3312
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Saabifierad
2 031 Inlägg
7 november 2010
master_- skrev:
Slash skrev:
master_- skrev:
Det jag tycker är lite komiskt är att alla vet ju att biltemas saker kan variera i kvalitet och passform,
men endå så går alla dit och handlar och klagar över hur dåliga sakerna är.
Handla någon annanstans, ska det verkligen vara så svårt?

Det är även komiskt att det finns människor som dig som stör dig på att det finns folk som klagar på Biltema.
Läs en annan tråd som ej heter "Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!", ska det verkligen vara så svårt?

Stör mig absolut inte på folk som klagar på saker som inte passar osv, är väl bara bra att folk kommenterar
sin köp så andra vet vad som är bra och dåligt.
Men du kanske är en av dom som begår samma misstag om och om igen och köper alla skit prylar? kanske var därför du reagerade på mitt inlägg.

Om du inte hade stört dig på folk som klagar på biltema skulle du aldrig skrivit ditt första inlägg eller detta.
Du reagerar väl på samma sätt om du läser en insändare som skriver om hur dåligt ett sjukhus är som du precis besökt med att skriva en insändare om hur underbar samma plats var, i Sverige är det fult att klaga roll

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

236 Inlägg
7 november 2010
själv har alltid använt biltemas kraft hylsor och dom håller i proffs jobb som hemma. domkraft som kostar ca:200kr har fungerat 4år nu att byta däck hemma. senast köpte jag special verktyg till att byta hjullager på plats och den verktygen har dragit in på tid o pengar säkert bytt 50st hjullager med den och fortfarande håller den måttet. bromsar och och motor delar köper jag inte dålig erfarenhet på broms delar men dom kanske fungerar på en 5000kr bil som inte är så noga men till kund bilar kan jag inte gå med att montera dom. smörjmedel till ex: biltema x4 fungerar utmärkt och andra rostlösare.

de kostar att ligga på topp...

733 Inlägg
7 november 2010
Slash skrev:
master_- skrev:
Slash skrev:
Det är även komiskt att det finns människor som dig som stör dig på att det finns folk som klagar på Biltema.
Läs en annan tråd som ej heter "Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!", ska det verkligen vara så svårt?

Stör mig absolut inte på folk som klagar på saker som inte passar osv, är väl bara bra att folk kommenterar
sin köp så andra vet vad som är bra och dåligt.
Men du kanske är en av dom som begår samma misstag om och om igen och köper alla skit prylar? kanske var därför du reagerade på mitt inlägg.

Om du inte hade stört dig på folk som klagar på biltema skulle du aldrig skrivit ditt första inlägg eller detta.
Du reagerar väl på samma sätt om du läser en insändare som skriver om hur dåligt ett sjukhus är som du precis besökt med att skriva en insändare om hur underbar samma plats var, i Sverige är det fult att klaga roll

Stör mig fortfarande inte på folk som klagar på biltema, utan kanske folks beteende och syn på biltema.
När samma person handlar på samma ställa flera gånger och alltid är missnöjd, är inte det ett tecken på idioti?
Finns ju massor affärer som säljer verktyg och bildelar tex, men endå så åker dom till biltema för att köpa sin produkt som dom tidigare läst inte passar eller håller så bra, men likaförbannat så ska dom köpa den för att sedan berätta hur usla sakerna är.
Och saken är nog att inte ens hälften av alla som är missnöjda åker tillbaka med produkten som dom är missnöjda med, och om så är fallet så kan inte biltema veta att stort parti av bromsskivorna till golf 3 inte är bra tex.

Själv tycker jag biltema är skit bra, inga problem med dom produkterna jag köpt.
Senast redigerat av master_- (7 november 2010)

2 624 Inlägg
7 november 2010
Janken skrev:
steifan skrev:
martinn skrev:
haha vafan tongue det funkar då bättre än det som jag har haft förut.. smile turtle wax wheelcleaner nåt.. det sög då verkligen!

och jag fick då ren fälgarna ordentligt så jag är nöjd smile

Tror det var en sån rackare som vann (inte Turtle ICE), tillsammans någon produkt från Sonax.
Men Biltemas har vunnit andra tester förut, kanske var a-lagare som testade då dock (haha). wink

Har för mig att jag testat Turtles förut, minns då inte att den var så kass som du skriver martinn. Gjorde du verkligen rätt?.

Angående biltemas har ni fan helt rätt haha, "doftar" lite... big_smile

jodå nog gjorde jag rätt allt smile men tycker att biltemas plockade mer skit.. dom blev grymt rena smile

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
7 november 2010
finne-83 skrev:
själv har alltid använt biltemas kraft hylsor och dom håller i proffs jobb som hemma. domkraft som kostar ca:200kr har fungerat 4år nu att byta däck hemma. senast köpte jag special verktyg till att byta hjullager på plats och den verktygen har dragit in på tid o pengar säkert bytt 50st hjullager med den och fortfarande håller den måttet. bromsar och och motor delar köper jag inte dålig erfarenhet på broms delar men dom kanske fungerar på en 5000kr bil som inte är så noga men till kund bilar kan jag inte gå med att montera dom. smörjmedel till ex: biltema x4 fungerar utmärkt och andra rostlösare.

hur funkar detta verktyg ? smile länk till de ?

för hjullagren då
Senast redigerat av CHEEVA (7 november 2010)

huh?
10 427 Inlägg
8 november 2010
martinn skrev:
Janken skrev:
steifan skrev:
Tror det var en sån rackare som vann (inte Turtle ICE), tillsammans någon produkt från Sonax.
Men Biltemas har vunnit andra tester förut, kanske var a-lagare som testade då dock (haha). wink

Har för mig att jag testat Turtles förut, minns då inte att den var så kass som du skriver martinn. Gjorde du verkligen rätt?.

jodå nog gjorde jag rätt allt smile men tycker att biltemas plockade mer skit.. dom blev grymt rena smile

Off topic men testa den här avfettningen som blir du nog "rädd":
http://www.tomparacing.se/Mac124prickbort1L.jpg
wink

2 624 Inlägg
8 november 2010
steifan skrev:
martinn skrev:
Janken skrev:

Off topic men testa den här avfettningen som blir du nog "rädd":
http://www.tomparacing.se/Mac124prickbort1L.jpg
wink

Prickbort är då inget extremt.. Jetin B är mycket bättre avfettning när bilarna är riktigt lortiga smile
Senast redigerat av martinn (8 november 2010)

Saabmeck
233 Inlägg
8 november 2010
CHEEVA skrev:
finne-83 skrev:

för hjullagren då

Också lite mer nyfiken på dett verktg, det låter lite intressant smile
värt o köpa? smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

236 Inlägg
8 november 2010
CHEEVA skrev:
finne-83 skrev:

för hjullagren då

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … julslager/

de kostar att ligga på topp...

2 337 Inlägg
13 november 2010
Jag investerade i Biltemas "nya" aerodynamiska torkarblad som dessutom var utrustade med något häftigt universalfäste samt inbyggd spoiler och allt det där. Tyvärr funkar de sådär, på passagerarsidan hänger sista decimetern i luften och på förarsidan torkar sista decimetern (mot mitten) inte riktigt som den ska, lite halvkass kontakt med rutan där också alltså. Slutligen så fladdrar de ganska ordentligt när man kör tillräckligt fort för att bli av med körkortet på motorvägen, vilket troligen hänger ihop med att de faktiskt inte ligger an mot rutan. Och det är ju inte speciellt fort, händer ju att man ligger och marschar strax över det och då vill iaf jag ha en ren och torr ruta smile

Detta är alltså på min 9-3:a. På min gamla Passat hade jag gamla aerotorkarna från Biltema som funkade ypperligt, lite hoppiga över 180 km/h, men annars var det inga problem alls. Så det verkar som att de inte tycker om 9-3:ans ruta.

Edit, länk: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Vi … rkarblad2/

Edit 2: Och ja, jag har köpt rätt längd.
Senast redigerat av Sarge (13 november 2010)

739 Inlägg
13 november 2010
Sarge skrev:
Jag investerade i Biltemas "nya" aerodynamiska torkarblad som dessutom var utrustade med något häftigt universalfäste samt inbyggd spoiler och allt det där. Tyvärr funkar de sådär, på passagerarsidan hänger sista decimetern i luften och på förarsidan torkar sista decimetern (mot mitten) inte riktigt som den ska, lite halvkass kontakt med rutan där också alltså. Slutligen så fladdrar de ganska ordentligt när man kör tillräckligt fort för att bli av med körkortet på motorvägen, vilket troligen hänger ihop med att de faktiskt inte ligger an mot rutan. Och det är ju inte speciellt fort, händer ju att man ligger och marschar strax över det och då vill iaf jag ha en ren och torr ruta smile

Detta är alltså på min 9-3:a. På min gamla Passat hade jag gamla aerotorkarna från Biltema som funkade ypperligt, lite hoppiga över 180 km/h, men annars var det inga problem alls. Så det verkar som att de inte tycker om 9-3:ans ruta.

Edit, länk: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Vi … rkarblad2/

Edit 2: Och ja, jag har köpt rätt längd.

dem har jag också på min volvo 240 ligger an skitbra, tar bort allt vatten osv så 240 passar dem bra på:)

huh?
10 427 Inlägg
13 november 2010
Sarge skrev:
Så det verkar som att de inte tycker om 9-3:ans ruta.

Saab har ju lite mer välvda rutor än andra biltillverkare så kanske beror på främst på det.

Dumpersförare.
970 Inlägg
15 november 2010
Allt som jag köppt där har jag varit nöjd med men deras torkarblad är skit

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

588 Inlägg
15 november 2010
på tal om torkarblad så inhandlade jag faktiskt ett par från biltema i helgen för att skiten man köper från jula är mycket sämre och lägger sig inte efter rutan, dom från biltema är mycket bättre

46 Inlägg
15 november 2010
köpte nyligen nytt batteri till talboten på biltema funka utmärkt med 3 års garanti, var dessutom 500kr billigare än på meca. jag köper allt som jag kan till mina bilar o det är sällan det inte funkar,
Biltema IsThaShit.
tror det e mycke snick snack om biltemas prylar..
:-)

dARKiE
5 031 Inlägg
15 november 2010
köpte torkarblad te vinterbilen , tyckte dem gör sitt jobb ialf dock bara suttit där en vecka kanske inte håller så länge? wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 337 Inlägg
15 november 2010
steifan skrev:
Sarge skrev:
Så det verkar som att de inte tycker om 9-3:ans ruta.

Saab har ju lite mer välvda rutor än andra biltillverkare så kanske beror på främst på det.

Yes, det är min gissning med. Lite surt, för de torkar ju bra där de väl kommer åt rutan. Får väl se vad Saab ÅF:en tar för ett par blad.

1 298 Inlägg
15 november 2010
Köpte nyligen ett renoveringskit för tändstiftsgängorna på biltema som bestod av speciell gängtapp tillsammans med ett antal olika insatsgängor (också kallat Helicoil). 269:- Fungerade bra! smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

Large Cap
1 816 Inlägg
16 november 2010
Handlade biltemas solfilm idag till Audin och det va lätt den bästa solfilm jag har arbetat med. Va inte ens något lim/klister utan man bara skar/klippte ut rätt storlek för rutan sedan på med lite vatten, sen dit med solfilmen och dra ut vattnet med skrapan. Blev skitbra! Inte en enda bubbla/veck som det så lätt blir med "vanlig" solfilm. Billigt va det också, 49:- för en rulle.

Ubåtsingenjör
7 373 Inlägg
16 november 2010
Westergren skrev:
Handlade biltemas solfilm idag till Audin och det va lätt den bästa solfilm jag har arbetat med. Va inte ens något lim/klister utan man bara skar/klippte ut rätt storlek för rutan sedan på med lite vatten, sen dit med solfilmen och dra ut vattnet med skrapan. Blev skitbra! Inte en enda bubbla/veck som det så lätt blir med "vanlig" solfilm. Billigt va det också, 49:- för en rulle.

har även jag provat denna , och enligt mig funkar den väldigt bra smile

Sök