3050
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

739 Inlägg
5 november 2010
JacobL skrev:
Har slipat och spacklat lite på bilen och undrar om biltemas bättringsfärg duger?

det är en mörkblå metallic som är aktuell. på en bruksbil som jag vill ska se hyfsad ut.

bättre o köpa färg från mekonomen eller meca etc så du får rätt färg

2 624 Inlägg
5 november 2010
En av deras produkter älskar jag dock! det är deras fälgtvätt smile satan va fälgarna blir rena när man är klar dom!

Bytte till vinterfälgar idag så jag passade på o tvätta ren sommarhjulen ordentligt.. och dom blev verkligen tokrena! smile

I got Dubs!
2 423 Inlägg
5 november 2010
martinn skrev:
En av deras produkter älskar jag dock! det är deras fälgtvätt smile satan va fälgarna blir rena när man är klar dom!

Bytte till vinterfälgar idag så jag passade på o tvätta ren sommarhjulen ordentligt.. och dom blev verkligen tokrena! smile

Alla fälgtvättar med syra biter bra på oxid och ingrott bromsdamm, men dem ska inte användas på polerade eller kromade fälgar!
Senast redigerat av Dubs (5 november 2010)

huh?
10 427 Inlägg
5 november 2010
Biltemas fälgtvätt fick en av de sämre placeringarna i ett fälgtvättstest i antingen Motormännens
"Motor" (mest sannolikt) eller senaste numret av Vi Bilägare. tongue Hårda bud. Tycker den fungerar sådär,
tycker jag får ned allting i lungorna när jag sprutar på fälgarna trots att jag håller andan. wink

Räcker länge med 1 liter om inte annat.

2 624 Inlägg
5 november 2010
haha vafan tongue det funkar då bättre än det som jag har haft förut.. smile turtle wax wheelcleaner nåt.. det sög då verkligen!

och jag fick då ren fälgarna ordentligt så jag är nöjd smile

987 Inlägg
5 november 2010
martinn skrev:
haha vafan tongue det funkar då bättre än det som jag har haft förut.. smile turtle wax wheelcleaner nåt.. det sög då verkligen!

Sonax extreme fälgtvätt martin, där har du grejer!

i like it load

82 Inlägg
5 november 2010
jag har nyligen renoverat min golf III variant (vinterbil) och då köpte jag p-ända (styrled) broms skivor, broms belägg och lite annat på biltema "Feltema, beläggen var för tjocka, trots att dom stämde enligt reg nr, styrleden gick inte gänga in tillräckligt så trots hjul inställning så är ratten sned, och till skivorna fanns inga fäst skruvar.... citerar en tysk vän till mig som ja träffade på biltema sist,

jag frågade -hur går det?
han svara -det gå åt helvete jäfla skit stelle de her...

5 198 Inlägg
6 november 2010
Ruggas skrev:
jag har nyligen renoverat min golf III variant (vinterbil) och då köpte jag p-ända (styrled) broms skivor, broms belägg och lite annat på biltema "Feltema, beläggen var för tjocka, trots att dom stämde enligt reg nr, styrleden gick inte gänga in tillräckligt så trots hjul inställning så är ratten sned, och till skivorna fanns inga fäst skruvar.... citerar en tysk vän till mig som ja träffade på biltema sist,

jag frågade -hur går det?
han svara -det gå åt helvete jäfla skit stelle de her...

Vad sa dom när du reklamerade ?

733 Inlägg
6 november 2010
Det jag tycker är lite komiskt är att alla vet ju att biltemas saker kan variera i kvalitet och passform,
men endå så går alla dit och handlar och klagar över hur dåliga sakerna är.
Handla någon annanstans, ska det verkligen vara så svårt?

Saabifierad
2 031 Inlägg
6 november 2010
master_- skrev:
Det jag tycker är lite komiskt är att alla vet ju att biltemas saker kan variera i kvalitet och passform,

Det är även komiskt att det finns människor som dig som stör dig på att det finns folk som klagar på Biltema.
Läs en annan tråd som ej heter "Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!", ska det verkligen vara så svårt?

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 562 Inlägg
6 november 2010
master_- skrev:

sant, men de kan ha varit en första och sista gång som de handlat där oxå.

Saabmeck
233 Inlägg
6 november 2010
Hehe, jag insåg en rätt komisk grej.. Jag skulle testa deras interiörtvätt på burk (som för övrigt doftar väldigt stark vanilj) och den fungerade bra faktiskt men när min kompis fick tag på burken så tog han o sprejade på några vinterdäck som låg på hög och då insåg vi att däcken ser helt sprillans nya ut efter man har sprejat på det! tongue Helt perfekt om man ska få fina däcksidor! big_smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

733 Inlägg
6 november 2010
Slash skrev:
master_- skrev:

Det är även komiskt att det finns människor som dig som stör dig på att det finns folk som klagar på Biltema.
Läs en annan tråd som ej heter "Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!", ska det verkligen vara så svårt?

Stör mig absolut inte på folk som klagar på saker som inte passar osv, är väl bara bra att folk kommenterar
sin köp så andra vet vad som är bra och dåligt.
Men du kanske är en av dom som begår samma misstag om och om igen och köper alla skit prylar? kanske var därför du reagerade på mitt inlägg.

82 Inlägg
6 november 2010
ja säger inte att allt är skit, men de borde ha bättre register nu när man kan söka via reg nr och lite bättre inventering så det inte saknas grejor ur en obruten förpackning:/

1 562 Inlägg
6 november 2010
Ruggas skrev:
ja säger inte att allt är skit, men de borde ha bättre register nu när man kan söka via reg nr och lite bättre inventering så det inte saknas grejor ur en obruten förpackning:/

ja de brukar aldrig slå fel även om man ringt och kollat är de tomt på hyllan. men de är ju de som förlorar en kund för den dagen.

huh?
10 427 Inlägg
6 november 2010
martinn skrev:

Tror det var en sån rackare som vann (inte Turtle ICE), tillsammans någon produkt från Sonax.
Men Biltemas har vunnit andra tester förut, kanske var a-lagare som testade då dock (haha). wink

83 Inlägg
6 november 2010
Körde med Biltemas Superavfettning idag på min bil, och den var inget vidare. Kan inte rekommenderas tyvärr.

TMR|Team Moisty Racing
454 Inlägg
6 november 2010
har bara goda erfarenheter av biltemas produkter!smile
personalen är ju inkompetent men det kan vi ju ta i ett annat forum...

TMR|Team Moisty Racing
Supra projekt:
PROJEKTTRÅDEN

Driver
2 111 Inlägg
6 november 2010
steifan skrev:
martinn skrev:

Tror det var en sån rackare som vann (inte Turtle ICE), tillsammans någon produkt från Sonax.
Men Biltemas har vunnit andra tester förut, kanske var a-lagare som testade då dock (haha). wink

Har för mig att jag testat Turtles förut, minns då inte att den var så kass som du skriver martinn. Gjorde du verkligen rätt?.

Angående biltemas har ni fan helt rätt haha, "doftar" lite... big_smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
6 november 2010
pippaaN skrev:
AndreasPlars skrev:
JacobL skrev:
Har slipat och spacklat lite på bilen och undrar om biltemas bättringsfärg duger?

det är en mörkblå metallic som är aktuell. på en bruksbil som jag vill ska se hyfsad ut.

Jag har bara använt deras hobbyfärg på sistone och tycker att de har ryckt upp sig mot för några år sedan.
Det var bra! Täckande och slätt, blankt och fint. Inget att anmärka på.
Om bätttringsfärgen är lika bra vet jag dock inte.
Men jag VET att den man köper hos Mekonomen till en grön Saab 9000 verkligen inte stämmer bra.

M.V.H.

Multonas färg med andra ord? Multonas mörkblåa till en vectra b är också GALET fel.

deras silvriga till saab är också TOTALT fel sad ...

Sök