2802
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

711 Inlägg
23 oktober 2010
te_wik skrev:
jimbon skrev:
te_wik skrev:
Är det någon som kan svara på till vilken bil biltemas damasker med art.nr 72-304 passar till?
Köpte fel damasker å nu hittar jag inte vart dessa passar... :S

Står: FORD Art.nr 72-304

Mvh Tommy

Ford Focus

Hur hittar du det? Jag hittar inget när jag söker på art.nr.. hittar inte ens Focus i listan på deras hemsida.. :S

Mvh Tommy

http://reko.biltema.com/print_files/print_133_l5.html

smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 oktober 2010
jimbon skrev:
te_wik skrev:
jimbon skrev:

Ford Focus

Hur hittar du det? Jag hittar inget när jag söker på art.nr.. hittar inte ens Focus i listan på deras hemsida.. :S

Mvh Tommy

http://reko.biltema.com/print_files/print_133_l5.html

smile

Ja fy fan, biltema.. suck

Tack för länken iaf smile Får bli till å modda dom så det passar scorpionen smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

987 Inlägg
24 oktober 2010
Något som är TOTALT värdelös på biltema är deras tempmätare, den billigare varianten. Visade 35 grader fel big_smile haha. iofs så får man vad man betalar för, den är ju inte direkt dyr. Men 35 grader.. det är kanske lite väl fel..

i like it load

KHRacing
24 oktober 2010
Trådstartare
pippaaN skrev:
Något som är TOTALT värdelös på biltema är deras tempmätare, den billigare varianten. Visade 35 grader fel big_smile haha. iofs så får man vad man betalar för, den är ju inte direkt dyr. Men 35 grader.. det är kanske lite väl fel..

jag har den billigaste i evon, funkar perfekt för mig iaf.

KHRacing
24 oktober 2010
Trådstartare
Elda skrev:
KHRacing skrev:
pippaaN skrev:

jag har den billigaste i evon, funkar perfekt för mig iaf.

Problemet med dom billiga mätarna är ojämn kvalité smile

Då hade jag tur....

1 482 Inlägg
27 oktober 2010
Deras tabeller i butik för delar stämmer ju typ aldrig. Skivor som enligt biltema skulle sitta på min Seat Ibiza 1.6 Sxe ifram va 239mm... men dom som satt på va 258mm.

Men det löste sig med måttband och efter jag öppnat alla skivkartonger till VAG.. smile
Seat Leon turbo skivor sluta det med tror jag :p

BLT Service
Theracords Music Label

4 001 Inlägg
27 oktober 2010
Noxxer skrev:
Deras tabeller i butik för delar stämmer ju typ aldrig. Skivor som enligt biltema skulle sitta på min Seat Ibiza 1.6 Sxe ifram va 239mm... men dom som satt på va 258mm.

Men det löste sig med måttband och efter jag öppnat alla skivkartonger till VAG.. smile
Seat Leon turbo skivor sluta det med tror jag :p

det tror jag inte du ska skylla på biltema, vissa biltillverkare som t.ex VAG & Peugoet & Renault & Nissan verkar köra helt random när dom monterar ihop bilar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 482 Inlägg
27 oktober 2010
Sant så sant. Iof har min bil vart ägd av IF Skadereglering tidigare så antagligen har den vart smälld så då vet man ju aldrig vad för skit som sitter på....

BLT Service
Theracords Music Label

409 Inlägg
3 november 2010
är biltemas momentnyckel för 499 kr något att ha?

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

37 Inlägg
4 november 2010
Har slipat och spacklat lite på bilen och undrar om biltemas bättringsfärg duger?

det är en mörkblå metallic som är aktuell. på en bruksbil som jag vill ska se hyfsad ut.

2 419 Inlägg
4 november 2010
Någon som testat deras bromsbelägg till crossar? Står ju inget art nummer i boken heller!

2 624 Inlägg
4 november 2010
Satan idag blev jag förvånad hur dåliga biltemas lampor är.. philips premium +30% 60/55W körde över biltemas gold 100/55W så de bara skrek om det! biltemas hellyse va i klass med philipsens halvlyse.. vi snackar H4 förövrigt.

helt sanslöst.. jag som trodde att biltemas skulle stå sig heelt okej ialafall.. men det gjorde det verkligen inte!! yikes
Senast redigerat av martinn (4 november 2010)

Gorgilus addictus
4 773 Inlägg
4 november 2010
svempus skrev:

Ja den funkar bra för mig iaf! smile. Och är ju 10 års garanti på den. Så går den sönder är det ju bara att byta!

Allt för den där jävla hatten!

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
4 november 2010
svempus skrev:

På farsans firma har de den större nyckeln 20-210Nm och den har funkat hur bra som helst sen de köpte den några år tillbaka.

Den används dagligen när de bygger ställverk och andra elinstallationer.

1 062 Inlägg
4 november 2010
JacobL skrev:
Har slipat och spacklat lite på bilen och undrar om biltemas bättringsfärg duger?

det är en mörkblå metallic som är aktuell. på en bruksbil som jag vill ska se hyfsad ut.

Jag har bara använt deras hobbyfärg på sistone och tycker att de har ryckt upp sig mot för några år sedan.
Det var bra! Täckande och slätt, blankt och fint. Inget att anmärka på.
Om bätttringsfärgen är lika bra vet jag dock inte.
Men jag VET att den man köper hos Mekonomen till en grön Saab 9000 verkligen inte stämmer bra.

M.V.H.

987 Inlägg
5 november 2010
AndreasPlars skrev:
JacobL skrev:

Jag har bara använt deras hobbyfärg på sistone och tycker att de har ryckt upp sig mot för några år sedan.
Det var bra! Täckande och slätt, blankt och fint. Inget att anmärka på.
Om bätttringsfärgen är lika bra vet jag dock inte.
Men jag VET att den man köper hos Mekonomen till en grön Saab 9000 verkligen inte stämmer bra.

M.V.H.

Multonas färg med andra ord? Multonas mörkblåa till en vectra b är också GALET fel.

i like it load

485 Inlägg
5 november 2010
Vet inte om det finns med här men är biltemas delbara drivknutsdamask bra ?

1 229 Inlägg
5 november 2010
martinn skrev:
Satan idag blev jag förvånad hur dåliga biltemas lampor är.. philips premium +30% 60/55W körde över biltemas gold 100/55W så de bara skrek om det! biltemas hellyse va i klass med philipsens halvlyse.. vi snackar H4 förövrigt.

helt sanslöst.. jag som trodde att biltemas skulle stå sig heelt okej ialafall.. men det gjorde det verkligen inte!! yikes

Test då Nightbreaker Plus! Där är det verkligen snack om natt&dag. Jämnför med Biltemas dito

37 Inlägg
5 november 2010
JacobL skrev:

Har ingen färgkod då lacken ej är original. tänkte bara jämföra med färgen på burken.
Någon som vet ifall det går att lita på om lockets färg verkligen motsvarar resultatet?
Eller är det rena lotteriet?

I got Dubs!
2 423 Inlägg
5 november 2010
JacobL skrev:
JacobL skrev:

Har ingen färgkod då lacken ej är original. tänkte bara jämföra med färgen på burken.
Någon som vet ifall det går att lita på om lockets färg verkligen motsvarar resultatet?
Eller är det rena lotteriet?

Bättre du går till en lackerare som läser av färgen.

Sök