1754
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Volvo850-92
1 682 Inlägg
10 juli 2010
Är kardankrök, brömssköld fram H,V  bra kvalité på?

Performance meck
342 Inlägg
10 juli 2010
Volvo740-88 skrev:
Är kardankrök, brömssköld fram H,V  bra kvalité på?

avgasrörs delarna tycker jag är kanon mycket bra passform om man köper orginal grejer..

broms sköldarna är nästa lika bra/dåliga som dom från mekonomen rekomenderar ett tjokt lager man hammarlack på så håller dom bra mycket längre.

sådant jag avråder folk från att köpa är broms belägg fram för dom är kassa vist dom gör sitt jobb och bromsar bilen men dom gör det jävligt kasst helt livsfarligt om man kör dom varma glansiga så in i bomben

broms belägg bak funkar med biltemas justdäför att bilen har så lite broms kraft bak så det spelar nästan ingen roll

bromsskivor och sådana grejer är kanon inget fel på dom

hand broms backarna upplever även jag kassa iaf till 240/740/940/v70... tar bra en vecka eller 2 sen är det kasst igen.

även oljan funkar kanon om man har en lite medell bil en sprilans bil eller ny renoverade grejer kan det ju vara bra att ha vettig olja i men bilar som gått 15,000 pluss anser jag smörjs lika bra med biltema olja som vilken annan. filtrerna därimot håller jag mig borta ifrån....

verktygen är jag jävligt nöjd med även dom billigaste block nycklarna tycker dom funkar suveränt
aldrig haft sönder någon förstår inte heller hur folk lyckas

det sämsta med deras verktyg är spärrskaften dom upplever jag plastiga men håller det gör det tamigfan
Mvh viktor

Snäll pöjk
703 Inlägg
19 juli 2010
Hur är biltemas racekat.?

Ack vet jag förgasarmotorer!

739 Inlägg
19 juli 2010
mangedif skrev:

läste någon stanns att dem är bra har för mig någon skrev det i denna tråd innan

+ dom hade inte fått sälja dem om de inte va godkända rätta mig om jag har fel!

4 001 Inlägg
19 juli 2010
vofloo skrev:
mangedif skrev:

läste någon stanns att dem är bra har för mig någon skrev det i denna tråd innan

+ dom hade inte fått sälja dem om de inte va godkända rätta mig om jag har fel!

jämför man deras med en "riktig" så förstår man varför priset är som det är... iaf. den som är SBF godkänd

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 723 Inlägg
19 juli 2010
Biltemas hörlurar för 39,90. Låter som 19.90, som mest! Jag var tvungen att testa dem. Noll basåtergivning, i stort sett bara diskant och inga muffar till så de passar för mina öron.

Å andra sidan så var de lika dåliga som de Philipshörlurarna som jag köpte för 140kr. Så det här är ju ett fynd. wink

716 Inlägg
19 juli 2010
Jag har racekatt på min s40 från biltema. Inga problem å besikta, funkar jätte bra, helt nöjd med den.

29 Inlägg
24 juli 2010
kan intyga om bromsbeläggen. köpte för både fram och bak till min saab. mina fälgar har aldrig varit så skitiga. men det mesta som jag köpt där ifrån har nått de förväntningar jag haft. är rätt försiktig när jag köper delar dock.

Saabmeck
233 Inlägg
24 juli 2010
Kan ge er ett jävligt bra tips! som jag bara a misstag råkade inse!

Biltemas Cockpit spray är helt perfekt ifall man har skitiga eller solblekta däck, spraya bara på lite cockpitspray och däcken blir riktigt fint svarta igen.. smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

945 Inlägg
24 juli 2010
Haja då tillägger jag ang. solblekta däck.
Medlet som man ska spraya på - undvik att stå på dina egna ägor när du uträttar detta.

Why- Därför det blir otroligt fina fläckar som aldrig går bort. Inte ens med högtryckstvätt och 3år senare.

HUR ÄR BILTEMAS DRIVKNUTAR, YTTRE. Till Passat? Just min.

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
24 juli 2010
har dem svart värme färg o i såfall funkar den bra ??

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

945 Inlägg
24 juli 2010
Drfrasse skrev:
har dem svart värme färg o i såfall funkar den bra ??

Japp! Nej!

Provade någon variant som ska hålla för 600grader. Vi mätte och den trillade av vid 400grader.
Ytan blev självklart renslipad. Men någon grund la vi aldrig. Tror iofs inte man ska det.

Kan ha fel.

Saabmeck
233 Inlägg
25 juli 2010
Kort o gott.. biltemas grejer är bra... när man väl har hittat vad de egentligen är bra med wink

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

407 Inlägg
26 juli 2010
Hur är biltemas bromsskivor? Bra eller för tjocka?
Hur är handbromswire. Den delen vid bakaxeln? Min ögla har gått av.

Seg bôvel
322 Inlägg
1 augusti 2010
Har Biltemas torkarblad på min bil, låter som fan men torkar hyfsat.
Ett bra val om man inte låter sig störas av oljudet.

Kan rekommendera deras hjulmutternyckel, mycket bättre än den skiten som följde med bilen. Utdragbart skaft men tål ändå tuffa tag. Dessutom fem års garanti.

987 Inlägg
1 augusti 2010
Biltemas ångtvätt, är det någonting att ha? Någon som provat den? Tänkte försöka mig på att göra rent en stolarna i bilen.

i like it load

20 Inlägg
1 augusti 2010
skivorna passade som handen i hansken iaf:)
återstår att se om dem håller bra..

956 Inlägg
2 augusti 2010
Deras micrfibertvätt kit för 99.90 är att rekommendera starkt!

Xenoholic
2 559 Inlägg
2 augusti 2010
DuelBall skrev:
Har Biltemas torkarblad på min bil, låter som fan men torkar hyfsat.
Ett bra val om man inte låter sig störas av oljudet.

Kan rekommendera deras hjulmutternyckel, mycket bättre än den skiten som följde med bilen. Utdragbart skaft men tål ändå tuffa tag. Dessutom fem års garanti.

Hoppas att du inte menar den för 89.90 ( art nr 102608) fattar inte hur man kan göra nåt som inte är i 90 graders vinkel? Är ju som gjort för att förstöra både hylsor o bultar/muttrar mad
Plus att jag vet flera stycken som knäckt sina, o var har du sett att det är 5 års garanti på dessa hmm
inte på deras hemsida i alla fall neutral

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Sök