://biltema.se/Bilvard/Olja-och-Smor … ja-typ-G1/

Kostar runt en 50lapp. Lite bättre grejer hittar man på Mekonomen för 190:- cirka.

1 915 Inlägg
4 maj 2010
Den oljan verkar vara ny i sortimentet.
Har ej testat den, men deras Dexron III, har jag använt till servon i flera bilen. Alla har funkat bra.

http://biltema.se/Bilvard/Olja-och-Smor … exron-III/

Men i passat och andra VW, så ska det väl vara en grön specialolja till servon(?).
Kolla bilens instruktionsbok så du köper rätt olja, eller fråga VW återförsäljare/verkstad

* Alla VAG bilar tillverkade tom  Februari 1989 = Vanlig ATF olja i styrservot ( RÖD )
* Alla VAG bilar tillverkade from Mars 1989 = Vanlig LHM olja i styrservot ( GRÖN )

Bjare skrev:
Nu är det min tur!

Hur är oljan till servon? Tydligen ska den kunna användas till växellåda osv osv osv.
Men har någon erfarenhet av att använda den till servostyrningen? Den ska ner i min Passat är tanken.

Kostar runt en 50lapp. Lite bättre grejer hittar man på Mekonomen för 190:- cirka.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

945 Inlägg
4 maj 2010
hmm tack. smile ska givetvis kolla i boken. med min otur så blir det säkert mekonomen. roll

Louksor skrev:
Den oljan verkar vara ny i sortimentet.
Har ej testat den, men deras Dexron III, har jag använt till servon i flera bilen. Alla har funkat bra.

http://biltema.se/Bilvard/Olja-och-Smor … exron-III/

Men i passat och andra VW, så ska det väl vara en grön specialolja till servon(?).
Kolla bilens instruktionsbok så du köper rätt olja, eller fråga VW återförsäljare/verkstad

* Alla VAG bilar tillverkade tom  Februari 1989 = Vanlig ATF olja i styrservot ( RÖD )
* Alla VAG bilar tillverkade from Mars 1989 = Vanlig LHM olja i styrservot ( GRÖN )

Bjare skrev:
Nu är det min tur!

229 Inlägg
4 maj 2010
patrikke skrev:
Kribban92 skrev:
Tjuren skrev:

Har samma "kitt" har använt både knackare o skaft och släppt dem i marken o de har inte gått sönder.
Senast redigerat av Frallam (4 maj 2010)

Xenoholic
2 559 Inlägg
5 maj 2010
Frallam skrev:
patrikke skrev:
Kribban92 skrev:

Har samma "kitt" har använt både knackare o skaft och släppt dem i marken o de har inte gått sönder.

+ 1
Väl använda under flera år big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

168 Inlägg
5 maj 2010
Köpt massor av olika prylar på biltema, lågnivå kablar, voltmätare, rör osv osv...  är nöjd med sakerna då jag inte haft några problem alls.

Sök