2142
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

16 197 Inlägg
20 maj 2010
Arcangelus skrev:
Ska köpa gummibussningar för att höja upp mina stötdämpare något (provisorisk lösning tills jag köper coilovers) på min Supra, några tips om vilka man skall köpa och kvalitén? Ska till Biltema på Lördag nämligen... smile

coilovers köper man väl för att sänka bilen??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

<3 Japs
680 Inlägg
20 maj 2010
evilaudio skrev:
Arcangelus skrev:
Ska köpa gummibussningar för att höja upp mina stötdämpare något (provisorisk lösning tills jag köper coilovers) på min Supra, några tips om vilka man skall köpa och kvalitén? Ska till Biltema på Lördag nämligen... smile

coilovers köper man väl för att sänka bilen??

Jaja, men man kan la höja dem också? smile Dumt om ena bakdäcket tar i innerskärmen ibland (väldigt sällan dock), så behöver höja den ena ett par mm. Den är redan j*vligt låg där bak, inte mycket att spela på...

Men när coiloversen åker på, då ska den höjas något där bak och sänkas lite mer där fram smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Ung & dum
57 Inlägg
20 maj 2010
DanneJ skrev:
Har också liknande överdragsklädsel fast från Jula i golfen, den fyller sin funktion men kvaliten är sådär fast klädseln var väldigt lätt att tvätta när jag spillde ut en donkenmugg med Cola.

Okej, tack för din åsikt! smile
Senast redigerat av Simopparn (20 maj 2010)

Enda gången jag backar är när jag tar sats.

629 Inlägg
20 maj 2010
Läste att biltemas oljefilter gör så turbo bilar inte kmr upp i rätt oljetryck (tidigare i tråden) , detta fakta eller?
Ska nämligen kränga dit deras oljefilter på min 940 turbo imorgon....

Mröh

1 339 Inlägg
31 maj 2010
Elda skrev:
äsch, en gammal sopkontainer märker ingen skillnad om du trycker på skit eller bra skit wink

Det har du erfaranhet av? wink

Biltemas gräsklipparstift är vad jag tror för varma för många gräsklippare. På en ganska gammal Klippo så har dom haft en genomsnittlig gångtid på 2 timmar (har testat 3 st) innan klipparen har börjat gå ojämnt som tusan pga att stiftet är kasst.

Skitstift kanske, dom har inte funkat bra för mig iaf.

948 Inlägg
1 juni 2010
zlaban08 skrev:
Köpte deras laddtryckmätare, den analoga. Blir ett djävla rasslande så fört den laddar lite sad kanske ett måndags ex och allt sitter som det ska, d e som nålen sitter löst. djävligt irriterande....
Men men man får väl vad man betalar för, annars köper jag rätt mycket på biltema..

kan räcka med ett T kors med bakventil i vet att bsr hade problem eller rättare sagt jag hade samma problem med rassel från mätaren men fick ett t kors av bsr med en backventil i där själva nippeln med backventilen i ska gå till mätaren

smurfidunder
327 Inlägg
1 juni 2010
Rasslar gör dom för att det inte någon dämpning i dom. Ett mycket enkelt knep att dämpa är att strypa slangen en smula. Tänk omvänt mot slutsteg, klena kablar så dom inte orkar spela...

Exvis en skarv i något plaströr, elda lite på det så det nästan tätnar...

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk

OEM Rox
245 Inlägg
23 juni 2010
Jakoob skrev:
Är det någon på forumet som har domkraften som kostar 167kr (tror jag). Undrar om den
är bra?

Jag har den. Eller ja, hade. Provade ett par gånger men alla försök så gav den vika. Min personliga erfarenhet iaf.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.

Audi frälst
102 Inlägg
24 juni 2010
Nån som vet om denna poler maskin ä nått att ha eller är de ren skit ?

http://biltema.se/Verktyg/Elverktyg/Sli … 2-x-95-mm/

Four rings to rule ´em all
vorsprung durch technik

Allansson
24 juni 2010
Trådstartare
Monteringssatsen till handbromsbackarna till Saab 9-3 -00 passar inte. "Pinnarna" är ca 1 cm för korta.

4 005 Inlägg
24 juni 2010
ljungbacker skrev:
Nån som vet om denna poler maskin ä nått att ha eller är de ren skit ?

http://biltema.se/Verktyg/Elverktyg/Sli … 2-x-95-mm/

Läst tidigare i tråden?? Den är med typ 3-4 gånger...

Men iaf, ja den är jättebra, en hel del rekondfirmor använder faktiskt samma maskin.

Rostskadad
194 Inlägg
28 juni 2010
Tjenare alla

Bara undrar om nån här har handlat bromsbelägg fram till sin golf 2 gti eller golf 3 med 256mm ventilerad skiva?

Har letat som fan men hittar inte det rätta!! + att biltema har fel varor verkar som. Kollar man på artikelnummer 6598885 som är till Golf GTi  8.86-92 så är det helt fel belägg. Det verkar som att man får för 239mm skivor som ser ut såhär:

http://pici.se/pictures/pLnAhyFAp.png

det ska vara dessa:

http://pici.se/pictures/amKdjPgFk.png

för golf 3 har de 640828 som är ventilerade men för 239mm verkar som. Sen har de 65138 som de kallar för "girling". Det är rätt belägg fast de är för ej ventilerade skivor dvs för tjocka.

Är det sant att de inte har belägg för 256mm ventilerade skivor?

473 Inlägg
28 juni 2010
hej jag köpte belägg  till min polo de passade inte perfekt utan jag var tvungen att köra av dem med smärjel i ena kanten innan de passade de såg ut som artikelnummer 6598885

Bilmekaniker
805 Inlägg
28 juni 2010
ända jag hade kunnat tänka mig att köpa på biltema är typ lim, och glasfiber allt annat jag köpt har jag slängt likafort, värdelös kvalite på allt knäckt X antal verktyg.
Senast redigerat av AnesN (28 juni 2010)

2 337 Inlägg
28 juni 2010
Jag köpte Biltemas billigaste slagborrmaskin och deras 1000W grästrimmer för ett par veckor sedan. Klockrena grejer som funkar skitbra, speciellt borrmaskinen för det priset.

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
28 juni 2010
AnesN skrev:
ända jag hade kunnat tänka mig att köpa på biltema är typ lim, och glasfiber allt annat jag köpt har jag slängt likafort, värdelös kvalite på allt knäckt X antal verktyg.

Köp biltemas verktyg med 10 års garanti så kan jag lova dig att du kommer bli nöjd.

Allt för den där jävla hatten!

1 738 Inlägg
1 juli 2010
DarthNiN skrev:
Tjuren skrev:
Köpte hylsor i en låda med 3st med dom 3storlekarna man oftast behöver vid hjulbyte, med skyddshölje över. Den brast och repade min sprillans nya fälg lite.. måttligt förbannad..! men men..

Snälla, gör dig och oss andra en tjänst och åk tillbaka med skiten. Berätta vad som hänt och kräv dom på lite skadestånd också. Jag blir så less på att Biltema säljer sånt skit, och förmodligen aldrig får in några klagomål eftersom folk tänker: "nå, den var ju ändå så billig...".

I say: -Klaga på ALLT skit dom har oavsett hur billigt det är!

Ledsen att höra att dina fälgar blev repiga...

Ha det! smile

Köpte samma! men mitt problem var att skyddshöljet var för tjockt, spela ingen roll vilken storlek jag andvände mig av eller fälg de passa inte!

Fick skära bort plasten, så man kan säga att jag bara köpte hylsor o plasten var bara ivägen

Men som du säger: det var ju billigt så jag sket i o åka tillbaka smile
Senast redigerat av 940RDALLE (1 juli 2010)

1 738 Inlägg
1 juli 2010
biltemas dasslock är värdelösa, har haft sönder 2 st nu på 1 månad! Går ju fan inte öppna locket förens det är sönder!

629 Inlägg
2 juli 2010
Biltemas universal soppa filter, 2st som börjat läcka nu för mig...

För övrigt är biltemas prylar helt ok enligt mig, det största minuset är helt klart deras personal, totalt okunniga iallafall i örebro...

Mröh

4 571 Inlägg
2 juli 2010
Tias88 skrev:
Jakoob skrev:
Är det någon på forumet som har domkraften som kostar 167kr (tror jag). Undrar om den
är bra?

Jag har den. Eller ja, hade. Provade ett par gånger men alla försök så gav den vika. Min personliga erfarenhet iaf.

Vi köpte 3st av denna modellen till ett gemensamt garage och alla 3 var totalt sopslut efter bara 2 månader.

En av dem hade hela lyftplattan smällt av på och de andra 2 hade tappat trycket och sjönk av sig själva inom ett par sekunder.

Deras "Garagedomkraft, lågprofil, 2,5 ton" för 999:- fungerar däremot väldigt bra!

Sök